منو اصلی
EN
FA
AR
FR
منو اصلی
صفحه اصلی
درباره دانشگاه
افتخارات عظیم و باشکوه تاریخ تمدن و فرهنگ ایرانزمین، بیانگر وجود مراکز دانش در انواع علوم بوده است. مراکز برجستهی علمی همچون دانشگاه جندیشاپور در استان خوزستان که در 530 میلادی بنیانگذاری شد، دلیلی بر این مدعاست. پس از پیروزی ایرانیان بر امپراتور روم، یکی از شاهان ساسانی (شاپور اول) دستور داد شهر جندیشاپور در 18 کیلومتری جنوب غرب دزفول بنا شود. وی این شهر را «بهاندیو» یعنی بهتر از انطاکیه (پایتخت روم شرقی) نام نهاد، سپس در این شهر، دانشگاهی به همین نام تأسیس شد. در آن ایام علوم مختلفی ازجمله پزشکی، فلسفه، الهیات، ریاضیات، موسیقی، کشورداری و کشاورزی در این دانشگاه تدریس میشد. مدارک تاریخی همداستاناند که دانشکدهی پزشکی دانشگاه جندیشاپور یکی از قدیمیترین دانشگاههای پزشکی جهان بوده است و دانشمندان زیادی از ملیتهای ایرانی و هندی در آن تدریس و پژوهش میکردهاند. پس از آن دورهی چشمگیر، حیات دوبارهی دانشگاه جندیشاپور از سال 1334 خورشیدی با ایجاد دانشکدهی کشاورزی آغاز شد. سپس در سال 1335، مقدمات ایجاد دانشکدهی پزشکی فراهم آمد و بهتدریج سایر دانشکدهها نیز در پی آن فعال شدند. تا پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 1357 نزدیک به چهار هزار دانشجو در 40 رشتهی تحصیلی مقطع کارشناسی و 17 رشتهی تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه، مشغول به تحصیل بودهاند. پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس این دانشگاه یکی از پایگاههای اصلی رزمندگان به شمار میرفت و مقر اصلی شهید دکتر چمران بود. پس از به شهادت رسیدن این سردار بزرگ و بهپاس بزرگداشت او، دانشگاه جندیشاپور به شهید چمران اهواز تغیر نام داد. در حال حاضر دانشگاه شهید چمران اهواز، دارای 17 دانشکده، یک پردیس صنعتی و یک پردیس بینالملل است. دانشگاه دارای 60 گروه آموزشی شامل 25 گروه انسانی، 9 گروه علوم پایه، 10 گروه فنی و مهندسی، 14 گروه علوم کشاورزی و دامپزشکی و 2 گروه هنر است. این گروهها مجموعاً شامل 3 رشته کارشناسی مقطع ناپیوسته، 55 رشته کارشناسی در مقطع پیوسته، 182 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 95 رشته در مقطع دکتری و یکرشته در مقطع دکترای حرفهای است. بیش از 600 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه مشغول آموزش و پژوهشاند که حدود 91 درصد از آنها رتبهی استادیاری و بالاتر دارند. همچنین بیش از 14 هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکترای تخصصی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد بیش از 4500 نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند. از کل رشتهها 45 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 18 رشته در مقطع دکترای تخصصی مربوط به پردیس بینالمللی است. در حال حاضر دانشگاه شهید چمران اهواز با در اختیار داشتن فضای آموزشی بسیار وسیع و مناسب بزرگترین دانشگاه جنوب غرب کشور و در زمرهی 10 دانشگاه جامع برتر ایران به شمار میآید.
تاریخچه
ریاست دانشگاه
دانشگاه به روایت آمار
کتاب راهنمای دانشگاه
تماس با دانشگاه
چارت سازمانی
نقشه دانشگاه
سرود دانشگاه
تورمجازی دانشگاه
شرح وظایف دانشگاه
هیات امنای دانشگاه
موسسات عضو هیات امنای منطقه جنوب غرب:1 – دانشگاه شهید چمران اهواز 2 – دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر 3 – دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان 4 – دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول 5 – دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان
اعضای هیأت امنا
موسسات عضو
اعضای کمیسیون دائمی
قوانین و مقررات
وظایف و اختیارات
مصوبات
کارکنان
مدیریت
ریاست دانشگاه
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
معاونت پشتیبانی
معاونت پژوهش و فناوری
معاونت دانشجویی
معاونت فرهنگی و اجتماعی
دانشکدهها
در حال حاضر دانشگاه شهید چمران دارای ۱4 دانشکده با ۵4 گروه آموزشی شامل ۲۲ گروه علوم انسانی، ۷ گروه علوم پایه، ۷گروه فنی و مهندسی، ۱۳گروه علوم کشاورزی و دامپزشکی و ۲گروه هنر میباشد.
اقتصاد و علوم اجتماعی
مهندسی
علوم ریاضی و کامپیوتر
دامپزشکی
ادبیات و علوم انسانی
کشاورزی
الهیات و معارف اسلامی
علوم
علوم ورزشی
علوم زمین
علوم تربیتی و روانشناسی
مهندسی آب و محیط زیست
مهندسی عمران و معماری
گروه معارف اسلامی
هنر شوشتر
حقوق و علوم سیاسی
پردیس دانشگاهی و آموزش های آزاد
پردیس صنعتی شهدای هویزه
مراکز تحقیقاتی و قطب ها
قطب علمی نماد فعالیت سازمان یافته گروهی از اعضای هیات علمی در یک مؤسسه با توان علمی بالاست که با برتری در یک زمینه علمی - تخصصی در علوم بنیادی یا کاربردی شناخته می شود و از طریق تمرکز و انسجام بخشیدن به فعالیتهای خود در آن زمینه، برای نوآوری و دستیابی به کیفیت برتر علمی در سطح ملی، منطقه ای یا بین المللی و پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور تلاش می کند.
