منو اصلی
EN
FA
AR
FR
منو اصلی
صفحه اصلی
درباره دانشگاه
افتخارات عظیم و باشکوه تاریخ تمدن و فرهنگ ایرانزمین، بیانگر وجود مراکز دانش در انواع علوم بوده است. مراکز برجستهی علمی همچون دانشگاه جندیشاپور در استان خوزستان که در 530 میلادی بنیانگذاری شد، دلیلی بر این مدعاست. پس از پیروزی ایرانیان بر امپراتور روم، یکی از شاهان ساسانی (شاپور اول) دستور داد شهر جندیشاپور در 18 کیلومتری جنوب غرب دزفول بنا شود. وی این شهر را «بهاندیو» یعنی بهتر از انطاکیه (پایتخت روم شرقی) نام نهاد، سپس در این شهر، دانشگاهی به همین نام تأسیس شد. در آن ایام علوم مختلفی ازجمله پزشکی، فلسفه، الهیات، ریاضیات، موسیقی، کشورداری و کشاورزی در این دانشگاه تدریس میشد. مدارک تاریخی همداستاناند که دانشکدهی پزشکی دانشگاه جندیشاپور یکی از قدیمیترین دانشگاههای پزشکی جهان بوده است و دانشمندان زیادی از ملیتهای ایرانی و هندی در آن تدریس و پژوهش میکردهاند. پس از آن دورهی چشمگیر، حیات دوبارهی دانشگاه جندیشاپور از سال 1334 خورشیدی با ایجاد دانشکدهی کشاورزی آغاز شد. سپس در سال 1335، مقدمات ایجاد دانشکدهی پزشکی فراهم آمد و بهتدریج سایر دانشکدهها نیز در پی آن فعال شدند. تا پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 1357 نزدیک به چهار هزار دانشجو در 40 رشتهی تحصیلی مقطع کارشناسی و 17 رشتهی تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه، مشغول به تحصیل بودهاند. پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس این دانشگاه یکی از پایگاههای اصلی رزمندگان به شمار میرفت و مقر اصلی شهید دکتر چمران بود. پس از به شهادت رسیدن این سردار بزرگ و بهپاس بزرگداشت او، دانشگاه جندیشاپور به شهید چمران اهواز تغیر نام داد. در حال حاضر دانشگاه شهید چمران اهواز، دارای 17 دانشکده، یک پردیس صنعتی و یک پردیس بینالملل است. دانشگاه دارای 60 گروه آموزشی شامل 25 گروه انسانی، 9 گروه علوم پایه، 10 گروه فنی و مهندسی، 14 گروه علوم کشاورزی و دامپزشکی و 2 گروه هنر است. این گروهها مجموعاً شامل 3 رشته کارشناسی مقطع ناپیوسته، 55 رشته کارشناسی در مقطع پیوسته، 182 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 95 رشته در مقطع دکتری و یکرشته در مقطع دکترای حرفهای است. بیش از 600 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه مشغول آموزش و پژوهشاند که حدود 91 درصد از آنها رتبهی استادیاری و بالاتر دارند. همچنین بیش از 14 هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکترای تخصصی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد بیش از 4500 نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند. از کل رشتهها 45 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 18 رشته در مقطع دکترای تخصصی مربوط به پردیس بینالمللی است. در حال حاضر دانشگاه شهید چمران اهواز با در اختیار داشتن فضای آموزشی بسیار وسیع و مناسب بزرگترین دانشگاه جنوب غرب کشور و در زمرهی 10 دانشگاه جامع برتر ایران به شمار میآید.
تاریخچه
ریاست دانشگاه
دانشگاه به روایت آمار
کتاب راهنمای دانشگاه
تماس با دانشگاه
چارت سازمانی
نقشه دانشگاه
سرود دانشگاه
تورمجازی دانشگاه
شرح وظایف دانشگاه
هیات امنای دانشگاه
موسسات عضو هیات امنای منطقه جنوب غرب:1 – دانشگاه شهید چمران اهواز 2 – دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر 3 – دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان 4 – دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول 5 – دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان
اعضای هیأت امنا
موسسات عضو
اعضای کمیسیون دائمی
قوانین و مقررات
وظایف و اختیارات
مصوبات
کارکنان
مدیریت
ریاست دانشگاه
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
معاونت پشتیبانی
معاونت پژوهش و فناوری
معاونت دانشجویی
معاونت فرهنگی و اجتماعی
دانشکدهها
در حال حاضر دانشگاه شهید چمران دارای ۱4 دانشکده با ۵4 گروه آموزشی شامل ۲۲ گروه علوم انسانی، ۷ گروه علوم پایه، ۷گروه فنی و مهندسی، ۱۳گروه علوم کشاورزی و دامپزشکی و ۲گروه هنر میباشد.
اقتصاد و علوم اجتماعی
مهندسی
علوم ریاضی و کامپیوتر
دامپزشکی
ادبیات و علوم انسانی
کشاورزی
الهیات و معارف اسلامی
علوم
علوم ورزشی
علوم زمین
علوم تربیتی و روانشناسی
مهندسی آب و محیط زیست
مهندسی عمران و معماری
گروه معارف اسلامی
هنر شوشتر
حقوق و علوم سیاسی
پردیس دانشگاهی و آموزش های آزاد
پردیس صنعتی شهدای هویزه
مراکز تحقیقاتی و قطب ها
قطب علمی نماد فعالیت سازمان یافته گروهی از اعضای هیات علمی در یک مؤسسه با توان علمی بالاست که با برتری در یک زمینه علمی - تخصصی در علوم بنیادی یا کاربردی شناخته می شود و از طریق تمرکز و انسجام بخشیدن به فعالیتهای خود در آن زمینه، برای نوآوری و دستیابی به کیفیت برتر علمی در سطح ملی، منطقه ای یا بین المللی و پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور تلاش می کند.
