دکتر خواجه؛ نیروی انسانی سرمایه اصلی دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشگاه شهید چمران اهواز

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: نیروی انسانی (کارکنان و اعضای هیئتعلمی) سرمایه اصلی دانشگاه محسوب میشوند و این سرمایهها را باید حفظ کرد و از توان آنها برای پیشبرد اهداف کلان دانشگاه بهره برد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر غلامحسین خواجه امروز دوشنبه 17 شهریورماه در آیین تجلیل از کارمندان نمونه که در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بدون نیروی انسانی هیچ سازمانی به اهداف خود دست نمییابد؛ سازمانی مانند دانشگاه که همواره در حال توسعه و پیشرفت است بیش از دیگر سازمانها به این سرمایهها نیاز دارد.
وی، بیان کرد: دانشگاه مرکز تربیت نیروهای متخصص موردنیاز جامعه است که در آینده مراکز تخصصی کشور را اداره خواهند کرد، به این دلیل رسالت دانشگاهیان نسبت به سایر دستگاهها، متفاوت است.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: خوشبختانه اکثر کارمندان این دانشگاه دارای تخصص و مسئولیتپذیر هستند و باید تلاش کنیم هر روز توان و ظرفیت کارکنان را افزایش دهیم.
خواجه، ادامه داد: هیچ تفاوتی میان کارکنان رسمی، قراردادی، پیمانی و شرکتی در دانشگاه وجود ندارد و جمع حاضر در این نشست بیانگر این تفکر است.
وی، گفت: متأسفانه وضعیت کنونی کشور بهگونهای است که تحریمها محدودیتهایی را به لحاظ اقتصادی و مالی در دستگاهها ایجاد کرده است و با شرایط تورمی حال حاضر میدانیم که کارکنان مشکلات بسیاری دارند و دانشگاه نیز به لحاظ اعتبار با تنگناهایی مواجه است و تلاش میکنیم بتوانیم تا پایان سال مالی این مجموعه را هدایت کنیم.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه به توضیح در خصوص برخی مسائل مرتبط با کارکنان پرداخت و گفت: شورای صنفی کارکنان دانشگاه باید درصدد انجام اموری باشد که به سود کارکنان است و دانشگاه نیز از ایدههای در این راستا را حمایت میکند.
خواجه، تصریح کرد: ارتقا و آموزش نیروی انسانی از اهمیت بسیاری برخوردار است و کارکنان باید پیش از حضور در محل کار نحوه برخورد با دانشجویان، آشنایی با وظایف و... را بیاموزند.
در ادامه معاون پشتیبانی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: همیشه از کارکنان دانشگاه خواستهایم از ایدههای فکری خود استفاده کنند؛ نیروی انسانی یکی از مهمترین ارکان هر سازمانی است. اگر میخواهیم سازمانی پیشرفت کند باید نیروهای متخصص داشته باشیم.
دکتر نقره آبادی، افزود: در معاونت پشتیبانی تلاش شد به نیروهای انسانی بهصورت خاص توجه شود و مسائلی ازجمله رفاهیات، درآمد، ارتقاء، شایستگی و ... مورد بازبینی قرارگرفته است.
وی، بیان کرد: یکی از دغدغههای مهم کارکنان ارتقاء شغلی است؛ از سال 92 تا 97 تعداد زیادی پرونده ارتقاء کارکنان داشتهایم که در این حوزه آییننامه ارتقاء مورد بازبینی قرار گرفت.
معاون پشتیبانی دانشگاه شهید چمران اهواز، عنوان کرد: تغییر زمان تاریخ دریافت پایه ارتقا کارکنان از اقدامات انجامشده در این معاونت است؛ همچنین کارگروه نظام ارزشیابی و جانشین پروری نیز در دانشگاه ایجادشده است که امیدواریم در آیندهای نزدیک نتایج مثبت آن شاهد باشیم.
گفتنی است در پایان این آیین از 37 نفر از کارمندان نمونه دانشگاه شهید چمران اهواز، تجلیل و با اهدای لوح، تقدیر شد.