قطب علمی آموزش مداوم
قطب علمی بهداشت و بیماری های آبزیان
قطب علمی بهسازی و نگهداری شبکه
قطب علمی پژوهش در فناوری حفاری
مرکز پردازشهای سریع
مرکز رشد واحد های فناور
مرکز آزفا
مرکز زبان دانشگاه
مرکز تحقیقات زمینشناسی و زمینشیمی نفت
وظایف مراکز تحقیقاتی و قطب ها
مرکز تحقیقات لیزر و پلاسما
مرکز تحقیقات معماری و برنامه ریزی محیطی
پژوهشکده میادین و تجهیزات نفت و گاز
پردیس علم وفناوری دانشگاه
روابط عمومی
تور مجازی
هفته پژوهش وفناوری 1403
چهارشنبه، ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
اعضای هیئت علمی
اعضای هیات علمی
سیدجلال هاشمی
سیدجلال هاشمی
(EN Page)
دانشیار
گروه علوم تربیتی
پست الکترونیکی:
فایل رزومه :
دانلود
مقالات و کتب
فعالیت های اجرایی
پایان نامه ها و رساله ها
تماس ها
مقالات
تعلیم و تربیت در راستای همزیستی مسالمتآمیز عادلانه:بررسی هدفی تربیتی ، محمد جعفر پاک سرشت : نویسنده اول,مسعود صفایی مقدم : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم,حسین سپاسی : نویسنده چهارم,یداله مهرعلی زاده : نویسنده پنجم, ، مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهیدچمران اهواز ، 1389/12/01 ، 3-34 ، ایران - خوزستان - اهواز
تحلیل محتوای کتاب های درسی بخوانیم و بنویسیم و هدیه های آسمانی دوره ابتدایی براساس معیار های مورد نظر در برنامه درسی "فلسفه برای کودکان" ، سیدمنصور مرعشی : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,اعظم مقیمی گسک : نویسنده سوم, ، تفکر و کودک ، 1391/06/31 ، 69-89 ، ایران - تهران - تهران
تاثیر تعاملی طبقه ی اجتماعی، گونه های زبانی، سبک های یادگیری در موفقیت تحصیلی؛ پژوهشی بر اساس نظریه ی برنشتاین ، حبیب کاوندی : نویسنده اول,عبداله پارسا : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، پژوهش علوم انسانی ، 1392/10/13 ، 1-18 ، ایران - همدان - همدان
تحلیل فلسفی هوشمندی نظام هستی در حکمت متعالیه و تأثیر ایمان به آن در تربیت اخلاقی: ارائۀ یک مبنای نظری برای اخلاق مداری و تربیت اخلاقی ، شنبدی-هدیه : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، پژوهش های تعلیم و تربیت اسلامی ، 1394/03/30 ، 91-112 ، ایران - کرمان - کرمان
بحث مقارن حول الحرکه فی الحکمه المتعالیه و الحرکه الدیالکتیکیه ، عزیز سواری : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده دوم,قیس السعدی : نویسنده چهارم, ، الهیات تطبیقی ، 1394/09/30 ، 1-16 ، ایران - اصفهان - اصفهان
تحلیل محتوای پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری رشته تاریخ و فلسفۀ تعلیم و تربیت دانشگاه شهید چمران از نظر کاربست مؤلفه های تفکر انتقادی پیتر فسیونه ، مریم پاپازاده : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,پروانه ولوی : نویسنده سوم, ، مجله علوم تربیتی ، 1394/11/20 ، 147-172 ، ایران - خوزستان - اهواز
بررسی تحلیلی مقوله انسان شناسی در دین صابئین مندائی ، عزیز سواری : نویسنده اول,مسعود صفایی مقدم : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، انسان پژوهی دینی ، 1394/12/20 ، 167-188 ، ایران - قم - قم
نقش تربیتی زکات در سبک زندگی اسلامی: استنتاج اصول تربیتی ، مریم بختیاروند : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, نوکاریزی-حسن : نویسنده سوم, ، بصیرت و تربیت اسلامی ، 1395/03/01 ، 117-136 ، ایران - تهران - تهران
سیره امام حسین (ع)،الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار ، سیدجلال هاشمی : نویسنده اول, شنبدی-هدیه : نویسنده دوم, پاپی-سمیه : نویسنده سوم, ، پژوهش نامه تربیت تبلیغی ، 1395/04/01 ، 131-164 ، ایران - قم - قم
آموزه های تربیتی نوعمل گرایی در دیدگاه ریچارد رورتی و امکان بهره گیری از آن در نظام آموزشی ایران ، برزو مولایی : نویسنده اول,محمد رضا سرمدی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، فصلنامه تحقیقات جدید در علوم انسانی ، 1395/04/30 ، 153-166 ، ایران - یزد - یزد
به عنوان یک هدف تربیتی » حفاظت از محیط زیست « تحلیل مبانی دینی ، ایوب مردانی : نویسنده اول,سیدمنصور مرعشی : نویسنده دوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده سوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده چهارم, ، فصلنامه آموزش محیط زیست و توسعه پایدار ، 1395/06/15 ، 56-67 ، ایران - تهران - تهران
حقوق شهروندی در کتاب مطالعات اجتماعی ، پاپی-سمیه : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, شنبدی-هدیه : نویسنده سوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده چهارم, ، رشد آموزش علوم اجتماعی ، 1395/07/30 ، 24-28 ، ایران - تهران - تهران
بررسی تبرج در بین زنان متاهل شهر اهواز: یک پژوهش کیفی مبتنی بر نظریه دادهبنیاد ، منصور سودانی : نویسنده اول,رضا خجسته مهر : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم,سلطانعلی بشکار : نویسنده چهارم, ، فصلنامه اسلام و مطالعات اجتماعی ، 1395/12/01 ، 165-193 ، ایران - تهران - تهران
