سوالات متداول

طرح پرسش     إبحث

Showing 1 - 20 of 23 results.
من 2
حداکثر واحد انتخابی در هر نیمسال تحصیلی چند واحد است؟

در صورت مشروط شدن (کسب معدل زیر 12):  حداکثر واحد انتخابی در نیمسال بعد 14 واحد درسی

در صورت کسب معدل 12به بالا و زیر 17:   حداکثر واحد انتخابی در نیمسال بعد 20 واحد درسی

در صورت کسب معدل 17 به بالا :  حداکثر واحد انتخابی در نیمسال بعد با تایید گروه آموزشی 24 واحد درسی

 

چنانچه دانشجو در نیمسال آخر برای دانش ­آموختگی حداکثر 24 واحد درسی باقی مانده داشته باشد، می­تواند فارغ از رعایت شرایط مترتب بر نیمسال مشروطی و معدل زیر 17، تعداد 24 واحد درسی اخذ کند.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
پس از گذراندن تمامی دروس جهت تسویه حساب باید به کجا مراجعه و چگونه عمل شود؟

1: مراجعه به آموزش دانشکده پس از ثبت آخرین نمره درسی  

2: دریافت فرم تسویه حساب از اداره آموزش دانشکده و امضای کامل مراحل تسویه حساب

3: تحویل فرم تکمیل شده تسویه حساب و سایر مدارک شناسایی + عکس به آموزش دانشکده

4: مراجعه به اداره فارغ التحصیلان دانشگاه (اتاق 8) پس از «حدود یک ماه»  از تحویل تسویه حساب به آموزش دانشکده جهت اخذ مدرک تحصیلی بر حسب مورد شامل: گواهی موقت یا معرفی نامه به حوزه نظام وظیفه و یا ...

 

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
برای تایید مدارک جهت ترجمه چه کارهایی باید انجام داد؟
در صورتی که دانش آموخته اصل مدارک تحصیلی (دانشنامه و ریز نمرات تایید شده) را از دانشگاه تحویل گرفته باشد:
 
1: ثبت و بارگذاری مدارک تحصیلی در سامانه امور دانشجویان (سجاد) به آدرس http://portal.saorg.ir (بخش تایید مدارک تحصیلی جهت ترجمه) و تایید مدارک توسط دانشگاه و سازمان امور دانشجویان
 
2: مراجعه به دارالترجمه رسمی و ترجمه مدارک تحصیلی همچنین سایر مراجع برحسب تقاضای مشخص (قوه قضاییه و وزارت امور خارجه)
 
3- ارائه ریز نمرات ترجمه شده به اداره فارغ التحصیلان دانشگاه جهت تایید و تحویل در پاکت به زبان انگلیسی.
کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
برای اخذ اصل مدرک تحصیلی (دانشنامه) چه کارهایی باید انجام داد؟

دانش آموختگان دوره روزانه: 

1: ثبت نام در سامانه سازمان امور دانشجویان (سجاد) به آدرس http://portal.saorg.ir

2: تکمیل مراحل ثبت نام و اخذ نامه لغو تعهدات آموزش رایگان از سامانه سجاد (راهنمای کامل ثبت نام در سامانه سجاد و پرتال دانشگاه موجود است)

3: مراجعه حضوری دانش آموخته یا وکیل رسمی دانش آموخته به اداره فارغ التحصیلان دانشگاه (با همراه داشتن مدارک بارگذاری شده در سامانه + نامه لغو تعهدات + کارت پایان خدمت یا معافیت یا سایر مدارک جهت مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه (ویژه آقایان)

توضیح: قبل از تکمیل مراحل ثبت نام و اخذ لغو تعهدات از سامانه، از مراجعه حضوری به دانشگاه خودداری گردد.

دانش آموختگان دوره شبانه:

اینگونه دانش آموختگان در صورت عدم بدهی به صندوق رفاه دانشجویان و مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه (ویژه اقایان) می توانند پس از فراغت از تحصیل نسبت به اخذ دانشنامه و ریز نمرات تایید شده اقدام و درخواست نمایند.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
اگر پذیرفته شده کنکور سراسری در حال انجام خدمت مقدس سربازی است برای ثبت نام در دانشگاه باید چه اقدامی انجام دهد؟

1: مراجعه سرباز به دانشگاه محل پذیرش و دریافت برگ درخواست معافیت تحصیلی و ارائه آن به یکی از دفاتر پلیس +10 مستقر در اهواز (همراه داشتن گواهی اشتغال به خدمت الزامی است)  

2: ثبت درخواست معافیت تحصیلی توسط کاربر دفتر پلیس +10 در سامانه و در صورت واجد شرایط بودن مجوز ترخیص از خدمت توسط کاربر دفتر با عنوان یگان خدمتی سرباز صادر و با مهر دفتر تحویل وی می گردد.