قطب علمی آموزش مداوم
قطب علمی بهداشت و بیماری های آبزیان
قطب علمی بهسازی و نگهداری شبکه
قطب علمی پژوهش در فناوری حفاری
مرکز پردازشهای سریع
مرکز رشد واحد های فناور
مرکز آزفا
مرکز زبان دانشگاه
مرکز تحقیقات زمینشناسی و زمینشیمی نفت
وظایف مراکز تحقیقاتی و قطب ها
مرکز تحقیقات لیزر و پلاسما
مرکز تحقیقات معماری و برنامه ریزی محیطی
پژوهشکده میادین و تجهیزات نفت و گاز
پردیس علم وفناوری دانشگاه
روابط عمومی
دانشجویان نو ورود
پیام رئیس دانشگاه
معرفی دانشگاه
آییننامۀ پوشش در دانشگاهها و مؤسسات آموزشی
مراحل ثبت نام 1403
دانشگاه در فضای مجازی
اطلاعات خوابگاه و اقامت
تغذیه(سلف ها و....)
رشته ها و چارت های آموزشی (وابستگی دروس)
آیین نامه ها و فرم ها
معرفی اهواز
تور مجازی
چهارشنبه، ۲۳ آبان ۱۴۰۳
اعضای هیئت علمی
اعضای هیات علمی
مرتضی امیدیان
مرتضی امیدیان
(EN Page)
استاد
گروه روانشناسی
پست الکترونیکی:
فایل رزومه :
دانلود
مقالات و کتب
طرح های پژوهشی
فعالیت های اجرایی
پایان نامه ها و رساله ها
تماس ها
کتب
مرتضی امیدیان : نویسنده اول, ,بازی و زندگی با رویکرد روانشناسی ,انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز ,1400 ,978-600-141-308-7 ,ایران - خوزستان - اهواز ,
خشایار داودی فر : مترجم اول,مرتضی امیدیان : مترجم دوم,ارزو موطوری : مترجم سوم, ,روابط عاشقانه بهنجاری و آسیب شناسی ,انتشارات ارجمند ,1401 ,978-622-257-485-7 ,ایران - تهران - تهران ,
مرتضی امیدیان : نویسنده اول, ,روانشناسی اجتماعی در مدرسه ,انتشارات ارجمند ,1402 ,9786222575984 ,ایران - تهران - تهران ,
مرتضی امیدیان : مترجم اول,مهدیه استبرقی : مترجم دوم,رعنا شیخ زاده : مترجم سوم, ,پنج روش برای انجام تحقیق کیفی روانشناسی پدیدارشناسی،نظریه داده بنیاد، تحلیل گفتمان، روایت پژوهی و تحقیق شهودی ,انتشارات الیما ,1403 ,978-622-5432-58-1 ,ایران - خوزستان - اهواز ,
مقالات
اثرآموزش راهبردهای حل مسدله اجتماعی برسازگاری اجتماعی ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول, ، فصلنامه پژوهشهای روانشناسی اجتماعی ، 1393/02/15 ، 1-16 ، ایران - تهران - تهران
The effect of in-service Training Courses on the development of Teachers’ Psychological Knowledge at Kindergartens and Pre-schools Affiliated to Welfare Centers in the north of Khuzestan , Maryam Qorban Qalanoi : First author,masoud boromand nasab : second author,Morteza Omidian : Third author, , International Journal On New Trends In Education And Literature , 2014-07-06 , 1-8 , Iran - Tehran - Tehran
Instrument Validation for Measuring the Utility Rate of 21st Century Skill Improvement Strategies among High School Students , Morteza Omidian : Third author, , International Journal of Modern Science in Clinical Psychology , 2015-01-05 , 21-35 , Iran - Tehran - Tehran
گرایش به کالاهای داخلی و خارجی و پیش بین های آن در جوانان یزدی ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول, ، مطالعات راهبردی ورزش و جوانان ، 1394/01/15 ، 0-0 ، ایران - تهران - تهران
ارزیابی کفیت عملکرد گروه های آموزشی دوره ی کارشناسی ارشددانشگاه آزاد اسلامی درفول براساس الگوی تعالی بنیادی مدیرت کیفیت اروپایی(EFQM)درسال 1392 ، فرانک امیدیان : نویسنده اول,مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,lمهناز صفری : نویسنده سوم, ، فصلنامه توسعه ی آموزش جندی شاپور ، 1394/04/01 ، 147-157 ، ایران - خوزستان - اهواز
The Impact of Emotional Intelligence Training on Bullying, Social Competency and Emotional Intelligence of the Primary School Fourth-Grade Students (the Second Period) in the City of Shadegan , مجید نعیماوی : First author,Gholamhossien MAKTEBI : second author,Morteza Omidian : Third author, , International Journal of Review in Life Sciences (IJRLS) , 2015-06-30 , 0-0 , India - Tamilnado - dasd
اثربخشی آموزش مهارت مقابله با استرس برسلامت عمومی، عزت نفس و استرس ادراک شده در دانش آموزان دختر متوسطه یزد ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,نسرین عباسی : نویسنده دوم,سید علیرضا افشانی : نویسنده سوم, ، دستاوردهای روان شناسی بالینی ، 1394/04/30 ، 83-98 ، ایران - خوزستان - اهواز
اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر اضطراب اجتماعی نوجوانان پسر کم توان ذهنی ، کاظم برزگر بفرویی : نویسنده اول,مهدی زارعی حسین آبادی : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم, ، روانشناسی افراد استثنایی ، 1394/05/01 ، 0-0 ، ایران - تهران - تهران
مدل علی چشم انداز زمان در عملکرد تحصیلی با واسطه گری خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان دانشگاه یزد ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,حمیده همتی : نویسنده دوم,کاظم برزگر بفرویی : نویسنده سوم, ، فصلنامه پژوهشهای روانشناسی اجتماعی ، 1394/10/15 ، 0-0 ، ایران - تهران - تهران