بررسی تجربه زیسته آموزگاران دوره ابتدایی از وظایف معلم بهمثابه فیلسوف –معلم ، علی موسوی ده موردی : نویسنده اول,پروانه ولوی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، مجله علوم تربیتی ، 1395/12/12 ، 35-56 ، ایران - خوزستان - اهواز
بررسی تجربه زیسته آموزگاران دوره ابتدایی از وظایف معلم بهمثابه فیلسوف –معلم ، علی موسوی ده موردی : نویسنده اول,پروانه ولوی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، مجله علوم تربیتی ، 1395/12/12 ، 35-56 ، ایران - خوزستان - اهواز
CONTENT ANALYSIS OF SOCIAL SCIENCES TEXTBOOKS IN EDUCATIONAL SYSTEM OF IRAN FROM THE PERSPECTIVE OF CITIZENSHIP RIGHTS , پاپی-سمیه : First author,Sayyed Jalal Hashemi : second author,MASOUD Sefaei mogdaddam : Third author, , International Journal of Innovative and Applied Research (IJIAR) , 2017-06-22 , 1-13 , england_united kingdom - -
بررسی و تحلیل نظام اخلاقی دین صابئین مندائی ، عزیز سواری : نویسنده اول,مسعود صفایی مقدم : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم,قیس المعشش السعدی : نویسنده چهارم, ، معرفت ادیان ، 1396/10/15 ، 97-114 ، ایران - قم - قم
کنوانسیون جهانی حقوق کودک و فرصتهایی که برای پرورش تفکر مستقل درکودکان ارائه میدهد ، پروانه ولوی : نویسنده اول,خمیس صیدی : نویسنده دوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده سوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده چهارم, ، تفکر و کودک ، 1396/12/20 ، 1-20 ، ایران - تهران - تهران
رویکرد یاددهی - یادگیری در پارادایم پیچیدگی ، کامران شاهولیکوهشوری : نویسنده اول,سیدمنصور مرعشی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، پژوهشهای تربیتی ، 1397/03/01 ، 42-60 ، ایران - تهران - تهران
تحلیل محتوای کتب پیام های آسمان دوره ی متوسطه اول از منظر مؤلفه های محبت و مهرورزی ، پاپی-سمیه : نویسنده اول,مسعود صفایی مقدم : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی ، 1397/03/01 ، 146-158 ، ایران - فارس - شیراز
الگوی مشترک «بهترین تجارب تدریس »: علّتها، زمینهسازها و راهبردها ، حمید فرهادی راد : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,فرزانه رحمتی : نویسنده سوم, ، نشریه علمی پژوهشی آموزش و ارزشیابی ، 1397/06/20 ، 91-115 ، ایران - آذربایجان شرقی - تبریز
تحلیل مفهوم شایستگی و نقش شایستگی اخلاقی در فرزند پروری ، افراسیاب صادقی چلچه : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,سیدمنصور مرعشی : نویسنده سوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده چهارم, ، روانشناسی تربیتی ، 1397/10/20 ، 1-24 ، ایران - تهران - تهران
بررسی تجربه زیسته شایستگی اجتماعی در دانشآموزان مقطع متوسطه (دوره اول) ، پروانه ولوی : نویسنده اول,احمد عبدالخانی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، دست آوردهای روان شناختی ، 1397/11/01 ، 39-54 ، ایران - خوزستان - اهواز
تعلیم و تربیت در راستای حقوق شهروندی ، پاپی-سمیه : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده سوم, ، فصلنامه مطالعات حقوق شهروندی ، 1397/12/20 ، 103-125 ، ایران - تهران - تهران
الگوی اسلامی استقلال اخلاقی بر مبنای روش نظریه پردازی دادۀ بنیاد متنی ، طاهره بهمنی : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، پژوهش های تعلیم و تربیت اسلامی ، 1398/06/30 ، 1-33 ، ایران - کرمان - کرمان
Analyzing ethical sensitivity: developing on student-teacher education , habib kavandi : First author,Seyed Mansour Marashi : second author,Sayyed Jalal Hashemi : Third author,MASOUD Sefaei mogdaddam : Fourth author, , iranian journal of educational sociology , 2019-10-31 , 134-142 , Iran - Tehran - Tehran
بررسی میزان تحقق اهداف کتب دوره های سوادآموزی, تحکیم و انتقال نهضت سوادآموزی از دیدگاه آموزش دهندگان استان خوزستان ، زهرا دریکوندی : نویسنده اول, پاپی-سمیه : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، مجله علمی پژوهش در علوم انسانی و تحقیقات میان رشته ای ، 1398/12/01 ، 13-31 ، ایران - تهران - تهران
بررسی تحلیلی اخلاق پیچیدگی و توسعه مفهومی آن ، کامران شاهولیکوهشوری : نویسنده اول,سیدمنصور مرعشی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده چهارم, ، اخلاق پژوهی ، 1399/03/31 ، 69-94 ، ایران - قم - قم
بررسی مبانی فضایل فکری با تاکید بر آراء لیندا زگزبسکی ، فرخنده دیسناد : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,سیدمنصور مرعشی : نویسنده سوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده چهارم, ، پژوهشهای معرفت شناختی ، 1399/06/30 ، 213-229 ، ایران - تهران - تهران
