آیین نکوداشت روز ملی بسیج اساتید با حضور دکتر آخوندعلی برگزار شد

آیین نکوداشت روز ملی بسیج اساتید با حضور دکتر آخوندعلی برگزار شد


آیین نکوداشت روز ملی بسیج اساتید با حضور دکتر آخوندعلی برگزار شد

 

 

هم‌زمان با سراسر کشور، آیین نکوداشت روز ملی بسیج اساتید و سال‌روز شهادت دکتر مصطفی چمران با حضور دکتر علی‌محمد آخوندعلی، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر آخوندعلی در این آیین که در تالار اجتماعات دانشکدۀ اقتصاد و علوم اجتماعی برگزار شد، با گرامی‌داشت سال‌روز شهادت دکتر شهید چمران، گفت: آن دانشمند و شهید عالی‌قدر از زندگی و تمامی زیبایی‌هایش جدا شد، تا در کنار محرومان جنوب لبنان ایستاده و در مقابل ستمگران و آدمکشان بی‌رحم مبارزه کند.

وی، افزود: شهید چمران، نظامی را بنیان‌گذاشت که تا امروز شاهد نتایج آن در مبارزه با رژیم صهیونیستی کودک‌کش هستیم و می‌بینیم مقاومت هشت‌ماهۀ مردم غزه، رژیم اسرائیل را با تمامی سلاح‌های پیشرفته‌اش به زانو درآورده است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: آن شهید عالی‌قدر با آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران -که آن نیز پشتوانۀ صهیونیستی داشت- با حضور در دانشکدۀ کشاورزی با همراهی مقام معظم رهبری، ستاد جنگ‌‌های نامنظم را بنیان‌گذاشت و از شهریورماه سال 1359 تا 31 خردادماه سال 1360، لشکر تا دندان مسلح بعثی را در مناطق جنوب کشورمان زمین‌گیر کرد تا بسیج و ارتش فرصت یافته ساماندهی شده و به مقابلۀ جدی با متجاوزان بپردازند.

آخوندعلی، عنوان کرد: در آن دوران، تمامی قدرت‌های جهان از صدام حمایت می‌کردند، اما در نهایت دشمن بعثی در مقابل مجاهدت‌های رزمندگان ما شکست را پذیرفت. در طول تاریخ افراد کمی مانند ستاره می‌درخشند، حرکت‌هایی را بنیان‌ می‌نهند و ماندگار می‌شوند و شهید چمران یکی از آن متقیان و پیروان حضرت علی (ع) است که نام، یاد و کارهای علمی و عملی و دفاعی او در خاطره‌ها باقی مانده است. شهید چمران جان شیرین خود را عارفه تقدیم پروردگار هستی کرد و حیات ابدی را برای خود کسب نمود و الگویی برای حرکت‌های آزادمنشانه و مجهادانه شد.

وی، اظهار کرد: خداوند روح رفیع آن شهید عالی‌قدر را در علو درجات قرار داده و از همۀ کسانی که در سال‌روز شهادت این بزرگ‌مرد به یاد او بوده و آیین‌های نکوداشت را برگزار می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

در ادامه دکتر حیدری، رئیس بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز، با تقدیر از اعضا، رؤسای دانشگاه‌های استان و دکتر آخوندعلی، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه برای همراهی در برگزاری برنامه‌های بسیج اساتید، گفت: امروز به مناسبت سال‌روز شهادت دکتر شهید چمران گردهم آمده‌ایم و این آیین با حضور 31 هزار استاد بسیجی در سراسر کشور، برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این همایش هم‌زمان در شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، اندیمشک، دزفول، ایذه و باغملک، ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) نیز برگزار می‌شود.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز، خاطرنشان کرد: بسیج قدمتی به بلندای تاریخ بشر دارد؛ براین اساس همۀ پیامبران الهی در این زمره محسوب می‌شوند زیرا هیچ‌گاه چشم‌داشتی نداشته و در راه رضای خداوند حرکت کرده‌اند.

حیدری، تصریح کرد: حضور بسیج در تمام عرصه‌های معلمی، اقتصاد، بازار و... الزامی است، زیرا ماهیت کار بسیج خدمت‌رسانی بی‌چشم‌داشت در راه خداوند است.

وی با بیان اینکه شعار امسال روز ملی بسیج اساتید «استاد بسیجی، حضور حماسی، حمکرانی علوی» است، بیان کرد: شهادت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان ضایعه‌ای جبران ناپذیر است اما ایمان داریم هرچه از دوران انقلاب اسلامی ایران رخ داده، موجب استواری هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

گفتنی است، همایش روز ملی بسیج اساتید با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی، نمایندۀ مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان، دکت راضی جلالی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و سردار شاهوارپور، فرماندۀ سپاه حضرت ولی‌عصر استان خوزستان و شماری از اعضای هیئت علمی دانشگاه همراه بود.

 

آدرس کوتاه :