نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با حضور دکتر نصیری برگزار شد

نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با حضور دکتر نصیری برگزار شد


به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز؛

نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با حضور دکتر نصیری برگزار شد

 

 
 
نشست دبیران زنان و خانوادۀ مناطق دهگانۀ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور وزیر علوم در امور بانوان و خانواده و به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر نصیری در این نشست که در سالن جلسات حوزۀ ریاست دانشگاه برگزار شد، خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی از تجارب و دستاوردهای بانوان مدیر در آموزش عالی کشور برای انتقال به دیگر مدیران شد.
 
وی افزود: بانوان بخشی از سرمایۀ انسانی جامعه هستند و باید به جایی برسیم که به لحاظ درک و بینش تفاوتی میان زن و مرد وجود نداشته باشد و زنان بتوانند نقش‌های مختلفی را در جامعه ایفا کنند.
 
مشاور وزیر علوم در امور بانوان و خانواده، ادامه داد: نقش مادری، اولویت تمامی نقش‌ها برای بانوان است و اگر می‌خواهیم زنان به عنوان نیروهایی توانمند در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند، باید از آنان حمایت کنیم.
 
نصیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود از حمایت دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از قانون جوانی جمعیت خبر داد و به تشریح این قانون در حوزۀ آموزش عالی پرداخت.
 
دکتر نصیری از مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه شهیدچمران اهواز خواست تا با ارائۀ گزارشی از فعالیت‌های یک‌سال اخیر این دانشگاه در حوزۀ زن و خانواده و طرح سازوکارهای اجرایی در این زمینه، تجربیات خود را در اختیار دیگر دانشگاه‌ها قرار دهد.
 
در ادامه دکتر مرضیه شهریاری، مشاور زنان و خانواده دانشگاه شهید چمران اهواز گزارشی از فعالیت‌های شاخص امور بانوان و خانواده در حوزۀ فرهنگی، اجتماعی و علمی و همچنین اقدامات انجام شده در راستای ارتباط با جامعه این دانشگاه را ارائه داد.
در پایان این نشست نیز، دیگر مشاوران که به‌صورت حضوری یا مجازی در برنامه شرکت داشتند، به بیان دغدغه‌ها، پرسش‌ها و ددیگاه‌های خود پرداختند.
 
 
 
گفتنی است پیش از این نشست دکتر نصیری، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با دکتر آخوندعلی، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز،  و اعضاء محترم هیئت علمی دیدار و گفت‌وگو کرد.
آدرس کوتاه :