بررسی ماهیت فضایل فکری از نگاه زگزبسکی و تبیین دلالتهای آن در آموزش تفکر ، فرخنده دیسناد : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,سیدمنصور مرعشی : نویسنده سوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده چهارم, ، اندیشه های نوین تربیتی ، 1399/09/30 ، 145-166 ، ایران - تهران - تهران
تحلیل محتوای کتاب های درسی هدیه های آسمان دوره ابتدایی از منظر مولفههای شایستگی فرهنگی ، ابتسام کوتی : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,پروانه ولوی : نویسنده سوم, ، فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی ، 1399/12/20 ، 105-116 ، ایران - فارس - شیراز
تبیین و نسبتشناسی رویکرد مشاوره فلسفی با مفهوم تربیت ، پروین خزامی : نویسنده اول,پروانه ولوی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده چهارم, ، مجله مشاوره کاربردی ، 1399/12/20 ، 98-121 ، ایران - خوزستان - اهواز
تحلیل محتوای کتابهای درسی نظام آموزش و پرورش ایران بر اساس میزان توجه به مؤلفههای شایستگی فرهنگی ، ابتسام کوتی : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,پروانه ولوی : نویسنده سوم, ، فرهنگ در دانشگاه اسلامی ، 1400/08/30 ، 407-434 ، ایران - تهران - تهران
ارائۀ الگوی قرآنی تغییر درونی مطلوب در انسان به روش نظریه پردازی داده بنیاد متنی ، پاپی-سمیه : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,پروانه ولوی : نویسنده سوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده چهارم, ، مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی ، 1400/12/20 ، 1201-1216 ، ایران - تهران - تهران
بررسی تحلیلی میزان توجه به برخی مؤلفههای اقتصادی منتخب در کتب درسی منتخب دبستان در ایران ، سیدمرتضی افقه : نویسنده اول,لیلی نورعلیزاده : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، فصلنامه توسعه و سرمایه ، 1401/05/30 ، 27-47 ، ایران - کرمان - کرمان
بررسی تجربه زیسته خودکارآمدی اجتماعی دانشآموزان دختر دورهی دوّم متوسطه ، پروانه ولوی : نویسنده اول,لیلا افضلی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، مطالعات روانشناسی تربیتی ، 1401/06/30 ، 127-146 ، ایران - سیستان و بلوچستان - زاهدان
الگوی مفهومی تغییر درونی مطلوب بر پایه قرآن کریم: استنتاج اصول تربیتی ، پاپی-سمیه : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,پروانه ولوی : نویسنده سوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده چهارم, ، مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی ، 1401/06/30 ، 7-31 ، ایران - تهران - تهران
The Lived Experience of Students in Facing the Educational-Moral Challenges of Depression and Suicide , parvaneh valavi : First author,پروین خزامی : second author,Sayyed Jalal Hashemi : Third author,MASOUD Sefaei mogdaddam : Fourth author, , Journal of Psychologycal Achievements , 2022-12-11 , 37-48 , Iran - khouzestan - Ahvaz
جایگاه تغییر درونی مطلوب در اسناد بالادستی نظام آموزش و پرورش ایران ، پاپی-سمیه : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,پروانه ولوی : نویسنده سوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده چهارم, ، راهبــردهای آموزش در علوم پزشکی ، 1401/09/30 ، 435-446 ، ایران - تهران - تهران
واکاوی رویکرد «گفت وشنود میان فرهنگی » در اندیشه علامه طباطبایی و ارائه دلالت های تربیتی آن ، سیدحسین نجاتی موسوی : نویسنده اول,سیدمنصور مرعشی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده چهارم, ، مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی ، 1401/12/20 ، 141-166 ، ایران - تهران - تهران
ایده هومبولتی بیلدونگ و داللتهای تربیتی آن ، فاطمه نظری رودبالی : نویسنده اول,مسعود صفایی مقدم : نویسنده دوم,سیدمنصور مرعشی : نویسنده سوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده چهارم, ، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت ، 1401/12/20 ، 5-31 ، ایران - خراسان رضوی - مشهد
بررسی تحلیلی ایده بیلدونگ هردر و استنتاج مؤلفههای مفهومی تربیت بر پایه آن ، مسعود پیروتی اقدم : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,سیدمنصور مرعشی : نویسنده سوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده چهارم, ، پژوهش های فلسفی ، 1402/04/30 ، 176-198 ، ایران - آذربایجان شرقی - تبریز
وظایف والدین در تکوین مبانی شناختی, گرایشی و ارادی جهت مسئولیت¬پذیری کودکان در دوره تمهید (پیش از بلوغ وسن تکلیف) ، فیصل ربیهاوی : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده سوم,خسرو باقری : نویسنده چهارم, ، فلسفه تربیت ، 1402/09/30 ، 34-58 ، ایران - تهران - تهران
Evaluation of Sexual Issues in Iranian Adolescent Girls (A Review) , ناهید شبانی شهرضا : First author,Sayyed Jalal Hashemi : second author,Seyed Mansour Marashi : Third author,abbas amanelahi : Fourth author, , International Journal of Medical Reviews , 2024-05-30 , 645-659 , Iran - Tehran - Tehran
