پذیرش 10 ایدۀ برتر در رویداد ایده‌محور کشاورزی دانش‌بنیان

پذیرش 10 ایدۀ برتر در رویداد ایده‌محور کشاورزی دانش‌بنیان


به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز، انجام شد؛

پذیرش 10 ایدۀ برتر در رویداد ایده‌محور کشاورزی دانش‌بنیان

 

 

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید چمران اهواز از پذیرش 10 ایدۀ برتر در رویداد ایده‌محور کشاورزی دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر مهدی کردزنگنه، در حاشیۀ برگزاری این رویداد که پیش از ظهر امروز دوشنبه 9 بهمن‌ماه در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه برگزار شد، گفت: مرکز رشد و پردیس علم و فناوری دانشگاه میزبان برگزار این رویداد هستند.

وی افزود: برای شرکت در این رویداد، 20 ایده ارسال شده است که از این تعداد 10 ایده برای ارائه پذیرفته شده است و از این تعداد نیز سه ایده به عنوان برتر، معرفی می‌شود.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید چمران اهواز از «زراعت»، «اصلاح نباتات و گیاه‌پزشکی دانش‌بنیان»، «تولید دانش‌بنیان نیشکر و صنایع جانبی»، «تولید دانش‌بنیان خرما»، «جنگل»، «مرتع»، «بیابان و آبخیزداری دانش‌بنیان»، «آب»، «خاک و محیط زیست دانش‌بنیان»، «مکانیزاسیون و بیوتکنولوژی دانش‌بنیان»، «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء»، «دام»، «طیور»، «شیلات و صنایع وابستۀ دانش‌بنیان»، «فناوری‌های نوین در حوزۀ زمین آماری» و «فرآوری در کشاورزی» به عنوان محورهای این رویداد نام برد.

کردزنگنه جوایز رویداد ایده‌محور کشاورزی دانش‌بنیان را شامل حمایت مالی بنیاد احسان و پذیرش در مرکز رشد واحدهای فناور و پردیس علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز، دانست.

گفتنی است در این رویداد، ایده‌های «پرورش متراکم ماهی خاویار در روستا»، «تولید کود زیستی با استفاده از گونه‌های قارچی THERICODERMA و آربوسکولار مایکورایزا بر پایۀ زئولیت‌های سنتزی با قابلیت بیوکنترلی، اصلاح خاک و کاهش مصرف آب آبیاری»، «مجتمع بازیافت مواد گیاهی، تولید کمپوست و بسترهای کشت»، «پرورش آرتمیا (میگوی آب شور)»، «پرورش و تکثیر توام روتیفر و جلبک»، «اصلاح ژنتیکی ارقام جدید باقلا به منظور کاهش شیوع بیماری باقلایی در کشور»، «تهیه و تولید کود شیمیایی نانو آهن آمینو کلات از پسماند صنعتی نیشکر (ویناس)»، «شناسایی گونه‌های توانمند قارچ میکوریز به عنوان کود بیولوژیک»، «وتیور و عملکرد آن در برابر آلودگی فلزات سنگین» و«ریحان آفریقایی: جایگزین مناسب برای گیاه آویشن در صنایع داروسازی و غذایی» ارائه شدند.

 

آدرس کوتاه :