3: مراجعه سرباز به یگان خدمتی برای تسویه حساب به منظور ترخیص از خدمت

4: ترخیص سرباز توسط یگان خدمتی و معرفی وی به دفتر پلیس +10

5: مراجعه مشمول به دفتر پلیس +10 و ارائه معرفی نامه صادره از یگان خدمتی به دفتر

6: توسط کاربر پلیس +10 اطلاعات تکمیلی مشمول، برای ثبت درخواست معافیت تحصیلی و همچنین ترخیص از خدمت، مدت خدمت انجام شده در سامانه درج گردد و پس از آن برگ معافیت تحصیلی صادر و برای ارائه به دانشگاه تحویل مشمول می­گردد.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
آیا حذف دروس عملی در زمان حذف اضطراری (تکدرس) امکان پذیر است؟

خیر، در زمان حذف اضطرای یا تکدرس تنها حذف یک درس از دروس نظری، امکان پذیر است.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
درخصوص اقدامات دانشجو برای شرکت در امتحان توضیح دهید؟

هر دانشجو موظف است بر اساس اطلاعیه­های اعلام شده از طرف آموزش دانشکده قبل از شروع امتحانات علاوه بر مبادرت به ارزشیابی استادان در سامانه سما، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کند. بدیهی است داشتن کارت ورود به جلسه در سر جلسه امتحانات الزامی است. در ضمن، هر دانشجو بعد از حضور در جلسه امتحان، موظف به امضای لیست حضور و غیاب است. در غیر این صورت دانشجو غایب محسوب می شود. 

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
دانشجو در چند نیمسال می تواند از مرخصی تحصیلی استفاده و در چه زمانی باید برای درخواست مرخصی اقدام کند؟

دانشجو می­تواند با رعایت سنوات مجاز تحصیل، در دورة کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، یک نیمسال و دورة کارشناسی پیوسته حداکثر دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند. تقاضای مرخصی باید حداکثر تا قبل از شروع انتخاب واحد هر نیمسال به صورت کتبی توسط دانشجو به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده ارائه گردد.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
حداکثر مدت مجاز تحصیلی برای هر دوره تحصیلی را مشخص کنید؟

مدت مجاز تحصیل در دورة کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 4 نیمسال و در دورة کارشناسی پیوسته 8 نیمسال است. اما دانشگاه می­تواند حداکثر یک نیمسال برای دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و حداکثر دو نیمسال برای دورة کارشناسی پیوسته، مدت مجاز تحصیل را افزایش دهد.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
حداقل واحد انتخابی در هر نیمسال تحصیلی چند واحد است؟

انتخاب حداقل 12 واحد درسی در هر نیمسال برای دانشجو الزامی است. اما در آخرین نیمسال، دانشجو از رعایت شرط انتخاب واحد حداقل 12 واحد معاف است.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
حذف اضطراری یا تکدرس در چه زمانی انجام می شود و چه شرایطی می بایست برای حذف تکدرس رعایت شود؟

دانشجو می­تواند فقط یک درس نظری (غیرعلمی و غیرکارگاهی) خود را برحسب ضرورت و مطابق با شرایط زیر، بلافاصله بعد از زمان حذف و اضافه و حداکثر تا قبل از امتحانات پایان نیمسال، حذف اضطراری کند:

الف: تعداد واحدهای باقی ماندة وی از 12 واحد کمتر نشود.  ب: غیبت دانشجو در آن درس، بیش از حد مجاز نباشد.  ج: حد نصاب لازم برای تشکیل کلاس (حداقل تعداد دانشجو) رعایت گردد.   د: درس یا درس های حذف شده، هم نیاز دروس انتخابی نیمسال نباشد.  هـ: حذف درس با تأیید استاد درس، راهنمای آموزشی و گروه آموزشی مربوط باشد.  و: نوع درس عملی یا نظری عملی  نباشد. در ضمن دانشجو، دانشجوی نیمسال آخر در صورت حذف اضطراری نمی تواند به صورت معرفی به استاد آن درس را بگذراند.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
حداکثر واحد انتخابی برای بازه تابستانی چند واحد است؟

حداکثر واحد مجاز انتخابی در بازة تابستانی 6 واحد درسی است. در شرایط خاص که دانشجو با گذراندن حداکثر 8 واحد درسی دانش آموخته می شود با تأیید گروه آموزشی، می­تواند واحدهای مذکور را در بازة تابستانی اخذ کند.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
اگر دانشجو در اخذ واحدهای انتخابی، تعداد واحدهای مجاز را رعایت نکرده باشد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

عدم رعایت سقف مجاز منجر به حذف واحدهای مازاد دانشجو می­گردد و تبعات ناشی از حذف درس یا دروس به عهده دانشجو است.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
چنانچه دانشجویان بدون رعایت پیش نیاز مبادرت به انتخاب واحد کنند چه اتفاقی خواهد شد؟