خدای بهمثابه معیار امر اخلاق و نسبت آن با مفهوم بیلدونگ در اندیشه متأخر فیشته ، فرزاد کیانی : نویسنده اول,پروانه ولوی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده چهارم, ، حکمت و فلسفه ، 1403/06/30 ، 187-210 ، ایران - تهران - تهران
الگوی مفهومی یکپارچگی شخصی بر پایه قرآن و روایات معصومین: استنتاج اصول تربیتی ، ابتسام کوتی : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,پروانه ولوی : نویسنده سوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده چهارم, ، تربیت اسلامی ، 1403/07/30 ، 53-68 ، ایران - تهران - تهران
بررسی مسائل جنسی نوجوانان دختر در ایران: یک مطالعهی مروری ، ناهید شبانی شهرضا : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,سیدمنصور مرعشی : نویسنده سوم,عباس امان الهی : نویسنده چهارم, ، مجله دانشکده پزشکی اصفهان ، 1403/08/05 ، 759-773 ، ایران - اصفهان - اصفهان
مقالات (از کنفرانس)
بررسی همزیستی مسالمت آمیز به مثابه ی هدفی تربیتی و بازتاب آن در کتابهای درسی تعلیم و تربیت ایران ، محمد جعفر پاک سرشت : نویسنده اول,مسعود صفایی مقدم : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، اولین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران(چالش ها و چشم اندازها) ، 1389/02/30 ، ایران - تهران - تهران
بررسی همزیستی مسالمت آمیز به مثابه ی هدفی تربیتی و بازتاب آن در کتابهای درسی مقطع متوسطه آموزش و پرورش ایران ، محمد جعفر پاک سرشت : نویسنده اول,مسعود صفایی مقدم : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، اولین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران(چالش ها و چشم اندازها) ، 1389/02/30 ، ایران - تهران - تهران
کاوشی در روش پژوهش تحلیلی در حوزه مطالعات فلسفی-تربیتی: گامهای مغفول ، سیدجلال هاشمی : نویسنده اول, ، اولین همایش بین المللی اندیشه های نوین در پژوهش و آموزش ، 1390/03/04 ، ایران - تهران - تهران
آسیب شناسی کاربرد روش پژوهش تطبیقی در مطالعات فلسفی- تربیتی ، سیدجلال هاشمی : نویسنده اول, ، اولین همایش بین المللی اندیشه های نوین در پژوهش و آموزش ، 1390/03/04 ، ایران - تهران - تهران
بررسی میزان کاربردی بودن محتوای درس روشهای نوین یاددهی – یادگیری در کلاس توسط آموزگاران دوره ی ابتدایی شهرستانهای ایذه و باغملک در سال تحصیلی 90 – 89 ، پروانه ولوی : نویسنده اول,سارا مردانی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، چهارمین همایش ملی آموزش ، 1391/02/28 ، ایران - تهران - تهران
ویژگی ها و مراحل روش پدیدارشناسی هرمنوتیکی از منظر پُل ریکور:کاربست در پژوهشهای فلسفی-تربیتی ، سیدجلال هاشمی : نویسنده اول, ، سومین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، 1391/04/13 ، ایران - اصفهان - اصفهان
تحلیل محتوای کتاب های درسی بخوانیم و بنویسیم دوره ابتدایی از منظر توجه به مقوله های آموزش فلسفه به کودکان در راستای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش ، اعظم مقیمی گسک : نویسنده اول,سیدمنصور مرعشی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، چهارمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، 1392/03/01 ، ایران - خراسان رضوی - مشهد
تحلیل محتوای کتاب های درسی بخوانیم و بنویسیم و هدیه های آسمان دوره ابتدایی از منظر توجه به مقوله های آموزش فلسفه به کودکان ، اعظم مقیمی گسک : نویسنده اول,سیدمنصور مرعشی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، چهارمین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، 1392/03/01 ، ایران - خراسان رضوی - مشهد
بررسی آموزه های تربیتی و اخلاقی دین صائبین مندایی ، عزیز سواری : نویسنده اول,مسعود صفایی مقدم : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، فلسفه ی تربیت دینی و تربیت اخلاقی ، 1393/02/31 ، ایران - کرمان - کرمان
تقلید، چالشی پیش پا یا فرصتی پیش روی تربیت دینی و اخلاقی: رویکردی تأویلی ، مریم پاپازاده : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، فلسفه ی تربیت دینی و تربیت اخلاقی ، 1393/02/31 ، ایران - کرمان - کرمان
تربیت معنوی، چیستی و چرایی ، پاپی-سمیه : نویسنده اول,زهرا دریکوندی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، فلسفه ی تربیت دینی و تربیت اخلاقی ، 1393/02/31 ، ایران - کرمان - کرمان
نقش فرهنگ در تربیت دینی و اخلاقی ، طیب چهری : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,بهاره چهری : نویسنده سوم, ، فلسفه ی تربیت دینی و تربیت اخلاقی ، 1393/02/31 ، ایران - کرمان - کرمان
بررسی آموزه های تربیتی و اخلاقی دینی صائبین مندائی ، عزیز سواری : نویسنده اول,مسعود صفایی مقدم : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، فلسفه ی تربیت دینی و تربیت اخلاقی ، 1393/02/31 ، ایران - کرمان - کرمان
تحلیل فلسفی تأثیر ایمان به هوشمندی نظام هستی در تربیت اخلاقی ، شنبدی-هدیه : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، فلسفه ی تربیت دینی و تربیت اخلاقی ، 1393/02/31 ، ایران - کرمان - کرمان