اثربخشی آموزش راهبردهای حل مسئله اجتماعی برعزت نفس دانش آموزان دختر پایه دوم مقطع راهنمایی ، اعظم السادات حسینی کافی آبادی : نویسنده اول,مرتضی امیدیان : نویسنده دوم, ، مجله پژوهشهای روانشناختی ، 1395/07/03 ، 0-0 ، ایران - نامعلوم - نامعلوم
تاثیر آموزش هوش هیجانی بر مولفههای قلدری، شایستگی اجتماعی و مولفههای هوش هیجانی دانشآموزان پسر پایهی چهارم ابتدایی (دوره دوم) شهرستان شادگان ، مجید نعیماوی : نویسنده اول,غلامحسین مکتبی : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم, ، مجله اصول بهداشت روانی ، 1396/03/20 ، 136-141 ، ایران - خراسان رضوی - مشهد
بررسی تأثیر آموزش برنامه پیشگیری از قلدری بر سازگاری، همدلی و قلدری دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز ، گلستان جهرمی-فاطمه : نویسنده اول,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده دوم,ناصر بهروزی : نویسنده سوم,مرتضی امیدیان : نویسنده چهارم, ، دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری ، 1396/03/30 ، 183-204 ، ایران - همدان - همدان
نقش اهداف پیشرفت، باورهای معرفت شناختی و کیفیت تجارب یادگیری در اهمال کاری تحصیلی دانشجویان ، زهراالسادات حسینی منش : نویسنده اول,مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,کاظم برزگر بفرویی : نویسنده سوم, ، اندیشه های نوین تربیتی ، 1396/04/15 ، 0-0 ، ایران - تهران - تهران
اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر اضطراب اجتماعی نوجوانان پسر کم توان ذهنی ، کاظم برزگر بفرویی : نویسنده اول,مهدی زارعی حسین آبادی : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم, ، روانشناسی افراد استثنایی ، 1396/04/15 ، 89-107 ، ایران - تهران - تهران
فراتحلیل رابطه فداکاری و کیفیت زناشویی ، رضا خجسته مهر : نویسنده اول,زینب آقایی : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم, ، روانشناسی معاصر ، 1396/06/31 ، 142-153 ، ایران - تهران - تهران
نقش خلاقیت، ذهن آگاهی و عملکرد تحصیلی بر بهزیستی روانی با میانجی مشکلات روان شناختی ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,شادی احمدی : نویسنده دوم,سمانه اسعدی : نویسنده سوم, ، دست آوردهای روان شناختی ، 1396/07/26 ، 101-116 ، ایران - خوزستان - اهواز
رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و درگیری شناختی با واسطه گری خودکار آمدی ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,زهرا عبداللهی : نویسنده دوم,مهدی رحیمی : نویسنده سوم, ، مطالعات روانشناسی تربیتی ، 1396/10/15 ، 0-0 ، ایران - سیستان و بلوچستان - زاهدان
مقایسه حمایت اجتماعی، باورهای فراشناختی، سلامت روان و سرزندگی در نوجوانان پسر عادی و بزهکار مقیم کانون اصلاح و تربیت شهر اهواز ، ناصر بهروزی : نویسنده اول,فروغ محمدی : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم, ، فصلنامه پژوهش های راهبردی امنیت و نظم اجتماعی ، 1397/01/26 ، 81-96 ، ایران - اصفهان - اصفهان
تجربه زیسته شرکت در کنکور با تأکید بر پیامدهای استرس زای آن ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,امین رحمتی : نویسنده دوم,حمید فرهادی راد : نویسنده سوم, ، آموزش عالی ایران ، 1397/06/31 ، 1-19 ، ایران - تهران - تهران
رابطه علّی عوامل خانوادگی و سواد خواندن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی کشور با میانجیگری ارزشگذاری به خواندن و عادات مطالعه دانشآموزان (براساس داده¬های پرلز 2011) ، عبدالامیر گیلک : نویسنده اول,غلامحسین مکتبی : نویسنده دوم,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده سوم,مرتضی امیدیان : نویسنده چهارم, ، فصلنامه خانواده و پژوهش ، 1397/07/01 ، 71-96 ، ایران - تهران - تهران
ویژگی های روانسنجی پرسشنامه مدیریت تعارض در دبیرستان ، فروزان باغبان زاده : نویسنده اول,مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,غلامحسین مکتبی : نویسنده سوم, ، اندازه گیری تربیتی ، 1397/12/15 ، 47-65 ، ایران - تهران - تهران
فراتحلیل رابطه انگیزههای پیشوازی و پرهیزِشی ازخودگذشتگی با کیفیت زناشویی ، رضا خجسته مهر : نویسنده اول,زینب آقایی : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم, ، فصلنامه مشاوره و روان درمانی خانواده ، 1397/12/25 ، 89-108 ، ایران - کردستان - سنندج
بوم یسازی علم روا نشناسی در راستای تحول و ارتقای علوم انسانی با رویکرد قانون برنامه ششم توسعه ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,احمد زندوانیان : نویسنده دوم, ، فصلنامه سیاست های راهبردی و کلان ، 1398/05/15 ، 226-247 ، ایران - تهران - تهران
