07 05 2019 06:18
کد خبر : 1714696
تعداد بازدید : 600

حذف نسخه کاغذی پایان‌نامه در دستور کار است

 

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: حذف نسخه‌های کاغذی پایان‌نامه‌ها در دستور کار قرارگرفته و ازاین‌پس تنها یک پایان‌نامه آن‌هم برای کتابخانه مرکزی دانشگاه از دانشجو تحویل گرفته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر علیرضا جلیلی‌فر در آیین تجلیل از استادان نمونه آموزشی، استادان بازنشسته و گروه‌های آموزشی ممتاز که عصر دیروز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید مطهری دانشکده علوم برگزار شد، با اشاره به تغییر ساعت کلاس‌های درسی برای جبران عقب‌ماندگی دانشجویان در پی بروز سیل در استان، گفت: از تمامی اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان تشکر می‌کنم که با معاونت آموزشی دانشگاه همکاری کردند و کلاس‌ها به شیوه فشرده‌تری به نسبت هر نیم سال برگزار شد.               
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت، افزود: در مدت 10 ماه حضورم در معاونت آموزش دانشگاه شیوه‌نامه‌های مختلفی تدوین و یا تصحیح شد که ازجمله آن می‌توان به تدوین شیوه‌نامه جلسات دفاع دکتری اشاره کرد.       
جلیلی فر از تنظیم شیوه‌نامه کمیته صیانت از اصول و مقررات آموزشی خبر داد و ادامه داد: در مسائل آموزشی و انضباطی حوزه معاونت آموزشی امکان برخورد شخصی وجود داشت که برای جلوگیری از این برخوردها شیوه‌نامه‌ای تنظیم گردید.

وی بیان کرد: کمیته صیانت از اصول و مقررات آموزشی ضمانت اجرایی ندارد اما به‌عنوان یک بازوی اجرایی در خدمت معاونت آموزشی است.               
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: طرح درس دوره تحصیلات تکمیلی نیز پس از دو ماه بررسی در مدیریت تحصیلات تکمیلی آماده‌شده است و روز گذشته در پورتال دانشکده‌ها قرار گرفت.               
جلیلی فر، اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز SCD در دانشکده فنی و مهندسی از دیگر اقدامات انجام‌شده است و تاکنون چندین کارگاه نیز در این مرکز برگزار گردیده. در حوزه خدمات آموزشی نیز کارهای الکترونیکی بسیاری صورت گرفت که ازجمله آن می‌توان به سیستم پاسخگویی آنلاین، میز خدمت و... اشاره کرد.

وی بیان کرد: راه‌اندازی سامانه الکترونیکی هیئت ممیزه، سامانه المپیاد، طراحی اپلیکیشن استاد، الکترونیکی شدن بخشی از بایگانی، ایجاد سامانه درخواست‌ها، برگزاری بیش از 25 جلسه دفاع مجازی و... ازجمله اقدامات انجام‌شده است.        
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: تولید محتوای مجازی از دیگر اقدامات در معاونت آموزش دانشگاه است که شامل چهار درس زبان عمومی دانشکده فنی و مهندس، معارف اسلامی، زبان عمومی ادبیات فارسی و یک درس در دانشکده کشاورزی می‌شود که از این تعداد دو درس به‌صورت مجازی در تابستان امسال و دو درس نیز در مهرماه آینده ارائه خواهند شد. علاوه بر این، هدف ما این است که حداقل در سال 98 حداقل بتوانیم به جز این چهار درس، یک‌رشته مدیریت را در دانشگاه به‌صورت مجازی ارائه دهیم         
دکتر پرهام از اعضای هیئت‌علمی بازنشسته دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز نیز بیان کرد: احترام متقابل بین استاد و دانشجو موجب می‌شود انتقال دانش به‌راحتی صورت گیرد و راه بینش و پژوهش سهل‌تر گردد.

وی اظهار کرد: آرزوی من این است که دانشگاه شهید چمران اهواز بتواند به جایگاه واقعی خود برسد زیرا در هشت سال جنگ تحمیلی صدمات بسیاری به دانشگاه وارد شد که موجب برخی عقب‌افتادگی‌ها گردید.

دکتر داوود افشار مدیر گروه ارزیابی و برنامه‌ریزی آموزش دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با ارائه گزارشی در خصوص چگونگی انتخاب سرآمدان آموزشی در دانشگاه گفت: برای انتخاب سرآمدان آموزشی دانشگاه کارگروهی با حضور استادان باتجربه در این حوزه تشکیل شد و 100 نفر ساعت کار برای انتخاب سرآمدان انجام گردید.

وی، ادامه داد: برای انتخاب گروه آموزشی نمونه تلاش شد فاکتورهای کیفی در نظر گرفته شود تا برخی از گروه‌های کوچک که از رقابت بازمی‌ماندند، شانس انتخاب شدن داشته باشند.

مدیر گروه ارزیابی و برنامه‌ریزی آموزش دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: ازجمله اینکه به‌جای فاکتور تعداد دانشجو، تعداد استاد، تعداد رشته و ... مسائلی ازجمله توسعه آموزش مجازی، همکاری با استادان خارج از کشور، جذب دانشجوی خارجی، ارتقاء توان اشتغال پذیری دانشجویان و برگزاری المپیادها مد نظر قرار گرفت.

افشار، خاطرنشان کرد: در انتخاب استاد نمونه آموزشی نیز برخی اصلاحات صورت گرفت و در این انتخاب 50 درصد نمره به ارزش‌یابی‌های دانشجویان و 50 درصد به مدیران گروه، معاونین آموزش و روسای دانشکده اختصاص یافت و درنهایت در معاونت آموزش نظارتی بر حضور تمام‌وقت اعضای هیئت‌علمی و عدم همکاری با مؤسسات خارج از دانشگاه صورت گرفت.

وی عنوان کرد: درباره انتخاب کارمندان نمونه آموزشی نیز از هر دانشکده یک نفر انتخاب شد و از بین 13 کارمند چهار نفر به‌عنوان نمونه و دو نفر نیز از حوزه کارشناسان معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی معرفی شدند.
 

درج شده توسط: مدیر سایت