مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر خوزستان در سال 94 برگزار شد

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر خوزستان در سال 94 برگزار شد


مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر خوزستان در سال 94 برگزار شد









مراسم تجلیل از پژوهشگران و برگزیدگان استانی هفته پژوهش و فناوری 1394 در خوزستان، امروز شنبه 12 دی‌ماه در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، در این مراسم با بیان این‌که در مدت 2، سه هفته اخیر به اندازه‌ای از پژوهش، فناوری، نوآوری و کارآفرینی سخن به میان آمده است که به حالت اشباع رسیده و یکی از اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری نیز این بوده که پس از این فضاسازی وارد مرحله عمل و اجرا شویم و نکات مطرح‌شده را در ادامه سال به مرحله اجرا برسانیم، اظهار کرد: امسال با تغییراتی که در آیین‌نامه هفته پژوهش و فناوری در استان‌ها ایجاد شد، استاندار به‌عنوان رییس ستاد استانی انتخاب و برای اولین‌بار شورای سیاست‌گذاری پژوهش و فناوری در استان تشکیل شد.

 

وی با اشاره به حضور همه دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در این شورا و گردآوری همه نظرات اعضا برای کاربردی‌کردن هفته پژوهش، افزود: دبیرکل ستاد استانی هفته پژوهش رییس دانشگاه شهید چمران است و هفت کمیته مختلف متشکل از سازمان‌ها و دانشگاه‌های تشکیل‏، نامگذاری هفته پژوهش انجام و پوستر آن طراحی شد؛ یکی از نکات مورد توجه در طراحی این پوستر لحاظ کردن اطلاعات به زبان انگلیسی بود که موجب شد در موضوع گسترش همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای همجوار نیز اتفاقات خوبی رخ دهد.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز مهم‌ترین برنامه هفته پژوهش و فناوری را برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار استان عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه ها بنا به پیشنهاد وزارت علوم یک هفته زودتر از هفته پژوهش و فناوری برپا شدند؛ همچنین به علت استقبال بسیار خوب مردم نمایشگاه‌ها یک روز تمدید شد.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برگزاری هفته پژوهش در شمال استان، با محوریت دانشگاه صنعتی دزفول از این اقدام قدردانی کرد و افزود: جلسات کارگروه پژوهش و فناوری استان ادامه می یابد تا بتوانیم از نکات مورد تأکید و تجربه شده در هفته پژوهش استفاده کنیم .

 

حاجی‌دولو با تأکید بر اینکه باید با تشویق، حمایت و برنامه‌ریزی دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران بیشتری به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و هدایت‌شده وارد نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن‌بازار کنیم‏ گفت: نمایشگاه فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط میان سازمان‌ها‏، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها و یک بستر غیررسمی برای توسعه پژوهش است .

 

وی با اشاره به این که برنامه‌های هفته پژوهش در شورای سیاستگذاری استان از 22 تا 27 آذر در 14 محور مختلف و متنوع برنامه‌ریزی شد، افزود: نخستین برنامه نواختن زنگ پژوهش در مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش بود؛ آموزش و پرورش در حوزه پژوهش، اصل و پایه است و باید پژوهش و فناوری را از سطح مدارس نهادینه و دانش‌آموزان را با مفاهیم پژوهش آشنا کرد. در این راستا نمایشگاه دستاوردهای علمی دانش‌آموزان و تجلیل از پژوهشگران برتر دانش‌آموز برگزار شد .

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین به برگزاری سمینارها و سخنرانی‌های علمی، آموزشی و پژوهشی اشاره و تصریح کرد: در این سمینارها مسائل مهم موردنیاز استان در همه بخش‌ها با حضور اساتید و کارشناسان سازمان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ امسال 271 سمینار و کارگاه علمی به ستاد استانی هفته پژوهش ارایه شد که نسبت به آمار سال گذشته (122سمینار) افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد .

 

حاجی‌دولو تصریح کرد: در کنار نشست‌های علمی، نشست‌های نیازشناسی و نیازسنجی در دانشگاه‌ها به ابتکار استان در هفته پژوهش برگزار شد که در این نشست‌ها کارشناسان دستگاه‌های اجرایی با حضور در دانشگاه‌ها نیازها و مسائل حوزه خود را عنوان ‌کردند؛ امسال 75 نشست نیازسنجی و نیازشناسی پژوهشی در دانشگاه‌های استان برگزار شد که نسبت به سال گذشته با 21 نشست رشد قابل توجهی داشته است .

