منشور شاکی واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات

ما اعتقاد داریم  شاکی:

شاکی حق دارد: حفظ حرمت، شخصیت و کرامت انسانی خویش را صرفنظر از هرگونه خصوصیت قومی، نژادی، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی خویش، طلب نماید؛

شاکی حق دارد: نظریات انتقادی، پیشنهادی یا هر مطلبی را که در رابطه با شکایت خویش، لازم بداند در محیطی امن و مناسب مطرح نماید؛

شاکی حق دارد: در چارچوب وظایف قانونی، راهنمایی‌ها و اطلاعات غیرمحرمانه مورد درخواست و نیاز خویش را از ما طلب نماید؛

شاکی حق دارد: درصورت درخواست و در رابطه با شکایت خویش، از شرح وظایف این اداره، نام و نام خانوادگی و عنوان سازمانی مسئولین مربوطه، مراحل گردش کار و نیز زمان مورد انتظار، جهت پیگیری و پاسخگویی به شکایت خویش مطلع گردد؛

شاکی حق دارد: رعایت عدالت و انصاف، رازداری و امانت داری، سعه صدر و رفتار نیکو، سرعت و دقت عمل، دلسوزی و گره گشایی و جدیت و پیگیری مستمر و فعال را در انجام وظایف قانونی، از ما طلب نماید؛

شاکی حق دارد: درصورت نیاز، نسبت به رسیدگی و پیگیری موضوع خویش ملاقات با مقام مسئول مافوق را طلب نماید؛

شاکی حق دارد: از امکانات لازم جهت اعلام نقطه نظرات و پیگیریهای غیرحضوری خویش، از طرق مختلف برخوردار گردد؛

شاکی حق دارد: در صورت عدم رضایت از نحوه یا نتیجه رسیدگی به مراجع بالاتر راهنمایی و هدایت شود.