بررسی تطبیقی تربیت دینی رسمی در ایران و کشورهای سکولار ، حبیب کاوندی : نویسنده اول,سیدمنصور مرعشی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، فلسفه ی تربیت دینی و تربیت اخلاقی ، 1393/02/31 ، ایران - کرمان - کرمان
هرزه¬نگاری: چالشی فراروی تربیت جنسی از دیدگاه اسلام ، سیدجلال هاشمی : نویسنده اول, نوکاریزی-حسن : نویسنده دوم, بختیاروند - مریم : نویسنده سوم,سیمین زغیبی قناد : نویسنده چهارم, الماسی فرد-مریم : نویسنده پنجم, ، فلسفه ی تربیت دینی و تربیت اخلاقی ، 1393/02/31 ، ایران - کرمان - کرمان
تحلیل آموزشی حقوق شهروندی در کتابهای درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه دوم نظام آموزشی ایران ، پاپی-سمیه : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، همایش بین المللی فلسفه تعلیم و تربیت در عمل ، 1393/07/16 ، ایران - البرز - کرج
آموزه های اخلاقی-رفتاری امام حسین (ع) و یارانش در جریان واقعه ی کربلا: الگو و معیاری برای یک زندگی معنادار ، شنبدی-هدیه : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، همایش بین المللی فلسفه تعلیم و تربیت در عمل ، 1393/07/16 ، ایران - البرز - کرج
رهنمودهای پارادایم پیچیدگی برای ارتقای کیفیت برنامه ی درسی در آموزش عالی ، کامران شاهولیکوهشوری : نویسنده اول,سیدمنصور مرعشی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، اولین کنفرانس بین المللی کیفیت برنامه درسی در آموزش عالی ، 1393/07/30 ، ایران - اصفهان - اصفهان
بررسی مبانی فلسفی دین صابئین مندائی و استخراج آموزه های تربیتی از آنها ، عزیز سواری : نویسنده اول,مسعود صفایی مقدم : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم,قیس السعدی : نویسنده چهارم, ، ششمین همایش بین المللی ادیان توحیدی ، 1393/11/16 ، ایران - اصفهان - اصفهان
پارادایم پیچیدگی و رهنمودهای آن برای ارتقای کیفیت برنامه ی درسی در آموزش عالی ، کامران شاهولی کوه شوری : نویسنده اول,سیدمنصور مرعشی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، دومین کنفرانس ملی و نهمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام های دانشگاهی ، 1394/02/23 ، ایران - تهران - تهران
بررسی مبانی روان شناختی معنای زندگی: ساز و کاری در راستای تعلیم و تربیت معنی دار ، شنبدی-هدیه : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده سوم, ، همایش بین المللی روانشناسی و فرهنگ زندگی ، 1394/06/05 ، ترکیه - استانبول - استانبول
تبیین و نقد مبانی فلسفی معنای زندگی از منظر اگزیستانسیالیسم ، شنبدی-هدیه : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده سوم, ، اولین همایش ملی علمی پژوهشی روانشناسی، علوم تربیتی و آسیب شناسی جامعه ، 1394/06/10 ، ایران - تهران - تهران
پدیدار شناسی اخلاق تدریس در آموزش عالی مجازی از دیدگاه دانشجویان این آموزش ها ، سیدجلال هاشمی : نویسنده اول,فردوس قلاوند : نویسنده دوم,محمد قلاوند : نویسنده سوم, ، ششمین کنفرانس بین المللی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، 1394/08/12 ، ایران - تهران - تهران
تحلیل مفهوم آزادی در "آزادی آکادمیک" ، پاپی-سمیه : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، ششمین کنفرانس بین المللی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، 1394/08/12 ، ایران - تهران - تهران
تبیین نقش آموزش عالی در توسعه آرمان شهر اسلامی ، عزیز سواری : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، ششمین کنفرانس بین المللی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، 1394/08/12 ، ایران - تهران - تهران
کاوشی درباره سرقت علمی در آموزش های آنلاین: مطالعه پدیدار شناختی در اخلاق پژوهش ، سیدجلال هاشمی : نویسنده اول,فرهاد درخشنده : نویسنده دوم,مریم حیدری : نویسنده سوم, ، ششمین کنفرانس بین المللی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، 1394/08/12 ، ایران - تهران - تهران
فلسفه ای در حمایت از پرنویسی در تولید علم: بعد تصاحب معنا در نظریه تفسیر پل ریکور ، سیدجلال هاشمی : نویسنده اول, ، ششمین کنفرانس بین المللی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، 1394/08/12 ، ایران - تهران - تهران
بررسی دیدگاه دین صائبین مندایی درباره ی سلامت فردی در دو بعد روحانی و جسمانی ، عزیز سواری : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، اولین همایش ملی بین رشته ای انسان، جامعه و سلامت ، 1395/02/21 ، ایران - قم - قم
بررسی تحلیلی فرایند نوعملگرایانۀ یاددهی - یادگیری در آراء ریچارد رورتی و امکان بهره گیری از آن در نظام آموزشی ایران ، برزو مولایی : نویسنده اول,سیدمنصور مرعشی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، هفتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، 1395/02/29 ، ایران - فارس - شیراز