بررسی ویژگی های روانسنجی, ساختار عاملی و روایی سازی مقیاس تأخیر در خشنودی تحصیلی و ارتباط آن با جهتگیری هدف پیشرفت و خود-کارآمدی تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی ، کامیار عظیمی : نویسنده اول,مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده سوم, ، رویش روانشناسی ، 1398/08/15 ، 43-54 ، ایران - تهران - تهران
رابطه جوّ مدرسه و راهبردهای حل تعارض با هویت و التزام تحصیلی: نقش میانجی وظیفهشناسی ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,فروزان باغبان زاده : نویسنده دوم,غلامحسین مکتبی : نویسنده سوم, ، مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت ، 1398/09/15 ، 14-26 ، ایران - کردستان - سنندج
رابطه علّی ذهن آگاهی و انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی با میانجی چشمانداز زمان در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,زهرا مهرابی : نویسنده دوم,علیرضا حاجی یخچالی : نویسنده سوم, ، روانشناسی تربیتی ، 1398/09/30 ، 0-0 ، ایران - تهران - تهران
رابطه علّی جوّ مدرسه و امکانات آموزشی با التزام شغلی به صورت مستقیم و با میانجی هوش هیجانی و انگیزه پیشرفت معلمان شهرستان رامشیر ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,ایوب جابری : نویسنده دوم,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده سوم, ، مجله علوم تربیتی ، 1398/11/30 ، 89-108 ، ایران - خوزستان - اهواز
مقایسه زضایت زناشویی زنان شاغل و غیر اغل: یک مطالعه فراتحلیل ، مهدی فرجی پاک : نویسنده اول,رضا خجسته مهر : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم, ، مطالعات اجتماعی-روانشناختی زنان ، 1399/01/30 ، 201-248 ، ایران - تهران - تهران
تحلیل و دسته بندی رفتار کاربران به یک طنز اینستاگرامی در بحران کرونا ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول, ، مطالعات رسانه های نوین ، 1399/02/20 ، 0-0 ، ایران - تهران - تهران
بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس جدیدی از سنجش کارکردهای اجرایی برای تشخیص اختالل و تأخیر در کارکردهای اجرایی و یادگیری: مقیاس کارکردهای اجرایی, عملکرد توجه و یادگیری ، فاطمه فرزادی : نویسنده اول,ناصر بهروزی : نویسنده دوم,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده سوم,مرتضی امیدیان : نویسنده چهارم, ، مجله علوم روانشناختی ، 1399/12/01 ، 1607-1723 ، ایران - تهران - تهران
Effect of computerized cognitive rehabilitation on the visuospatial and problem-solving abilities of the students with a learning disorder in mathematics , آزاده اسمعیل زاده : First author,nasar bahroozi : second author,Morteza Omidian : Third author,Gholamhossien MAKTEBI : Fourth author, , Annals Of The Romanian Society For Cell Biology , 2021-04-01 , 19023-19032 , romania - romani - رومانی
The Effect of CogmedComputerProgram on Working Memory and Spelling in Girl with Disability Learning , hamide radmanesh : First author,Morteza Omidian : second author,Manizheh Shehni Yailagh : Third author,Gholamhossien MAKTEBI : Fourth author, , psychology and Education journal , 2021-05-05 , 6904-6920 , India - india - هند
اثربخشی نرمافزار توانبخشی شناختی کاپتان لاگ بر حافظه فعال شنیداری و فضایی افراد با نشانههای افسردگی ، فاطمه طیبی : نویسنده اول,نجمه حمید : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم, ، فصلنامه روانشناسی شناختی ، 1400/03/30 ، 84-101 ، ایران - تهران - تهران
تاثیر بهترین اهداف شخصی و یادگیری اجتماعی-هیجانی بر التزام تحصیلی از طریق واسط گری سرزندگی تحصیلی: تدوین و ارائه یک مدل ساختاری در نوجوانان ایرانی ، کامیار عظیمی : نویسنده اول,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم, ، اندیشه های نوین تربیتی ، 1400/05/01 ، 179-201 ، ایران - تهران - تهران
فراتحلیل اثربخشی آموزشهای مبتنی بر رویکرد سازندهگرایی بر عملکرد تحصیلی در درس علوم تجربی ، یاسر گراوند : نویسنده اول,مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,حمید فرهادی راد : نویسنده سوم,سیدعباس رضوی : نویسنده چهارم,غلامحسین مکتبی : نویسنده پنجم, ، پژوهش در برنامه ریزی درسی ، 1400/06/15 ، 94-112 ، ایران - اصفهان - اصفهان
فراتحلیل اثربخشی برنامه های غنی سازی ازدواج بر صمیمیت زناشویی ، رضا خجسته مهر : نویسنده اول,سارا شیرمردی : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم,منصور سودانی : نویسنده چهارم, ، مجله علوم روانشناختی ، 1400/07/01 ، 1077-1094 ، ایران - تهران - تهران
THE EFFECT OF SOCIAL PERCEPTION TRAINING ON SOCIAL COMPETENCE (SOCIAL SKILLS AND BEHAVIORAL PROBLEMS) OF EIGHTH GRADE MALE STUDENTS , abdolreza akbari biyabani : First author,Gholamhossien MAKTEBI : second author,Morteza Omidian : Third author,Askar Atashafrooz : Fourth author, , Turkish Journal of Computer and Mathematics , 2021-10-25 , 485-495 , turkey - -
