20 04 2025 11:21
کد خبر : 4939894
تعداد بازدید : 1517

گفت‌وگو با دکتر بهمنی پیرامون جزئیات قراداد بیمۀ تکمیلی دانشگاهیان در سال جدید

مدیر منابع انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار روابط‌عمومی، آخرین جزئیات نشست‌های برگزار شده در این مدیریت برای انعقاد قراداد بیمۀ تکمیلی دانشگاهیان در سال 1404 را شرح داد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر بهمنی، بیان کرد: کیفیت خدمات بیمه بر رضایت کارکنان و اعضای هیئت‌علمی تأثیر بسزایی داشته و موجب افزایش بهره‌وری نیروی انسانی می‌شود.

مدیر منابع انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: گزارش‌های میدانی، نشان دهندۀ برخی چالش‌ها مانند قطع خدمات برخط (آنلاین) در شماری از مراکز و انطباق نداشتن برخی خدمات دندانپزشکی، پاراکلینیکی و تعهدات، با هزینه‌های واقعی درمان بود که این مسائل از سوی ذینفعان نیز طرح شد.

بهمنی، تصریح کرد: دراین‌خصوص، جلسات تخصصی با حضور برخی همکاران، صاحب‌نظران رشته‌های مدیریت، اقتصاد، حسابداری، علوم‌اجتماعی و همچنین کنشگران در شورای صنفی و دغدغه‌مندان این حوزه برگزار شد تا از ظرفیت دانش سازمانی موجود برای بهبود تعهدات و کیفیت خدمات بیمه در سال جدید، بهره‌مند شویم.

*کاهش مدت زمان پرداخت اسناد مالی

وی یکی از مشکلات این بخش را مدت زمان طولانی پرداخت اسناد مالی عنوان کرد و افزود: در این خصوص با انجام مکاتبات و دعوت از مدیرعامل بیمۀ سامان در استان خوزستان، مقرر شد قرارداد دانشگاه از شرایط ویژه‌ای برخوردار شود؛ به‌گونه‌ای که زمان بازپرداخت اسناد به کمتر از دو هفته کاهش یابد، که این مدت تا پیش از رایزنی‌های انجام شده، بیش از 40 روز بود.

بهمنی، افزود: همچنین، افراد تحت پوشش ازجمله اعضای هیئت‌علمی و کارکنان برای ارائه سندهای مالی با رقم کمتر از 500 هزار تومان، ناگزیر به ترک محل کار بودند که با همکاری مدیرعامل بیمۀ سامان موافقت شد که در قرارداد جدید، نرم‌افزار (Application) بیمۀ سامان برای دانشگاهیان فعال شود و اسناد مالی کمتر از 500 هزار تومان ابتدا در سامانۀ این بیمه بارگذاری گردد و بعد از مدت مشخص شده و پرداخت، دانشگاهیان اصل سند را به نمایندۀ بیمه تحویل دهند.

وی، افزود: همچنین برخی کاستی‌ها در اطلاع‌رسانی مراحل چندگانۀ تحویل اسناد مالی وجود دارد که مقرر شد سامانۀ پیامکی فعال شده و افراد از مراحلی که سند مالی طی می‌کند مطلع شوند.

مدیر منابع انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: یکی دیگر از مسائل طرح شده از سوی دانشگاهیان، فراتر بودن هزینۀ برخی خدمات پزشکی و سلامت، از مبلغ تعهد بیمه بود که دراین‌خصوص، در وهلۀ نخست موضوع شناور شدن مبلغ تعهدات دندانپزشکی طرح شد که پس از محاسبه ضرایب، مشخص گردید در صورت انجام این طرح، مبلغ حق بیمه تا چندبرابر افزایش می‌یابد که این مسئله مطلوب دانشگاه نبود. بنابراین، با افزایش تعهدات دندانپزشکی در دو طرح «الف» و «ب» تلاش کردیم این موضوع را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که حق بیمه به شکل منفی متأثر نشود.

*جزئیات تعهدات و حق بیمۀ سال 1404

بهمنی با اشاره به جزئیات مفاد قرارداد سال 1404، افزود: با توجه به افزایش تعرفه‌های درمان در سال جدید -در صورت تکرار قرارداد سال قبل- هزینۀ حق بیمۀ دانشگاهیان رشد بسیار زیادی داشت که در این خصوص تلاش کردیم حداکثر حقوق و منافع دانشگاهیان در شرایط کنونی، مورد توجه قرار گیرد.

وی، ادامه داد: ازاین‌رو، دو طرح «الف» و «ب» در سال جاری فعال می‌شود، که در این طرح‌ها، تعهدات دندانپزشکی با رشد 70 و  150 درصدی به 17 و 25 میلیون تومان برای هر فرد افزایش می‌یابد که این میزان در سال گذشته 10 میلیون تومان بوده است. همچنین، تعهدات ویزیت و هزینۀ دارو با رشد 50 درصدی به 12 میلیون تومان و سقف حمایت در خدمات پاراکلینیکی، آنژیو، سونوگرافی و آزمایشگاهی با رشد قابل توجهی به 35 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

درج شده توسط: فاطمه کریم‌زاده بارده