تبیین موقعیت های یادگیری به عنوان تسهیل کننده های درک معنای زندگی در خانه و مدرسه ، سیدجلال هاشمی : نویسنده اول, شنبدی-هدیه : نویسنده دوم, ، هفتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، 1395/02/29 ، ایران - فارس - شیراز
رویکرد یاددهی – یادگیری در پارادایم پیچیدگی ، کامران شاهولیکوهشوری : نویسنده اول,سیدمنصور مرعشی : نویسنده دوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده سوم, ، هفتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، 1395/02/29 ، ایران - فارس - شیراز
شعر، به عنوان بستری برای آموزش تفکر ، بختیاروند - مریم : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، هفتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، 1395/02/29 ، ایران - فارس - شیراز
بررسی رویکرد آموزش و یادگیری مادامالعمر با نظر به ایدهی بیلدونگ ، فاطمه نظری رودبالی : نویسنده اول,مسعود صفایی مقدم : نویسنده دوم,سیدمنصور مرعشی : نویسنده سوم,سیدجلال هاشمی : نویسنده چهارم, ، هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، 1395/12/04 ، ایران - خوزستان - اهواز
بررسی تحلیلی مفهوم صیرورت نیک در منظومۀ فکری اسلام و استنتاج دلالت¬های تربیتی آن ، عزیز سواری : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران "فلسفه آموزش و یادگیری مداوم" ، 1395/12/04 ، ایران - خوزستان - اهواز
تبیین نقش یادگیری مداوم و ایدۀ باز اندیشی خود در تحقق انسان اصیل اگزیستانسیالیسم ، رضا شیخه : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران "فلسفه آموزش و یادگیری مداوم" ، 1395/12/04 ، ایران - خوزستان - اهواز
شایستگی های کانونی یادگیری مادام العمر ، نوش آفرین سلیمانی هارونی : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران "فلسفه آموزش و یادگیری مداوم" ، 1395/12/04 ، ایران - خوزستان - اهواز
رویکرد دین صابئین مندائی به آموزش و یادگیری مداوم ، عزیز سواری : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,مسعود صفایی مقدم : نویسنده سوم, ، هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران "فلسفه آموزش و یادگیری مداوم" ، 1395/12/04 ، ایران - خوزستان - اهواز
رویکرد آیین کنفوسیوس به یادگیری مادام العمر و دلالتهای تربیتی آن ، زینب نوری ممبنی : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران "فلسفه آموزش و یادگیری مداوم" ، 1395/12/04 ، ایران - خوزستان - اهواز
بررسی مبانی نظری صلح از منظر دین صابئین مندائی ، عزیز سواری : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، همایش بین المللی نقش ادیان در اخلاق صلح، عفو و دوستی ، 1396/02/02 ، ایران - فارس - شیراز
بررسی تحلیلی شایستگی فرهنگی و بازتاب آن در کتاب¬های درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران ، ابتسام کوتی : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,پروانه ولوی : نویسنده سوم, ، پنجمین همایش ملی پژوهش های نوین در برنامه ریزی درسی ایران ، 1398/06/12 ، ایران - تهران - تهران
بررسی تحلیلی شایستگی فرهنگی و بازتاب آن در کتاب¬های درسی ادبیات فارسی دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران ، ابتسام کوتی : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم,پروانه ولوی : نویسنده سوم, ، پنجمین همایش بین المللی مدیریت, روانشناسی و علوم انسانی با رویکرد توسعه پایدار ، 1398/06/12 ، ایران - تهران - تهران
بررسی تجربه زیسته دبیران از تاب آوری اخلاقی در دوره شیوع ویروس کرونا (کووید 19 ) در دبیرستان های شهرستان شوشتر ، صدیقه کریمی فرد : نویسنده اول,سیدجلال هاشمی : نویسنده دوم, ، هجدهمین همایش ملی سالیانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران با عنوان: هویت ایرانی برنامه درسی و آموزش در عصر پسا کرونا ، 1400/12/18
زندگی معنادار؛ درک و عمل به مسئولیت در برابر خدا, خود, انسان و طبیعت ، سیدجلال هاشمی : نویسنده اول,حمید زنگنه : نویسنده دوم, ، هفتمین کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران ، 1402/11/09
فعالیت های اجرایی
مدیرگروه مدیر گروه علوم تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ,1390/09/30 ,1392/09/30 ,دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز ,ایران - خوزستان - اهواز ,
مسئول مسئول دبیرخانه کمیته دستگاهی برگزاری کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره ,1396/05/01 ,دانشگاه شهید چمران اهواز ,ایران - خوزستان - اهواز ,
نام و نام خانوادگی
عنوان پروژه
مقطع
خلاصه پایان نامه
تاریخ دفاع
علیرضا بلک
بررسی تجربه زیسته تسهیلگری تسهیلگران آموزش دیدة برنامة آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان ایران
کارشناسی ارشد
1401/06/23
علی جان درمیان
واکاوی نقش، مسئولیت و شایستگی های تسهیلگر در برنامه فلسفه برای کودکان و بازسازی آن بر اساس دیدگاه عاملیت انسان
کارشناسی ارشد
1403/06/25
سهیلا خواجه گودری
طراحی و اعتباریابی کدهای اخلاقی در تسهیلگری برنامه فلسفه برای کودکان
کارشناسی ارشد
1402/07/26
فیصل ربیهاوی