فراتحلیل اثربخشی برنامه آموزش شناختی رایانهای کاگمد در حافظه فعال ، حمیده رادمنش : نویسنده اول,مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده سوم,غلامحسین مکتبی : نویسنده چهارم, ، مجله علوم روانشناختی ، 1400/12/01 ، 2195-2209 ، ایران - تهران - تهران
تأثیر توانبخشی شناختی رایانهای بر کارکردهای اجرایی و حل مسأله در دانشآموزان با اختلال یادگیری ریاضی ، آزاده اسمعیل زاده : نویسنده اول,ناصر بهروزی : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم,غلامحسین مکتبی : نویسنده چهارم, ، نشریه توانمندسازی کودکان استثنائی ، 1400/12/20 ، 87-98 ، ایران - تهران - تهران
اثربخشی برنامه مداخلهای مبتنی بر رویکرد آمایه ذهنی رشد بر عملکرد ریاضی در دانشآموزان ، شراره عشایری : نویسنده اول,مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,علیرضا حاجی یخچالی : نویسنده سوم, ، روانشناسی تربیتی ، 1401/01/20 ، 189-206 ، ایران - تهران - تهران
ویژگی های روان سنجی پرسشنامه "چگونه من فکر می کنم" برای سنجش تحریف های شناختی در دانش آموزان ایرانی ، عبدالرضا اکبری بیاتیانی : نویسنده اول,غلامحسین مکتبی : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم,عسکر آتش افروز : نویسنده چهارم, ، اندازه گیری تربیتی ، 1401/01/30 ، 55-73 ، ایران - تهران - تهران
تأثیر بازی شناختی چاکی و نلی بر مهارتهای کنش اجرایی سرد و گرم در جهت گسترش مهارتهای آمادگی ورود به مدرسه در کودکان پیشدبستانی ، فاطمه فرزادی : نویسنده اول,ناصر بهروزی : نویسنده دوم,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده سوم,مرتضی امیدیان : نویسنده چهارم, ، فصلنامه سلامت روان کودک ، 1401/03/30 ، 32-52 ، ایران - گیلان - رشت
مداخله شناختی مبتنی بر بازی زمان فکر کردن کیکو برای ارتقای مهارتهای کارکرد اجرایی سرد کودکان پیشدبستانی در جهت گسترش مهارتهای یادگیری اولیه برای آمادگی ورود به دبستان ، فاطمه فرزادی : نویسنده اول,ناصر بهروزی : نویسنده دوم,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده سوم,مرتضی امیدیان : نویسنده چهارم, ، دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری ، 1401/04/30 ، 39-58 ، ایران - همدان - همدان
The Effect Of Reality Therapy Training On Responsibility, Self-Efficacy, Worry, And School-Related Mental Well-Being In Students , منا جمال آبادی : First author,Gholamhossien MAKTEBI : second author,Alireza Hajiyakhchali : Third author,Morteza Omidian : Fourth author, , Journal of Positive School Psychology , 2022-11-30 , 5387-5397 , India - Utarpradesh - Gorakhpur
The Effects Of Academic Motivation Training On Academic Motivation, Grit And Academic Engagement Of High School Students , سیدجواد حسینی : First author,Gholamhossien MAKTEBI : second author,Manizheh Shehni Yailagh : Third author,Morteza Omidian : Fourth author, , Journal of Positive School Psychology , 2022-11-30 , 5379-5386 , India - Utarpradesh - Gorakhpur
تعیین ویژگی های روان سنجی مقیاس توجه به هیجانات در جمعیت بزرگسالان ایرانی ، امین رحمتی : نویسنده اول,مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,عرفان خورشیدیان مینایائی : نویسنده سوم, ، پژوهشهای نوین روانشناختی ، 1401/09/15 ، 117-125 ، ایران - آذربایجان شرقی - تبریز
The live experience of coronavirus disease with emphasis on its psychological effects and consequences , Morteza Omidian : First author,Amin Rahmati : second author,Seyedeh Samaneh Sepertaj : Third author, , Journal of Education and Health Promotion , 2023-02-28 , 1-5 , India - india - MUMBAI
Comparing the Effectiveness of Neurofeedback, Neuropsychology, and Phonological Awareness Methods in Improving Dyslexia Symptoms of Students: A Network Meta-analysis , سیدعماد موسوی : First author,Morteza Omidian : second author,nasar bahroozi : Third author,Alireza Hajiyakhchali : Fourth author, , Iranian journal of psychiatry and behavioral sciences , 2023-04-01 , 1-12 , Iran - mazandaran - sary
اثربخشی برنامه غنی سازی زناشویی در بهبود فضیلت های زناشویی ، رضا خجسته مهر : نویسنده اول,سارا شیرمردی : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم,منصور سودانی : نویسنده چهارم, ، پژوهشنامه روانشناسی مثبت ، 1402/04/30 ، 1-26 ، ایران - اصفهان - اصفهان
مقایسه اثربخشی روش تحریک فراجمجمهای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی حرکتی بر کارکردهای اجرایی (انعطافپذیری شناختی و بازداری پاسخ) دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص ، فاطمه مهرولی : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم, ، فصلنامه ناتوانی های یادگیری ، 1402/06/01 ، 99-114 ، ایران - اردبیل - اردبیل
