تجدید بیعت دانشگاهیان شهید چمران اهواز با آرمان‌های امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس

تجدید بیعت دانشگاهیان شهید چمران اهواز با آرمان‌های امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس


تجدید بیعت دانشگاهیان شهید چمران اهواز با آرمان‌های امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس

 

 

دانشگاهیان شهید چمران اهواز در آیینی با حضور امیر حمزه بیدادی، فرماندۀ قرارگاه جنوب کشور، دکتر علی‌محمد آخوندعلی، رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادلی‌نژاد، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان به شهدای گمنام این دانشگاه ادای احترام کرده و با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس، تجدید بعیت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر آخوندعلی در این آیین که روز گذشته ششم خردادماه در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد، گفت: سوم و چهارم خردادماه امسال، سال‌روز آزدسازی خرمشهر و روز مقاومت و پایداری (روز دزفول) با حادثه‌ای بسیار ناگوار و دردآور مصادف شد و گویا تقدیر بر این است که در مسیر نهضت انقلاب اسلامی ایران حوادث و وقایعی پیش بیاید که در پس آن تمام توطئه‌های دشمنان این آب و خاک و ملت ایران خنثی شود.

وی بیان کرد: شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان میلیون‌ها انسان و حتی مخالفان شهید خدمت، آیت‌الله رئیسی را به عرصه آورد و موجب ناراحتی دشمنان کشور شد.

 رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: واقعه‌ای که برای کشور ما در 31 شهریورماه سال 1359 رخ داد و دشمن بعثی با پشتیبانی استکبار جنوب و غرب کشورمان را مورد تهاجم قرار داد، در منطقۀ خوزستان یک ویژگی به خصوص داشت. شرایط اقلیمی و منابع مهم نفت، گاز، آب و نیز برخی بسترهای جزئی که در استان خوزستان به لحاظ اجتماعی وجود داشت، دشمنان را به توهم انداخت و تصور کردند که می‌توانند ابتدا استان خوزستان را از پیکرۀ ایران اسلامی جدا کنند و به همین دلیل با حرکتی وسیع از جنوب تا غرب و حمله به خرمشهر و دزفول در استان خوزستان تجاوز خود را آغاز کردند.

آخوندعلی، ادامه داد: فرزندان خوزستان و ایران دشمن را بیش از یک ماه در خرمشهر زمین‌گیر کردند. از سوی دیگر مردم دزفول و اندیمشک و... مرزها را در اطراف کرخه به روی بعثی‌ها بستند و نهایتاً ضرباتی را به پیکر استکبار وارد کردند و پس از شکست حصر آبادان با فرماندهانی چون شهید جهان‌آرا نوبت به خرمشهر رسید و این شهر نیز با ورود پرشکوه ارتش جمهوری اسلامی ایران و به خصوص لشکر 92 در سوم خردادماه آزاد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مشاهدۀ مظلومیت مردم فلسطین که در ادامۀ همان حرکت‌های مستکبران جهانی به شهادت می‌رسند و قدرت سازمان ملل و دیوان لاهه نیز آنقدری نیست که بتواند جلوی این حرکت‌ها را بگیرد، مظلومیت مردم ایران در دوران هشت سالۀ دفاع مقدس را به خاطرمان می‌آورد و نهایتاً توکل به پروردگار بزرگ، توسل به ائمۀ اطهار و مجاهدت مردم و رزمندگان اسلام موجب شد با افتخار در سوم خردادماه سال 1361 خرمشهر آزاد شده و آنانی که میخواستند برای همیشه در خرمشهر بمانند اسیر شدند و ابزار و آلات جنگی آنان به دست نیروهای رزمنده افتاد.

 

آدرس کوتاه :