سرپرست امور حقوقی، قراردادها و پاسخگویی به شکایات دانشگاه منصوب شد - دانشگاه شهید چمران اهواز

در ابلاغی از سوی دکتر علیمحمد آخوندعلی سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز دکتر محسن علیجانی عضو هیئتعلمی دانشکدهی حقوق و علوم سیاسی به مدت دو سال به سمت مدیر حقوقی، قراردادها و پاسخگویی به شکایات این دانشگاه منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز در این ابلاغ آمده است:
به استناد مادهی پنج آییننامهی جامع مدیریت دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری (مصوب جلسهی ۶۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، نظر به تعهّد و با اعتماد به سابقهی روشن جنابعالی، به موجب این ابلاغ، با حفظ سمت آموزشی به مدت دو سال به سمت «سرپرست حقوقی، قراردادها و پاسخگویی به شکایات دانشگاه» منصوب میشوید. انتظار دارد با برنامهریزی دقیق و هدفمند و استفاده از تجربیات موجود، اجرای برنامههای زیر مورد توجه جنابعالی قرار گیرد:
- تهیه قراردادهای موردنیاز جهت انعقاد بین دانشگاه و اشخاص حقیقی یا حقوقی و بررسی و اعلام نظر در مورد مفاد قراردادها، تفاهمنامهها و پیگیری موارد حقوقی مربوط به آنها با توجه به قوانین، آییننامهها، بخشنامهها، مصوبات هیئتوزیران و مصوبات هیئتامنا
- نظارت بر انجام امور مربوط به پیمانها، قراردادها، موافقتنامهها، تفاهمنامهها، مزایدهها، مناقصهها و دعاوی
- بررسی و اعلام نظر در خصوص نحوه تهیه، تنظیم و بررسی اسناد معاملات دانشگاه از قبیل آگهی برگزاری مناقصهها و مزایدهها، خریدوفروش، رهن و اجاره اموال دانشگاه
- تنظیم دادخواست، اظهارنامه یا لوایح حقوقی و تقدیم آن به مراجع قضایی ذیصلاح و دفاع از منافع دانشگاه در موضوعات مختلف حقوقی، کیفری، ثبتی و اداری (مستقیم یا ازطریق اعمال نظارت بر کارکنان، امور حقوقی و قراردادها)
- انجام امور حقوقی مربوط به مالکیتها، امور ثبتی و اسناد دانشگاه و پروندههای مربوط
- اعمال نظارت لازم بر نحوه عملیات مقدماتی ثبتی و تحقیق پیرامون سوابق دعاوی و موارد اختلاف ملکی و تهیه گزارش در این زمینه برای ارایه به مراجع ذیربط
- جمعآوری، بررسی و تنظیم اطلاعات جهت تهیه و تدوین لوایح قانونی، طرح تصویبنامهها اساسنامهها و آییننامه و دستورالعملهای موردنیاز دانشگاه
- اخذ تعهدنامه رسمی و تضمین موردنظر از متقاضیان استخدام، استفاده از بورس داخل و خارج و فرصتهای مطالعاتی
- پیگیری و اقدام در خصوص اجرای تعهدات مستنکفین از تعهد، بورسیههای دانشگاه و وزارت متبوع از طریق واحد اجرای ثبت یا محاکم قضایی استان با ارجاع مقام مافوق وزارت عتف
- تشریکمساعی و ارائه مشاوره حقوقی در اتخاذ سیاستها و راهبردهای دانشگاه
- رسیدگی به شکایات واصله از نهادهای نظارتی نظیر سازمان بازرسی و... در حد قوانین و مقررات مربوط و اعلام پاسخ به شاکی یا سازمان ارجاعکننده
- معاضدت قضایی از کارکنان محترم دانشگاه در محاکم قضایی و مراجع بر اساس آییننامههای استخدامی اعضای هیئتعلمی و غیر هیئتعلمی
- نظارت بر کارکنان امور حقوقی و قراردادها (بهمنظور اعمال وظایف استخدامی آنها)
امید است با توکل بر خداوند متعال، بهرهگیری از مبانی علمی و راهبردهای دولت مردمی، در بسترسازی برای ارتقای جایگاه دانشگاه و انجام وظایف محولشده موفق و سربلند باشید.
همچنین علیمحمد آخوندعلی سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز در نامه ای از تلاش های دکتر خلیل احمدی مدیر پیشین امور حقوقی، قراردادها و پاسخگویی به شکایات دانشگاه تقدیر کرد و از وی خواست در راستای اهداف مرتبط با مدیریت دانش در دانشگاه و به منظور ثبت، تجارب خود از جمله دستاوردها و ناکامیها، فرصتها و چالشها و پیشنهادهای اجرایی را برای مدیران بعدی مکتوب نموده و برای بهرهبرداری آیندگان، به بانک مدیریت دانش نزد دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه هدیه نماید.