تحلیل چندسطحی رابطه ادراک مهارتهای تشخیصی معلم, سطح چالشانگیزی کلاس, کیفیت تدریس معلم و هیجانات پیشرفت مثبت با عملکرد ریاضی در دانش-آموزان پایه نهم ، آرش اخش : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : نویسنده دوم,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده سوم,مرتضی امیدیان : نویسنده چهارم, ، روش ها و مدل های روان شناختی ، 1402/06/01 ، 1-20 ، ایران - فارس - مرودشت
تجربه زیسته پسران از بلوغ جنسی بر اساس نظریه داده بنیاد ، علی رحیمی قلعه عبدشاهی : نویسنده اول,مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,حمید فرهادی راد : نویسنده سوم, ، دست آوردهای روان شناختی ، 1402/07/01 ، 139-164 ، ایران - خوزستان - اهواز
بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی مقیاس غربالگری ارزیابی خطر رفتار اجتماعی, تحصیلی و هیجانی ، خدیجه جعفرنژاد : نویسنده اول,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده دوم,عسکر آتش افروز : نویسنده سوم,مرتضی امیدیان : نویسنده چهارم, ، رویش روانشناسی ، 1402/08/01 ، 35-44 ، ایران - تهران - تهران
رابطه باورهای رفتاری, هنجاری, کنترلی و تمایل به اشتراک دانش با نگرشها, هنجارهای ذهنی, قصد رفتاری و کنترل رفتاری ادراکشده در معلمان مقطع متوسطه اول شهرستان کرج ، حمید فرامرزی : نویسنده اول,غلامحسین مکتبی : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم,علیرضا حاجی یخچالی : نویسنده چهارم, ، مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی) ، 1402/08/30 ، 61-74 ، ایران - خوزستان - اهواز
رابطه راهبردهای نظم بخشی شناختی هیجان, ادراک مهارت های تشخیصی معلم, سطح چالش انگیزی کلاس و کیفیت تدریس معلم با هیجانات پیشرفت در دانش آموزان پایه نهم: یک تحلیل چندسطحی ، آرش اخش : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : نویسنده دوم,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده سوم,مرتضی امیدیان : نویسنده چهارم, ، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی ، 1402/09/19 ، 9-24 ، ایران - تهران - تهران
تبیین فرایند اجتماعیسازی یادگیری در درس علوم تجربی: یک پژوهش کیفی ، یاسر گراوند : نویسنده اول,مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,حمید فرهادی راد : نویسنده سوم,سیدعباس رضوی : نویسنده چهارم, ، مجله علوم تربیتی ، 1402/11/07 ، 41-62 ، ایران - خوزستان - اهواز
Developing a Grounded Theory Model of Effective Factors and Consequences of Gender-Affirming for Transgender People and Those with Undifferentiated Gender in Iran , Morteza Omidian : First author,حسین سجادیان : second author, , Journal of Qualitative Research in Health Sciences , 2024-03-18 , 201-207 , Iran - kerman - kerman
بررسی نقش مؤلفه های اجتماعی بازی های رایانه ای برخط (گیم های آنلاین)گروهی در زندگی ونوجوانان: یک مطالعه کیفی ، سعید بنایی زاده : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : نویسنده دوم,غلامحسین مکتبی : نویسنده سوم,مرتضی امیدیان : نویسنده چهارم, ، مجله روانشناسی اجتماعی ، 1403/01/20 ، 27-39 ، ایران - خوزستان - اهواز
تأثیر رهبری اخلاقی مدیران مدارس و فرهنگ مدرسه بر رفتارهای کاری نوآورانۀ معلمان با میانجیگری امنیت روانشناختی ، مهدیه سپهوند : نویسنده اول,مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده سوم,غلامحسین مکتبی : نویسنده چهارم, ، پژوهش های روان شناختی در مدیریت ، 1403/04/15 ، 119-149 ، ایران - قم - قم
اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر کیفیت خواب, علائم خلقی و اضطراب و علائم اعتیاد به بازی آنلاین در نوجوانان وابسته به بازی آنلاین ، فرحناز جامعی نژاد : نویسنده اول,مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,سودابه بساک نژاد : نویسنده سوم,غلامحسین مکتبی : نویسنده چهارم, ، رویش روانشناسی ، 1403/04/30 ، 11-20 ، ایران - تهران - تهران
مقالات (از کنفرانس)
ابعاد عشق ورزی در روابط رسمی و غیر رسمی ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,مرضیه میدانی : نویسنده دوم, ، پنجمین کنگره انجمن روانشناسی ایران ، 1394/02/15 ، ایران - تهران - تهران
شاخص های مایرزبریکز، هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی دانشجویان ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,مریم خوشکام : نویسنده دوم, ، پنجمین کنگره انجمن روانشناسی ایران ، 1394/02/15 ، ایران - تهران - تهران
رابطه چندگانه اهمال کاری و خودکارآمدی با عملکرد تحصیلی ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,کاظم برزگر بفرویی : نویسنده دوم,حمیده همتی : نویسنده سوم, ، سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری ، 1394/05/22 ، ایران - تهران - تهران
