تاریخ هشت سال دفاع مقدس با تمام فراز و فرودها برای نسل جوان روایت شود

تاریخ هشت سال دفاع مقدس با تمام فراز و فرودها برای نسل جوان روایت شود


حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادلی‌نژاد:

تاریخ هشت سال دفاع مقدس با تمام فراز و فرودها برای نسل جوان روایت شود

 

 

 

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با بیان اینکه وظیفه و رسالت ما این است که تاریخ را با فراز و فرودش برای نسل جوان روایت کنیم، گفت: اگر بخواهیم از تاریخ دفاع مقدس روایت تک‌بعدی ارائه دهیم و آن بخش‌های سخت، تلخ، ناکامی، ناامیدی‌، شکست‌ و... را نادیده بگیریم نسل جوان قضاوت و تحمل‌پذیری صحیحی از آن وضعیت نخواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آیت عادلی‌نژاد در آیینی به مناسبت سوم خردادماه، سال‌روز آزادسازی خرمشهر و چهارم خردادماه سال‌روز مقاومت دزفول، که روز گذشته در تالار اجتماعات دانشکدۀ کشاورزی برگزار شد، درگذشت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت و بیان کرد: تاریخ کشورمان، تاریخ حماسه و روایت حماسه‌ها است. وقتی تاریخ کشورمان را نقل می‌کنیم، سراسر حماسه نقل می‌کنیم.

وی اظهار کرد: جدای از انقلاب اسلامی ایران که روح حماسه و عزت را در میان ایرانیان احیا کرد، به تاریخ گذشته که نگاه کنیم و شاهنامه را بخوانیم سراسر حماسه و روح عزت است و فردوسی این روح عزت و حماسه را احیا کرده است؛ درود خداوند بر این مردم آسمانی باشد که در تاریخ کشورمان نقش مهمی را ایفا کرده است.

رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، خاطرنشان کرد: جناب ملاصدرا در کتاب «المبدا و المعاد» مکاشفه‌ای را نقل می‌کنند که در عالم معنا جناب فردوسی را دیدم و او در مراتب بالایی قرار گرفته است. از او پرسیدم این مقام را چگونه به دست آورده‌ای که پاسخ دادند، این مقام تنها به دلیل سرودن این بیت شعر که در وصف خداوند متعال سروده‌ام به دست آورده‌ام که «جهان را بلندی و پستی تویی، ندانم چه‌ای، هر چه هستی تویی».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادلی‌نژاد، افزود: روایت هشت سال دفاع مقدس نیز روایتی سراسر حماسی برای مخاطب و نسل  امروز است که آن ایام را ندیده و تجربه نکرده است. آن بسته‌ای که برای نسل جوان ارائه می‌شود بسته‌ای است که بسیاری از شرایط سخت و دشوار و تلخی‌ها در آن گفته نمی‌شود و چون آن بعد حماسی روایت‌گری ما بسیار بزرگ است، سختی کار و آن ناامیدی که گاهی اوقات در  آن شرایط خاص وجود داشته است، برای نسل امروز گفته نمی‌شود.

وی بیان کرد: نسل امروز تصورش این است که هشت سال دفاع مقدس و فتح خرمشهر و اتفاقاتی که در آن دوران وجود داشته است یک بستۀ به هم پیوستۀ سراسر پیروزی بوده که در شرایط بسیار آرمانی رقم خورده است. واقعیت روایت جنگ این‌گونه نیست. وقتی به جنگ توجه کنیم روزهای تلخ و ناامید کننده هم در آن دوران کم نبوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادلی‌نژاد، اظهارکرد: مسئله‌ای که در این ایام همیشه به آن اشاره می‌شود، موضوع پذیرفته شدن قطع‌نامه پس از آزادسازی خرمشهر است. این در حالی است که در آن دوران هنوز بخش‌های دیگری از خاک ایران در تصرف رژیم بعث بود و این‌گونه نبود که با آزادسازی این شهر همه چیز تمام شود.

وی، اضافه کرد: مشخص و مبرهن است که خداوند تبارک و تعالی در تاریخ پرافتخار دفاع مقدس و استقامت ایران در کنار رزمندگان بود و اگر کسی دست قدرت خداوند در پس این حوادث را نبیند، سخت است که بیدار شود. حضور پرشور مردم در تشییع پرعظمت شهیدان راه خدمت، انقلاب اسلامی ایران را با همۀ تهدیدها بیمه کرد؛ خداوندی که در هشت سال دفاع مقدس به ملت ایران کمک کرد تا با دست خالی در مقابل استکبار ایستادگی کنند، خداوند امروز نیز هست که اگر در برابر او خضوع کنیم، باری‌تعالی دست یاری خود را مانند گذشته برسر ملت ایران خواهد گذاشت

 

آدرس کوتاه :