حفظ کرامت و حرمت افراد در مراحل گزینش الزامی است

حفظ کرامت و حرمت افراد در مراحل گزینش الزامی است


حفظ کرامت و حرمت افراد در مراحل گزینش الزامی است

 

 

 

 

مدیر هستۀ گزینش منطقه 10 کشور گفت: بر اساس فرامین امامان انقلاب اسلامی، گزینش افراد با هدف جذب نیروی انسانی متعهد و متخصص، باید با حفظ کرامت انسانی و صیانت از آبروی اشخاص و به دور از تنگ نظری، مسامحه، سهل‌انگاری و بر مبنای شایستگی و عدالت صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، معصومه سراج‌الدین میرقائد و اعضای هستۀ گزینش منطقه 10 کشور در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر حضور یافته و با دکتر اشتری لرکی، رئیس و مدیران این دانشگاه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی‌راد، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در این دانشگاه دیدار کردند.

سراج‌الدین میرقائد در دیدار با مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان این که گزینشگران با رعایت شرع و قانون سعی در انجام هرچه بهتر امور دارند، گفت: وظیفۀ مهم گزینش، احراز صلاحیت در ابعاد دینی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است.

وی با تبیین اهداف گزینش، بیان کرد: با توجه به آسیب‌شناسی‌های انجام شده در طول رسیدگی به پرونده‌ها، دوره‌های آموزشی تدوین و تهیه شده و به دانشگاه‌ها ارائه گردیده است.

مسئول هستۀ گزینش دانشگاه شهید چمران اهواز، خاطرنشان کرد: برای اجرای صحیح قانون و رسیدن به اهداف ارزشمند گزینش، به رهنمودهای علما و بهره‌مندی از ذخایر غنی فرهنگی و معنوی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیاز داریم.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی¬راد، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، بیان کرد: دانشگاه و جامعۀ دانشگاهی مسئولیت بسیار مهم و خطیر آماده‌سازی نسل دانشجو که موتور پیشران جامعه است را در حوزۀ آموزش و تربیت بر دوش دارد؛ علاوه بر استادان دانشگاه این همیاران علمی هستند که یکی از قطب های تاثیرگذار در این عرصه هستند.

وی، افزود: دقت در انتخاب و گزینش افراد و مراقبت برای تعالی همیاران علمی از بایسته‌های نیل به اهداف متعالی ساحت دانشگاه است. امری که می‌تواند علاوه بر دقت در گزینش از طریق تعریف و برگزاری دوره‌های آموزشی و معرفتی در قالب آموزش ضمن خدمت برای کارکنان دانشگاه صورت گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ضمن تقدیر از تلاش و پی‌گیری مجموعۀ وزین گزینش، حمایت خود را در قالب تعریف دوره‌های بصیرتی اعلام کرد.

همچنین اعضای هستۀ گزینش منطقۀ 10 کشور با رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر دیدار کردند که در این نشست دکتر اشتری لرکی با بیان این که در نظام اسلامی هدف تعالی کارکنان است و گزینش به این هدف کمک می‌کند، گفت: کار گزینش انتخاب بهترین‌ها است و استمرار گزینش از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

در این نشست مدیر هستۀ گزینش منطقه 10 کشور فرآیند معرفی کارکنان به گزینش و الزامات این موضوع را طرح کرد و برنامه‌های آموزشی پیشنهادی ویژۀ کارگزاران و مدیران و رؤسای گروه‌های آموزشی را ارائه داد. 

گفتنی است اعضای هستۀ گزینش منطقۀ 10 کشور با هدف تشریح اهمیت و جایگاه، ارکان، فرایند و فعالیت‌های گزینش دیدارهای جداگانه‌ای با معاون و مدیر امور اداری و پشتیبانی، معاون فرهنگی و اجتماعی، مدیر حراست، مشاور بانوان و امور خانواده رئیس دانشگاه داشتند.

دیدار و پاسخگویی به سوالات کارکنان دانشکدۀ علوم و فنون دریایی خرمشهر از دیگر برنامه‌های حضور در این دانشگاه بود.

همچنین مدیر و اعضای هستۀ گزینش منطقه 10 کشور در ابتدای ورود به دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با زیارت مزار شهید گمنام و قرائت فاتحه با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و امام راحل و مقام معظم رهبری و شهدای والا مقام تجدید بیعت کردند.

 

 

 

 

آدرس کوتاه :