رابطه جهتگیری زمان با اهمال کاری در دانشجویان دانشگاه یزد ، مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,حمیده همتی : نویسنده سوم,کاظم برزگر بفرویی : نویسنده سوم, ، سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری ، 1394/05/22 ، ایران - تهران - تهران
بررسی مفهوم چشم انداززمان ، حمیده همتی : نویسنده اول,مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,کاظم برزگر بفرویی : نویسنده سوم, ، سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم رفتاری ، 1394/05/22 ، ایران - تهران - تهران
مقایسه اهمال کاری سازمانی درمعلمان ابتدایی مرد و زن شهر یزد ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,مهدیه شهبازی منشادی : نویسنده دوم,کاظم برزگر بفرویی : نویسنده سوم, ، اولین کنگره علمی پژوهشی سراسری توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی، جامعه شناسی و علوم فرهنگی اجتماعی ایران ، 1394/06/14 ، ایران - تهران - تهران
بررسی اثربخشی آموزش روش¬های نوین تربیتی (خودتنظیمی) بر پیشرفت تحصیلی دانش¬آموزان دبیرستانی ، مرتضی امیدیان : نویسنده دوم,زهرا گنجی : ارائه دهنده, ، اولین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در علوم تربیتی و روانشناسی و آسیب های اجتماعی ایران ، 1394/09/24 ، ایران - تهران - تهران
بررسی نقش آموزش روش های نوین تربیتی(خودتنظیمی) بر دروس تخصصی هم چون ریاضیات در دانش آموزان ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,زهرا گنجی : نویسنده دوم,کاظم برزگر بفرویی : نویسنده سوم, ، اولین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در علوم تربیتی و روانشناسی و آسیب های اجتماعی ایران ، 1394/09/24 ، ایران - تهران - تهران
چشم انداز زمان در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه یزد ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,حمیده همتی : ارائه دهنده, ، سومین کنگره ملی روانشناسی اجتماعی ایران ، 1395/02/27 ، ایران - تهران - تهران
ادراک از سبک فرزند پروری در دختران و پسران ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول,بهاره مقدس : نویسنده دوم, ، سومین کنگره ملی روانشناسی اجتماعی ایران ، 1395/02/27 ، ایران - تهران - تهران
تاثیر آموزش هوش هیجانی بر مولفه های قلدری، شایستگی اجتماعی و مولفه های هوش هیجانی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی (دوره دوم) شهرستان شادگان ، مجید نعیماوی : نویسنده اول,غلامحسین مکتبی : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم, ، سومین کنفرانس بین المللی نوآوری های اخیر در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری ، 1395/09/19 ، ایران - تهران - تهران
خطای انتساب به مجازات الهی در روابط خانوادگی ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول, ، کنگره بین المللی روانشناسی خانواده در بستر ارزش های دینی و فرهنگی ، 1395/10/08 ، ایران - خوزستان - اهواز
هویت بزرگسالی و سلامت روانی در کارکنان دانشگاه ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول, ، ششمین کنگره انجمن روانشناسی ایران ، 1396/08/23 ، ایران - تهران - تهران
فراتحلیل رابطه بین رفتار تهاجمی و رانندگی پرخطر در ایران ، مرتضی امیدیان : نویسنده اول, ، سومین کنگره ملی روان شناسی ایران ، 1396/12/09 ، ایران - تهران - تهران
تجربه زیسته معلمان, دانش آموزان و والدین دوره ابتدایی از برگزاری کلاسهای ترکیبی (مجازی-حضوری) در دوران همه گیری کووید-۱۹ ، فاطمه نقدی پور : نویسنده اول,ناصر بهروزی : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم, ، هفدهمین کنفرانس بین المللی روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی ، 1402/05/27
طرح های بنیادی
مطالعه طراحی مدل مسئولیت اجتماعی سازمان آب و برق خوزستان با رویکرد تاب آوری فنی,اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی ,یداله مهرعلی زاده : مجری اول,عبداله پارسا : مجری دوم,مجید گودرزی : مجری دوم,مرتضی امیدیان : مجری دوم,سکینه شاهی : مجری دوم,مهدی قمشی : مجری دوم,جواد احدیان : مجری دوم,مهرداد نامداری : مجری دوم,غلامحسین رحیمی دوست : مجری دوم,سیدمنصور مرعشی : مجری دوم,مسعود صفایی مقدم : مجری دوم,حسین ملتفت : مجری سوم,مسعود خداپناه : مجری سوم, ,1399/05/21 ,سازمان آب و برق خوزستان ,ایران - خوزستان - اهواز ,
شناسایی و ارائه الگوی مداخله برای تغییر اسناد معلمان و مدیران از عملکرد دانش آموزان در مدارس حاشیه ای خوزستان ,مرتضی امیدیان : مجری اول, ,1400/12/08 ,سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان ,ایران - خوزستان - اهواز ,
فعالیت های اجرایی
عضو شورای دانشگاه عضو شورای سلامت روان دانشگاهیان ,1399/08/18 ,1402/02/10 ,دانشگاه شهید چمران اهواز ,ایران - خوزستان - اهواز ,
نام و نام خانوادگی
عنوان پروژه
مقطع