دانشجویان ملزم به رعایت پیش نیازهای اعلام شده در برنامه درسی هستند. از این رو، در صورت عدم رعایت پیش نیاز، در هر زمان که مشخص شود درس پس نیاز حذف خواهد شد.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
آیا طبق آیین نامه آموزشی، تحصیل هم زمان در دو رشته مجاز است؟

تحصیل هم زمان دانشجوی دورة کارشناسی به شیوه حضوری در کلیه دانشگاه ها (دولتی و غیر دولتی) ممنوع است. البته دانشجوی دورة کارشناسی می­تواند هم زمان، در دوره های غیر حضوری که منتهی به مدرک تحصیلی می شود، تحصیل کند. گفتنی است تحصیل هم زمان دانشجویان استعدادهای درخشان دورة کارشناسی بر اساس مصوبات مراجع قانونی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می ­شود.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
ارائه چه مدارکی برای صدور (گواهی نامه موقت) افراد ذکور (دانش آموختگان مشمول نظام وظیفه) الزامی است؟

1: کارت پایان خدمت هوشمند 2: کارت معافیت دائم هوشمند  3: کارت معافیت موقت در مدت اعتبار آن 4: گواهی صادره از نیروهای نظامی و انتظامی مبنی بر استخدام در نیروهای مذکور  5: گواهی صادره از نیروهای نظامی و انتظامی مبنی بر اشتغال به خدمت دوره ضرورت بدون غیبت 6: گواهی اشتغال به تحصیل بر اساس شماره معافیت تحصیلی معتبر  7: برگه اعزام به خدمت دوره ضرورت بدون غیبت در مدت اعتبار آن  8: گواهی صادره از سوی سازمان وظیفه عمومی و معاونت های وظیفه عمومی استان های کشور  9: گواهی رسمی مبنی بر اتمام خدمت دورة ضرورت از یگان خدمتی

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
به دانش آموخته مشمول نظام وظیفه پس از فراغت از تحصیل چه مدرکی داده می شود؟

پس از تسویه حساب با کلیه واحدهای دانشگاه و تعیین تکلیف بدهی­های صندوق رفاه دانشجویی و ارسال مدارک فارغ التحصیلی از دانشکده به اداره خدمات آموزشی دانشگاه، ضمن صدور برگه ابطال معافیت تحصیلی و تحویل آن به دانش آموخته، مراتب دانش آموختگی وی به حوزه نظام وظیفه عمومی اعلام می­شود.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
ثبت نام دانشجویان متقاضی میهمان از چه زمانی و چگونه آغاز می شود؟

سامانه ثبت درخواست میهمانی و انتقالی دانشجویان دوره های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و دکتری حرفه ای از تاریخ اول اردیبهشت فعال گردیده و معمولاً تا 31 اردیبهشت زمان ثبت درخواست توسط متقاضیان دارای شرایط خاص است.

نشانی سامانه پذیرش دانشجو به عنوان میهمان به شرح زیر است:

سامانه سجاد به نشانی http://portal.saorg.ir

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
دانشجو در طول تحصیل چند بار می تواند از قانون انتقال دائم یا انتقال توأم با تغییر رشته و تغییر رشته استفاده کند؟

دانشجو در هر دورة تحصیلی فقط یک بار می تواند با رعایت ضوابط انتقال دائم یا انتقال همراه با تغییر رشته و یا تغییر رشته دهد.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
اگر دانشجو نتواند در مدت مجاز معافیت تحصیلی، تحصیل خود را به اتمام برساند برای ادامه تحصیل در دانشگاه چه اقدامی باید انجام دهد؟

دانشجویانی که در سنوات اولیه موفق به اتمام تحصیل نشوند با موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه و اعلام آن به یکی از دفاتر پلیس +10 واقع در شهر اهواز، در صورت واجد شرایط شناخته شدن، حداکثر تا 2 دو نیمسال مجوز سنوات ارفاقی به صورت مرحله ای برای آنان از طریق سامانه دفاتر صادر خواهد شد. بنابر این پس از مطرح شدن وضعیت تحصیلی دانشجو در کمیسیون موارد خاص و موافقت کمیسیون مذکور با افزایش مدت تحصیل، هر بار یک نیمسال، دانشجو مکلف است حداکثر ظرف مدت 3 ماه پس از اتمام سنوات اولیه، با در دست داشتن نامه معرفی افزایش سنواتی از دانشگاه به یکی از دفاتر پلیس +10 در شهر اهواز مراجعه و مجوز ادامه تحصیل دریافت دارد.

بدیهی است عدم مراجعه دانشجو در مهلت تعیین شده (سه ماه پس از اتمام سنوات اولیه) به پلیس +10 باعث محرومیت دانشجو از ادامه تحصیل می­شود.

کارشناس پاسخ دهنده: مریم بهارلویی
تاریخ پاسخ به سؤال: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
Showing 1 - 20 of 23 results.
من 2