پیام رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت فرارسیدن دهه‌ی مبارک فجر

پیام رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت فرارسیدن دهه‌ی مبارک فجر


پیام رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت فرارسیدن دهه‌ی مبارک فجر

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز در این پیام آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
بهمن ۵۷ در حافظه‌ی تاریخی ملت ما همیشه یاد آور تحولی بنیادین در سپهر سیاسی ایران است و مردم ما در این قطعه از تاریخ خود، به رهبری بزرگ مردی از تبار ایمان، پایه گذار مکتبی انسان ساز و بیدار می‌شود و در پیشانی این مکتب همیشه زنده روح آزادی خواهی و استقلال‌طلبی را با تکیه بر  خودباوری و آزاداندیشی به  نقش می‌کشد. اینک با طلوع  چهل وپنجمین فجر انقلاب اسلامی برگی دیگر بر این تاریخ پربار افزده می‌شود.
دانشگاه‌ها و مراکز علمی در چرخه‌ی پیدایش نظام اسلامی و شکل‌گیری انقلاب نه تنها یک جریان پیشرو و فعال پرشور بوده است، بلکه نقش محوری آن در این دگرگونی با تکیه بر استنادات تاریخی محکم به زمانی فراتر از پیدایش  انقلاب و آغاز مبارزات اولیه نهضت بر می‌گردد، به گونه‌ای که گواه روشن آن جانفشانی دانشجویان مبارز آن دوران است. پس ار انقلاب نیز همواره دانشگاه به ظرفیت اندیشه، دانش و پژوهش وتاثیر آن بر عرصه فناوری کانونی ممتاز و پیشران برای پیشرفت کشور در اغلب میدان ها و جایگاهی ارزش آفرین برای تعمیق و تحکیم گفتمان اندیشه، دانایی و آگاهی در کشور بوده است.
 در دهه‌های اخیر آثار تولید علم به گواه معتبرترین پایگاه های علمی جهان نشان می‌دهد که مراکز علمی و دانشگاهی کشور در زمینه توسعه علمی و فناوری های نوین و نو ظهور با کسب رتبه های برگزیده و برتر در میان بسیاری از کشورهای دنیا خوش درخشیده‌اند.
این پیشرفت‌های ملموس و حیرت انگیز به برکت انقلاب اسلامی در سال های اخیر به قدری پرشتاب بوده است که بد خواهان ما کوشیده اند با کارشکنی های متعدد و از جمله تحریم ایران روند توسعه و پیشرفت کشور را دچار کندی و توقف نمایند، اما در این مسیر نتوانسته‌اند محدودیتی ایجاد کنند.
خرسندم در طلیعه چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی ضمن درود  به روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره و شهیدان گرانقدر و عزیز و نیز دعا برای طول عمر با عزت مقام معظم رهبری، این ایام خجسته و مبارک را به همه دانشگاهیان ارجمند دانشگاه شهید چمران اهواز و همه‌ی جامعه علمی استان  تبریک و شاد باش گویم.
 
آدرس کوتاه :