خلاصه پایان نامه
تاریخ دفاع
زهرا ابشین
تاثیر آموزش خودنظارتی و روش مطالعه پس ختام بر بهبود عملکرد در آزمون پرلز در دختران دانش آموز پایه چهارم شهر کارون
کارشناسی ارشد
1403/07/02
مریم انصاری
نقش میانجی صمیمیت اجتماعی در رابطه با هویت فردی و اجتماعی با سازگاری اجتماعی دانشجویان دانشگاه
کارشناسی ارشد
1401/07/25
مرضیه بسحاق
بررسی تاثیر توانبخشی شناختی ذهن خوانی بر بهبود کارکرد اجرایی کودکان دارای اختلالات طیف اتیسم با عملکرد بالا شهرستان اندیمشک
کارشناسی ارشد
فرحناز جامعی نژاد
تدوین بسته آموزشی کنترل اعتیاد به بازیهای آنلاین و مقایسه اثربخشی آن با آموزش ذهنآگاهی روی کیفیت خواب، علائم خلقی و اضطراب و علائم اعتیاد آنلاین در نوجوانان شهر اهواز
دکتری
1403/03/07
خدیجه خنیفر
مقایسه کارکردهای اجرایی دانشآموزان یکزبانه و دوزبانه در دختران ابتدایی و متوسطه شهرستان شوش در دورههای مختلف تحصیل
دکتری
سیده مولود سالاری پور
تأثیر رنگ آمیزی مندلا بر توجه،حافظه ی کاری وکاهش اضطراب امتحان دردانش آموزان دخترسال دوازدهم شهرستان اهواز
دکتری
1403/01/20
مهدیه سپهوند
فارسی: رابطه علی ادراک رهبری اخلاقی مدیران مدارس و فرهنگ مدرسه با رفتارهای کاری نوآورانه معلمان با میانجی گری امنیت روانشناختی و تعدیلگری شخصیت پویا
دکتری
1403/06/28
فائزه سعیدی
مدل رابطه علی بین خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی با نقش میانجی تعامل معلم با شاگرد در دانش آموزان دختر اول متوسطه شهر اهواز
کارشناسی ارشد
1402/07/12
شراره عشایری
تاثیر برنامه مداخله مبتنی بر رویکردآمایه ذهنی رشد برعملکرد ریاضی وآمایه ذهنی رشد در دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی شهرکرمانشاه
کارشناسی ارشد
1401/06/19
فاطمه میرزاده
تجربه زیسته دانش آموزان پایه پنجم و والدینشان از آموزش مجازی در دوران کرونا با تأکید بررشد شناختی، عاطفی و اجتماعی: نظریه داده بنیاد
کارشناسی ارشد
1402/07/03
حمیده همتی
تدوین بسته آموزشی رفتارهای اخلاقی تحصیلی و تاثیر آن بر صداقت و رفتارهای آسیب زای تحصیلی دانش آموزان دوره دوم ابتدائی شهر یزد
دکتری
حمید ابراهیمی زاده
تاثیر حالت های مختلف بدن بر میزان توجه و یادگیری ریاضی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
کارشناسی ارشد
1399/07/30
زکیه اکبری
رابطه بین ذهن آگاهی و هوش هیجانی با فرسودگی شغلی، استرس شغلی و عملکرد شغلی با نقش میانجی گری سرمایه روانشناختی در معلمان
کارشناسی ارشد
1401/06/29
فروزان باغبان زاده
رابطه علّی جوّ مدرسه و راهبردهای حل تعارض با هویت و التزام تحصیلی با میانجی گری ویژگیهای شخصیتی دانشآموزان دختر متوسطه شهرستان دزفول
کارشناسی ارشد
ایوب جابری
رابطه علی جو مدرسه و امکانات آموزشی با التزام شغلی با میانجیگری هوش هیجانی و انگیزه پیشرفت در معلمان شهرستان رامشیر
کارشناسی ارشد
1396/03/29
فاطمه حریری
نقش میانجی سبک های تصمیم گیری در رابطه میان تنظیم هیجان و خودکارآمدی تحصیلی با رضایت تحصیلی در دانش آموزان سال آخر دبیرستان
کارشناسی ارشد
1400/11/09
حمیده رادمنش
اثربخشی بسته آموزشی انطباقی کاگمد بر حافظه فعال، عملکرد املاء و مقایسه آن با روش مداد- کاغذی در دانش آموزان دختر سوم ابتدایی شهر یزد با اختلال یادگیری خاص
دکتری
1399/11/29
علی رحیمی قلعه عبدشاهی
تجربۀ زیستۀ روانی و اجتماعی دانشجویان پسر از بلوغ جنسی: یک مطالعۀ کیفی
کارشناسی ارشد
1400/03/29
سمیه شهابی
اثربخشی بازی اندروید ماز بر بهبود توجه، پیگیری دیداری، ادراک دیداری و افزایش تماس چشمی کودکان طیف اتیسم مدرسه بهشت شهر اهواز
کارشناسی ارشد
1398/11/23
ملیکا عاصمی اصفهانی
نقش میانجی تاب آوری و خودکارآمدی در رابطه علی میان برخی ویژگی های شخصیتی، سبک مقابله ای مسئله مدار و سبک های یادگیری با رضایت از آموزش آنلاین و انگیزش درونی دانش آموزان مقطع متوسطه دهم شهر تهران
کارشناسی ارشد
1401/07/30
یاسر گراوند
ارائه الگویی برای طراحی محیط یادگیری مبتنی بر سازندهگرایی اجتماعی و تأثیر آموزش مبتنی بر این الگو بر عملکرد، انگیزش و نگرش تحصیلی دانش آموزان پسر متوسطه اول شهر ایلام در درس علوم تجربی
دکتری
1400/11/11
اسما مکی پور
مدل رابطه علی کیفیت دوستی، حمایت اجتماعی ادراک شده و رشد مهارت های اجتماعی با احساس تنهایی و عملکرد تحصیلی با میانجی گری سازگاری اجتماعی در دانش آموزان دختر دوره متوسطه ا ول شهرستان باغملک
کارشناسی ارشد
1399/06/29
زهرا مهرابی
رابطه چشم¬انداز زمان، ذهن آگاهی و اضطراب امتحان با انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
کارشناسی ارشد
1396/04/25
سیدعماد موسوی
مقایسه اثربخشی روشهای نوروفیدبک، نوروسایکولوژی و آگاهی واجشناختی در بهبود علائم نارساخوانی دانش آموزان: مرور نظاممند و فرا تحلیل شبکهای
دکتری
1401/11/09
مهری نوروز
اثربخشی روش تحریک شناختی بر کارکردهای شناختی، رفتاری و اجتماعی بیماران آلزایمر سطح خفیف استان یزد
کارشناسی ارشد
1400/01/30
پست الکترونیکی: