مراسم چهلمین روز از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در دانشگاه برگزار شد

مراسم چهلمین روز از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در دانشگاه برگزار شد


مراسم چهلمین روز از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در دانشگاه برگزار شد

 
 
 
 
 
مراسم چهلمین روز از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در سانحۀ هوایی با حضور دکتر علی‌محمد آخوندعلی، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و حجت‌الاسلام‌والمسلمین آیت‌ عادلی‌نژاد، رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادلی‌نژاد، در این مراسم که پس از نماز ظهر و عصر امروز چهارشنبه ششم تیرماه در مسجد امام خمینی (ره) دانشگاه برگزار شد، از بسیج  اساتید دانشگاه برای برپایی این مراسم، قدردانی کرد.
وی بیان کرد: ان‌شاءالله خداوند تبارک و تعالی ارواح این شهیدان عزیز را با اولیای خودشان و سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) محشور دارد.
 رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، گفت: آنچه در چهل روز قبل رقم خورد، حادثه‌ای تلخی بود که به ذهن هیچ‌کدام از ما خطور نمی‌کرد. شهادت شهید رئیسی و هیئت همراهان ایشان، حقیقاً ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آیت‌ عادلی‌نژاد، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این شهید عالی‌قدر این است که توانستند در مدت نزدیک به سه سال سکانداری کشور، فضای سیاسی و فرهنگی کشور را با آرامش مدیریت کند. در این مدت چالش‌ها و تنش‌ها کمتر از گذشته بود و فضا برای خدمت‌گذاری فراهم شد.
وی، بیان کرد: امروز بیش از گذشته جامعه و کشور به آرامش، انسجام و هم‌دلی نیاز دارد و جایگاه رئیس جمهوری در ایجاد این همدلی، بی‌نظیر و کم‌نظیر است.
رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ شهید چمران اهواز، افزود: دکتر رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان، تلاش کرد میان جریان‌های سیاسی همدلی و ارتباط برقرار کند و به مناسبت‌های مختلف با این جریان‌ها نشست برگزار می‌کرد. جامعۀ امروز برای استمرار حرکت رو به رشد خود -که از زمان انقلاب اسلامی آغاز شده و هر دولتی نیز سهمی از این آبادانی و توسعه داشته است- به آرامش نیاز دارد؛ از این رو لازم است آستانۀ تحمل جریان‌های سیاسی افزایش یافته و جامعه از آن‌ها پیام آرامش و کار و تلاش دریافت کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آیت‌ عادلی‌نژاد، ادامه داد: سه سال قبل که شورای نگهبان اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شدۀ ریاست جمهوری را اعلام کرد، شهید رئیسی امور مربوط به نامزدهای تایید صلاحیت نشده را پیگیری می‌کرد تا به رقابت بازگردند و این مسئله نشان می‌دهد که این شهید، کینه‌ورزی و بی‌اخلاقی را تحمل می‌کرد و در مسیر سیاسی به منتقد خود نیز کمک می‌کرد؛ جامعۀ امروز به این روحیه نیاز دارد.
رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: امیدواریم از دل صندوق رأی نام هرکس که بیرون آمد مسئلۀ وحدت و انسجام ملی را به عنوان اولویت نخست قرار دهد. انتخابات در جمهوری اسلامی ایران در 45 سال گذشته امری واقعی بوده و هست و آنچه مردم خواسته‌اند رقم خورده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آیت‌ عادلی‌نژاد، عنوان کرد: ممکن است برخی جریانات معاند خارج‌نشین این‌گونه بیان کنند که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران امری تزیینی است؛ اما واقعیت این است که انقلاب نشان داده که در ادوار و برهه‌های مختلف به آنچه مردم رأی داده‌اند وفادار و امانت‌دار بوده است. خواست و ارادۀ مردم، ریشه در مردم‌سالاری دینی دارد و از دل اندیشۀ دینی و اسلامی بیرون آمده است. 
رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) پس از 25 سال وقتی مردم به او مراجعه کردند به میدان آمد؛ سیدالشهدا وقتی از مدینه حرکت کردند قریب به چهارماه در مکه مستقر بودند و رایزنی و روشنگری کردند تا بدانند کدام مردم به ایشان اقبال نشان می‌دهند. ایشان فرمودند مردم کوفه دعوت کردند و نامه نوشتند و ما آمدیم و اگر از دعوت خود برگشتند، ما بازخواهیم گشت؛ ولی شما مکرر شنیده‌اید که جریان اموی و یزید راه را بر ایشان بسته بود و اباعبدالله (ع) بیعت با ایشان را از اساس مشروع نمی‌دانستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آیت‌ عادلی‌نژاد، اضافه کرد: در آستانۀ انتخابات ریاست جمهوری، مقام معظم رهبری در  بیاناتشان بر ضرورت مشارکت مردم تأکید داشتند. مشارکت بالا برای کشور فواید زیادی در عرصۀ داخلی و بین‌المللی دارد. نقش و نظر معلمان و دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی به عنوان گروه مرجع و مورد پذیرش جامعه، از اهمیت بسیاری برخوردار است و در معرفی فرد اصلح تاثیرگذارید. امیداریم خداوند آنچه برای مردم ایران خیر است رقم بزند.
در این مراسم دکتر حیدری، رئیس بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز نیز به بیان ویژ‌گی‌های شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پرداخت و گفت: در مدت ریاست جمهوری این شهید عالی‌قدر شاهد بهبود وضعیت جامعه بودیم و ایشان برای مسئله بسیار تلاش کردند و مزد زحمات خود را با شهادت گرفتند.
وی افزود: امیدوارم بتوانیم راه او را ادامه داد و در مسیر خدمت به خلق گام برداریم.
رئیس بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز، با اشاره به فعالیت‌های دولت در زمینۀ آموزش عالی، خاطرنشان کرد: بازگشایی دانشگاه پس از همه‌گیری بیماری کرونا کاری بسیار سخت و دشوار بود رئیس جمهور فقید توانستند با جهاد اقتصادی در کشور، این کار مهم را انجام دهند.
گفتنی است این مراسم با حضور اعضای هیئت رئیسه، اعضای هیئت علمی و یاوران علمی دانشگاه همراه بود.
summary-address :