 

وی با بیان این‌که برگزاری نشست‌های نیازشناسی یکی از برنامه های لازم برای گسترش فعالیت‌های پژوهشی است‏، اظهار کرد: امسال در دانشگاه شهید چمران 50 نشست‏، دانشگاه صنعتی دزفول 7 نشست، دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی رامین خوزستان 6 نشست، دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان 5 نشست، دانشگاه علوم و فنون خرمشهر 5 نشست و دانشگاه آزاد اهواز 2 نشست نیازشناسی صنعتی برگزار شد؛ در مجموع این نشست‌ها با حضو.ر و مشارکت 28 سازمان برگزار شدند که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز برنامه دیگر هفته پژوهش و فناوری امسال را معرفی و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه‌های مختلف استان عنوان کرد و افزود: جشنواره فناوری‌های نوین از دیگر برنامه‌هایی بود که در هفته پژوهش امسال کلید خورد؛ این جشنواره با محوریت صنعت آب و برق برگزار می‌شود که از 15 بهمن‌ماه سایت آن برای دریافت ایده‌ها بازگشایی شده است و 30 و 31 فروردین 95 برگزار می‌شود.

 

حاجی‌دولو با بیان این‌که ما راهی نداریم جز آن‌که وارد حوزه ابتکار‏، نوآوری و کارآفرینی شویم، تصریح کرد: در قرن جدید اگرد مهندسان نوآوری و فن‌آوری نوینی نداشته باشند، نمی‌توانند در سازمان‌ها جایی برای کار پیدا کنند. این پیام را باید در عرصه‌های مختلف بشنویم و براساس ان برنامه‌های خود را تنظیم کنیم.

 

وی با اشاره به وجود 270 هزار دانشجو در استان و ورود سالانه 50 هزار دانشجوی جدید به دانشگاه‌های استان‏ خاطرنشان کرد: باتوجه به لزوم آشنایی دانشجویان با مباحث نوآوری و فناوری تور بازدید از مرکز رشد فناوری دانشگاه برای دانشجویان جدیدالورود برای نخستین‌بار در دانشگاه شهید چمران برگزار شد که دانشجویان ضمن آشنایی با مراکز و ظرفیت‌های پژوهشی، به این باور برسند که وظیفه آن‌ها تنها فارغ‌التحصیلی نیست بلکه باید بتوانند با ارائه یک نوآوری شرکت‌ تأسیس کنند.

 

حاجی‌دولو برگزاری برنامه دانشگاه با درهای باز در راستای بازدید و آشنایی دانش‌آموزان با مراکز علمی و پژوهشی دانشگاه، برگزاری مسابقات علمی نجات تخم‌مرغ در دانشگاه‌های آزاد اهواز و صنعتی بهبهان، ساخت ماکت کشتی در دانشگاه علوم‌ و ‌فنون دریایی خرمشهر، برگزاری نمایشگاه کتاب با بیش از 10 هزار عنوان کتاب در دانشگاه شهید چمران، تور بازدید اصحاب رسانه از نهادهای پژوهشی دانشگاه شهید چمران، کارگاه ارتباط پژوهش و فناوری با حوزه و دانشگاه در دانشگاه صنعتی بهبهان، جشنواره دستاوردهای علمی دانشجویی حرکت و برگزاری جلسه مشترک مسئولان دانشگاه شهید چمران با مسئولان و مدرسان حوزه علمیه خوزستان در راستای ایجاد مرکز تحقیقات علوم اسلامی را از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش امسال عنوان کرد.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اهمیت گسترش همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های عراق، اظهار کرد: باتوجه به انعکاس پوستر هفته پژوهش امسال در دانشگاه بصره، مسئولان این دانشگاه از همکاری با دانشگاه‌های خوزستان در زمینه مسائل پژوهشی استقبال کردند. باید در کنار تعاملات با کشورهای همجوار در بخش‌های مختلف در حوزه پژوهشی نیز همکاری‌های علمی داشته باشیم.

 

حاجی‌دولو خاطرنشان کرد: امسال انتخاب پژوهشگران برتر براساس تغییرات آیین‌نامه وزارت انجام و 47 پژوهشگر برتر انتخاب شد که برای اولین بار پژوهشگر برتر در بخش‌های مراکز تحقیقات، علوم پزشکی، دستگاه‌های اجرایی، انجمن‌های علمی، نشریات علمی، قطب‌های علمی و حامیان پژوهش معرفی می‌شود.

 

وی با بیان این‌که پژوهش و فناوری با پایان هفته پژوهش تمام نمی‌شود، گفت: باید جلسات به طور مستمر برگزار و نظرات اساتید و کارشناسان سازمان‌ها احصا شود. یکی از پیشنهادات این است که آماری از همه بودجه‌های پژوهش و فناوری در دستگاه‌های مختلف استان تهیه و میزان هزینه‌کرد این اعتبارات رصد شود تا بدانیم چه بودجه‌هایی به حوزه پژوهش اختصاص می‌یابد و تا چه میزان این بودجه‌ها در حوزه پژوهش هزینه می‌شود که هماهنگی بیشتری بین اجزاء مختلف پژوهش ایجاد شود.

 

همچنین در این مراسم جمال عالمی‌نیسی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان، بابیان این‌که اگر در حوزه پژوهش در جامعه و متولیان امر خواه در بخش عرضه یا تقاضا احساس نیاز نشود برای نهادینه‌کردن آن با مشکل مواجه خواهیم شد، اظهار کرد: در ارتباط با پژوهش نیاز به یک حرکت وسیع و یک نهضت ملی است تا پژوهش در کشور به‌خوبی نهادینه شود ؛ خوزستان از نظر زمینه‌های پژوهش و زیرساخت‌های لازم برای به حرکت درآوردن پژوهشگران چیزی کم ندارد اما حلقه مفقوده این ارتباط باید ایجاد شود.

 

وی افزود: وجود و جایگاه دانشگاه‌ها باید به سمت پژوهش و حضور فعال در جامعه تغییر کند و دانشگاه باید در تمام حوزه‌ها در جامعه حضور فعال داشته باشد؛ موضوعات تحقیق و پژوهش در همه دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی استان باید با اولویت اول به دانشگاه‌ها واگذار شود. این موضوع در کارگروه پژوهش و فناوری استان مطرح خواهد شد و باتوجه به عضویت دانشگاه شهید چمران در شو.رای توسعه و برنامه‌ریزی استان امیدواریم این کار انجام شود.

 

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با بیان این‌که در استان تنها در حوزه صنعت آب و برق 45 هزار میلیارد تومان ظرفیت انجام کار پژوهشی وجود دارد‏، خاطرنشان کرد: این ظرفیت با احتساب همه بخش‌های استان 120 هزار میلیارد تومان است؛ نمی‌دانیم در خوزستان مشکل کجاست که باوجود این ظرفیت روند کارهای پژوهشی در استان به‌کندی انجام می‌شود.

 

عالمی‌نیسی با اشاره به ظرفیت خالی حدود 6 هزار میلیارد تومانی در موضوع خرید داخلی در بخش‌های نفت‏، آب و برق و حفاری در استان‏، افزود: این ظرفیت اکنون از خارج استان تأمین می‌شود در حالی که در 2 زمینه ساخت قطعات صنعتی و تأمین دانش فنی ظرفیت بسیار بالایی در صنعت استان وجود دارد که امیدواریم با حضور فعال دانشگاه از این ظرفیت به‌درستی استفاده شود.

 

وی همچنین از مسئولان دانشگاه شهید چمران، صنعتی بهبهان، صنعتی دزفول، علوم و فنون دریایی خرمشهر‏، علوم پزشکی اهواز و دیگر دانشگاه‌های استان که در هفته پژوهش و فناوری برنامه‌های خوبی را اجرا کردند‏، قدردانی کرد.

 

همچنین در این مراسم دکتر بابک مختاری رییس پارک علم و فناوری خوزستان، با بیان این‌که امسال تعداد شرکت‌های خصوصی حاضر در فن‌بازار از شرکت‌های دولتی و دانشگاه‌ها بیشتر بود، اظهار کرد: هفته پژوهش سال‌ها است که به یک سبک برگزار می‌شود بنابراین اگر بنا به فرهنگ‌سازی است باید تاکنون این فرهنگ‌سازی حاصل می‌شد اما اگر هنوز فرهنگ‌سازی در خصوص پژوهش انجام نشده، باید در برنامه‌های هفته پژوهش بازنگری شود.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و سومین فن بازار خوزستان، افزود: امسال در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی غرفه ویژه علم برای کودکان راه‌اندازی شد که مفاهیم مهم حوزه پژوهشی و تأثیرگذار در استان، برای کودکان به زبان ساده ارایه شود؛ همچنین برگزاری مسابقات رباتیک و برپایی نمایشگاه کتب دست دوم از برنامه‌های حاشیه‌ای نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن‌بازار استان بود.

 

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان این‌که استقبال خوبی از برنامه‌های جانبی نمایشگاه انجام شد، گفت: امسال برنامه رصد نجومی و تئاتر خیابانی با موضوع علم و پژوهش نیز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی اجرا شد که استقبال خوبی از این برنامه‌ها صورت گرفت؛ برگزاری سخنرانی‌های پژوهش ادبی از دیگر برنامه‌ها بود که به‌صورت ویژه مورد استقبال اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفت.

 

مختاری درخصوص انتخاب غرفه‌های برتر نیز با بیان این‌که هر ساله سه غرفه از میان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی و یک غرفه از فن‌بازار به‌عنوان غرفه‌های برتر انتخاب می‌شدند، عنوان کرد: امسال با توجه به تعداد بالای حضور شرکت‌های خصوصی دو غرفه از فن‌بازار و دو غرفه از دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان غرفه‌های برتر برگزیده شدند که مبنای آن معیارهای ارزیابی مصوب در جلسات شورای سیاستگذاری است.

 

وی با ابراز امیدواری از این‌که فرهنگ پژوهش در جامعه نهادینه شود، عنوان کرد: تاکنون 70 درصد از دستگاه‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هزینه‌های خود را پرداخت نکرده‌اند که لازم است سریع‌تر نسبت به این امر اقدام کنند.

 

رییس پارک علم و فناوری خوزستان همچنین از اهالی رسانه جهت همراهی در هفته پژوهش و انعکاس برنامه‌ها، جشنواره و نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهش و شناسایی آن‌ها به مردم قدردانی کرد.

همچنین در این مراسم دکتر وحید یاوری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، با اشاره به این‌که بر اساس آمار و ارقام استخراج‌شده از سوی وزارت برخی دانشگاه‌های استان ازنظر سرانه تولید علم در سال 93 در میان 10 دانشگاه برتر کشور جای گرفته‌اند، اظهار کرد: بیشتر دانشگاه‌های استان از این نظر میان 20 دانشگاه برتر کشور جای دارند که این آمار نشان‌دهنده توان علمی بالا در کشور و دانشگاه‌های استان است.

 

وی بابیان این‌که امکانات علمی کشور ازنظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و مغزافزاری (پژوهشگران برتر ) در وضعیت مطلوبی قرار دارد با طرح این پرسش که چه میزان از این توانایی علمی در توسعه دانش‌بنیان کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد، با استناد به آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی در آخرین ارزیابی این نهاد در سال 2012 اظهار داشت: بانک جهانی درشاخصی تحت عنوان اقتصاد دانش‌بنیان حدود 160 کشور در سطح دنیا را مورد ارزیابی قرار داده است که جایگاه کشورمان در این فهرست در رتبه 94 است.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنون و علوم دریایی خرمشهر تصریح کرد: در این شاخص مهم‌ترین معیاری که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد توان علمی موجود در یک کشور میزان نوآوری و دستیابی به فناوری در جهت توسعه دانش‌بنیان آن کشور است که جایگاه کشور ما در این رده‌بندی نشان می‌دهد باوجود برتری علمی بخش عمده‌ای از توان علمی کشور به سمت نیازها و توسعه دانش‌بنیان کشور هدایت نمی‌شود.

 

یاوری افزود: نکته دیگر این است که در سال 2000 که این رتبه‌بندی انجام‌شده است تا سال 2012 کشورمان صرفأ یک رتبه  ارتقا را در شاخص اقتصاد دانش‌بنیان  طی کرده است درحالی‌که روند صعودی تولید علم کشور در مقطع زمانی 2000 تا 2014 در جهان بی‌نظیر بوده و ما را برتر از کشورهایی مانند ترکیه، رژیم اشغالگر قدس و عربستان سعودی در جایگاه برتر قرار داده است.

 

وی بابیان این‌که این امر نشان می‌دهد که توانایی علمی کشور فوق‌العاده بالا است اما به‌هیچ‌عنوان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان همخوانی ندارد، بر لزوم مدیریت توسعه فعالیت‌های پژوهشی در شاخص‌های ارزشیابی کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی، تمرکززدایی حمایت‌های پژوهشی  از تهران و مراکز استان‌ها به سمت دانشگاه‌های شهرستان‌ها، اجرایی‌کردن سیاست‌های آمایش آموزش عالی، مأموریت‌محوری برنامه‌های پژوهشی و ثبت و ارزیابی خروجی برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری تأکید کرد.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم، 47 پژوهشگر برتر خوزستان در سال 94 در 14 محور مختلف تجلیل شدند.

 

بر این اساس در محور پژوهشگر برتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در محور کشاورزی و منابع طبیعی دکتر پرویز شیشه‌بر از دانشگاه شهید چمران اهواز و دکتر مهران جواهری‌بابلی از دانشگاه آزاد واحد اهواز تجلیل شدند؛ همچنین در محور دامپزشکی دکتر آناهیتا رضایی از دانشگاه شهید چمران اهواز تجلیل شد.

 

در این بخش در محور فنی و مهندسی دکتر امین‌رضا نقره‌آبادی از دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر سیدمحسن پیغمبرزاده از دانشگاه آزاد ماهشهر و دکتر عباس خاکسار منشاد از دانشگاه صنعت نفت به‌عنوان پژوهشگران برتر استان تجلیل شدند.

 

همچنین در محور علوم پایه دکتر علیرضا کیاست از دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر اسکندر مقیمی‌پور از دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و دکتر نگین سلامت از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مورد تجلیل قرار گرفتند. در محور علوم انسانی نیز دکتر مهناز مهرابی‌زاده هنرمند از دانشگاه شهید چمران اهواز و دکتر سیدناصر سعیدی از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر معرفی و تجلیل شدند.

 

در محور علوم پزشکی از دکتر نادر صاکی، علی یداله‌پور، احمد عبادی و مهندس محمدحسین حقیقی‌زاده از دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به‌عنوان پژوهشگر برگزیده استان تجلیل شد.

 

همچنین در محور نشریه برگزیده، از سردبیر مجلات علمی Jundishapur Journal of Microbilogy ، دامپزشکی ایران، فیزیولوژی گیاهان زراعی و Iranian Journal of Oil & Gas به‌ترتیب دکتر زارعی محمودآبادی از دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، دکتر محمد راضی‌جلالی از دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر عبدالمهدی بخشنده از دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و دکتر ریاض خراط از دانشگاه صنعت نفت تقدیر شد.

 

در محور دانشجویان برگزیده استان در مقطع دکتری از بهامین بازویار، حامد گل‌محمدی قانع و بابک کاکاوندی به‌ترتیب از دانشگاه‌های صنعت نفت، شهید چمران و علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تجلیل شد؛ در محور  دانشجویان برگزیده استان در مقطع کارشناسی ارشد نیز از سید معین حسینی از دانشگاه صنعت نفت، الهه خدادادی از دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور و حامد رضایی‌نسب از دانشگاه شهید چمران اهواز تجلیل شد.

 

 همچنین در محور پژوهشگران برگزیده دستگاه‌های اجرایی استان از میلاد عربلو در محور تحقیقاتی فنی و مهندسی از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، دکتر علیرضا جعفرنژادی در محور تحقیقاتی کشاورزی از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و دکتر احمد تقوی در محور تحقیقاتی علوم پایه از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تجلیل شد.

 

در محور پژوهشگران نیروی انتظامی استان نیز علی‌اصغر ملایی و ماندانا ملکی معرفی و تجلیل شدند؛ همچنین در محور پژوهشگر برگزیده پارک علم و فناوری استان در محور واحد فن‌آور برتر از امیر رستمی مدیرعامل شرکت ابتکار تلاش پایدار و در محور طرح برتر از علی پورفلاحی مدیرعامل شرکت نوآوران زیست‌بنیان آویسا تجلیل شد.

 

دکتر حسن جرفی، دکتر شهروز فروتن‌کیا و دکتر صمد کیانی ده‌کیانی نیز به‌عنوان معلمان برتر استان در بخش پژوهش معرفی و تجلیل شدند؛ همچنین در محور دانش‌آموزان پژوهشگر استان از ساناز خدابخشی، علی معلمیان و علی دقایقی تقدیر شد.

 

 در محور پژوهشگران بسیجی سپاه حضرت ولیعصر (عج) دکتر محمد راضی جلالی، دکتر محمدعلی ممبینی و دکتر منصور امین مورد تقدیر قرار گرفتند؛ در محور انجمن علمی برتر از مولود شایق دبیر انجمن علمی‌دانشجویی علوم زیستی دانشگاه شهید چمران اهواز تجلیل شد. همچنین در محور پژوهشگر برگزیده اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فرهاد فضلی مورد تجلیل قرار گرفت.

 

در محور غرفه‌های برتر استان نیز 2 غرفه برتر از میان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان انتخاب شد که در این بخش دکتر علیرضا رازقی‌زاده رییس دانشگاه پیام نور استان و دکتر عطاالهو سیادت رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان تجلیل شدند.



همچنین در این محور از دو غرفه برتر در سومین فن‌بازار استان تجلیل شد که براین اساس از اسماعیل جابری مدیرعامل شرکت داناسازان صنعت افق و مهدی پورملکی مدیرعامل شرکت ریخته‌گری پولاد فجر تجلیل شد.

 

در محور حامی برتر پژوهشی نیز نجمه ابراهیم‌پور سردبیر خبرگزاری ایسنای خوزستان تجلیل شد.

آدرس کوتاه :