تبیین وظایف والدین در تکوین مبادی مسئولیت پذیری کودکان در دوره تمهید (پیش از بلوغ و سن تکلیف)
دکتری
ناهید شبانی شهرضا
تدوین و تحلیل الگوی شایستگیهای تربیت جنسی دختران نوجوان: پژوهشی ترکیبی
دکتری
1403/10/02
احسان عبدالهی
تجربه همکاوی آموزگار و دانش آموزان در درس نگارش فارسی پایه پنجم ابتدایی: اجرای کاوشگری در معنا و زبان لیپمن با نظر به منطقه مجاور رشد ویگوتسکی
کارشناسی ارشد
1403/06/28
مهدیه عبدی زاده
ارائه نظریه قرآنی یاد خدا و تبیین دلالت های آن در تعلیم و تربیت اسلامی
کارشناسی ارشد
1401/07/30
ابتسام کوتی
ارائه الگوی مفهومی پرورش یکپارچگی وجودی (شخصی) در انسان با رویکرد اسلامی
دکتری
1403/10/02
الهه کوچک زاده
ارائه الگوی مفهومی آموزش مودت و رحمت به همسران بر پایه قرآن و روایات معصومین (ع)
کارشناسی ارشد
1402/11/30
علی محمد ناصری
تجربة اعتلای حساسیت فلسفی دانش آموزان در حلقة کندوکاو کلاسی بر اساس کتاب تفکر و سبک زندگی پایه های هفتم و هشتم دورة اول متوسطه: تحلیل روایت یک معلم- تسهیلگر
کارشناسی ارشد
1402/04/10
سیدعلی نجات
طراحی و اعتباریابی بسته راهنمای کاربست حساسیت فلسفی بر اساس کتاب فارسی پایه ششم ابتدایی: پژوهشی ترکیبی
کارشناسی ارشد
1401/07/27
بختیاروند - مریم
بررسی تحلیلی نقش و جایگاه آموزش تفکر در سبک زندگی اسلامی
کارشناسی ارشد
1393/10/10
ناصر بوعذار
تبیین فرایند یاددهی-یادگیری بر مبنای فلسفۀ تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران (تدوین شدۀ خسرو باقری)
کارشناسی ارشد
1395/04/09
سمیه پاپی
ارائه ی الگوی قرآنی تغییر درونی مطلوب و تبیین دلالت های تربیتی آن
دکتری
1400/11/20
مریم پاپازاده
تحلیل محتوای پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری رشته تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شهید چمران از نظر کاربست مؤلفه های تفکر انتقادی پیتر فسیونه
کارشناسی ارشد
1392/11/09
پاپی-سمیه
تبیین نقش تعلیم و تربیت در راستای حقوق شهروندی و بازتاب آن در کتاب های درسی علوم اجتماعی نظام آموزش و پرورش ایران
کارشناسی ارشد
1393/06/29
قادر پیروتی اقدم
بررسی تحلیلی مفهوم انسان فرهیخته با نظر به ایده بیلدونگ از منظر یوهان گوتفرید هردر و تبیین دلالت های تربیتی آن
دکتری
1402/06/28
محسن حق خواه
بررسی تجارب زیسته دبیران از کاربست اخلاق مراقبت در تعامل با دانش آموزان دبیرستانهای شهر دزفول
کارشناسی ارشد
1399/12/11
ندا خنیفر
بررسی تجربۀ آموزگاران از اعتلای شایستگی اخلاقی دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدارس شهرستان شوش
کارشناسی ارشد
فرخنده دیسناد
بررسی تحلیلی مبانی فضیلت های فکری و تبیین دلالت های آن برای تعلیم و تربیت ایران
دکتری
1398/11/16
ابراهیم سپاس زاده
بررسی تطبیقی عوامل فهم معلم از کنش دانش¬آموز در آراء گادامر و ریکور
کارشناسی ارشد
1393/06/30
علی سعدی
ارائۀ الگوی قرآنی بهترین پیروی (تبعیت احسن) و تبیین دلالت های تربیتی آن
کارشناسی ارشد
1397/11/27
شنبدی-هدیه
بررسی تحلیلی مبانی نظری مفهوم معنای زندگی و تبیین نقش تعلیم و تربیت در راستای درک آن
کارشناسی ارشد
1393/11/08
افراسیاب صادقی چلچه
ارائۀ یک الگوی شایستگی اخلاقی در تربیت فرزند در منابع اسلامی با نگاهی به قوانین و اسناد بالا دستی جمهوری اسلامی ایران
دکتری
1398/06/30
طهماسبی-ایمان
بررسی سبک زندگی اسلامی به مثابه هدفی تربیتی و بازتاب آن در کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هفتم نظام آموزش و پرورش ایران
کارشناسی ارشد
1393/11/08
فردوس قلاوند
تبیین فرایند گناه کاری در اندیشه اسلامی و پیامدهای آن برای تعلیم و تربیت اخلاقی
کارشناسی ارشد
علیرضا کاوندی
آسیب شناسی کم نمایی وارونگی ارزش های اسلامی در نظام آموزشی ایران
کارشناسی ارشد
1399/08/11
صدیقه کریمی فرد
بررسی تحلیلی تاب آوری اخلاقی و تبیین تجربۀ زیستۀ دبیران از آن در دورۀ شیوع ویروس کرونا (کووید 19) در دبیرستانهای شهر شوشتر
کارشناسی ارشد
1400/06/17
مهران کریمی نیا
بررسی تجربۀ شجاعت اخلاقی در بین دبیران آموزش و پرورش شهر آبادان: مطالعه ای با رویکرد پژوهش کیفی عام (ژنریک)
کارشناسی ارشد
1398/04/10
ابتسام کوتی
بررسی تحلیلی شایستگی فرهنگی و بازتاب آن در کتاب های درسی نظام آموزش و پرورش ایران
کارشناسی ارشد
1398/06/25
یوسف مسحنه
تبیین فرایند تقوای حضور در اندیشه اسلامی و پیامدهای آن برای تعلیم و تربیت اسلامی: پژوهشی با روش نظریه پردازی داده بنیاد
کارشناسی ارشد
1397/08/01
سیدناصر موسوی
بررسی تجربه زیسته حساسیت اخلاقی آموزگاران مقطع ابتدایی شهرستان اهواز: پژوهشی با رویکرد پدیدارشناسی هرمنوتیک
کارشناسی ارشد
1396/07/10
محمد نامداری
بررسی تجربه معنوی دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهرستان امیدیه
کارشناسی ارشد
1395/06/31
زینب نوری ممبنی
بررسی تحلیلی اومانیسم سکولار و دلالت های تربیتی آن
کارشناسی ارشد
1394/06/28
احمد هاشمی
بازنمایی فضایل اخلاقی در دانش آموزان پایه ی اول مقطع ابتدایی شهر کارون
کارشناسی ارشد
پست الکترونیکی: