حضور بیش از 80 دانشجو و دانشآموخته در دورههای ارتقای شایستگیهای حرفهای دانشکدهی مهندسی - دانشگاه شهید چمران اهواز

مدیر مرکز ارتقای شایستگیهای حرفهای دانشجویان (SCD) دانشکدهی مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز از حضور بیش از 80 دانشجو و دانشآموخته دانشکدهی مهندسی در دورههای این مرکز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر مهدی منادی مدیر مرکز ارتقای شایستگیهای حرفهای دانشکدهی مهندسی گفت: از بهمنماه 1399 تاکنون شش دورهی مهارتی با همکاری مرکز فنی و حرفهای امام علی (ع) اهواز و همچنین مرکز فنی و حرفهای آموزش مهارتهای پیشرفته خوارزمی اهواز در این دانشکده برگزارشده است.
وی افزود: این دورهها شامل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) برق و ساختمان، AutoCAD، AutoCAD Electrical و مهارتهای هفتگانهی رایانه (ICDL) است که با شرکت دانشجویان و دانشآموختگان رشتههای مختلف از جمله برق، مکانیک و مواد همراه بوده است.
مدیر مرکز ارتقای شایستگیهای حرفهای دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز، بیان کرد: در این دورهها بیش از 80 تن دانشجویان و دانشآموخته شرکت داشتهاند که آموزش این مهارتها آنها را در یافتن موقعیتهای شغلی مناسب یاری خواهد کرد.
منادی از برگزاری نشستهایی با مسئولان مراکز فنی و حرفهای و معاونان مرکز فنی و حرفهای خوزستان خبر داد و اظهار کرد: در نشستها موضوع برگزاری دورههای مهارتی به صورت حضوری و برخط بررسی شد و مراکز فنی و حرفهای و دانشگاه شهید چمران اهواز آمادگی خود را برای برپایی این دورهها اعلام کردند.
گفتنی است مرکز ارتقای شایستگیهای حرفهای دانشجویان (SCD) به واحد مهارتآموزی گفته میشود که بر اساس طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانشآموختگان دانشگاهی، موضوع بند ۱۰ تصویبنامهی شورای عالی اشتغال کشور، در دانشگاهها، پژوهشگاهها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد و نسبت به فراهم آوردن تمهیدات لازم و برنامهریزی برای اجرای دورههای مهارتآموزی، خدمات مشاورهای و ارتباطی متناسب با شرایط و نیاز بازار کار و همچنین تقاضا و نیاز دانشجویان و دانشآموختگان دانشگاهی برای ورود به بازار کار یا ایجاد کسبوکار اقدام میکند.
مرکز ارتقای شایستگیهای حرفهای دانشجویان (SCD) دانشگاه شهید چمران اهواز در سال ۱۳۹۶ با هدف پرورش نیروی انسانی ماهر از نظر تئوری و فنی متناسب با نیاز صنایع کشور، افزایش توانمندی دانشآموختگان دانشگاهی و در نتیجه افزایش احتمال اشتغال آنها، آشنایی دانشجویان با فناوریهای پیشرفته و افزایش خلاقیت نیروی انسانی راهاندازی شده است.