22 02 2023 01:30
کد خبر : 1578543
تعداد بازدید : 634

خوشنامی و نگاه مثبت جامعه به سازمان‌ها و نهادها ثمره‌ی تلاش روابط‌عمومی‌ها است

 

 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز خوشنامی و نگاه مثبت جامعه به هر سازمان و نهادی را ثمره‌ی تلاش روابط‌عمومی‌ها دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر درزیان عزیزی عضو هیئت علمی دانشکده‌ی اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه در این نشست که پیش از ظهر امروز چهارشنبه سوم اسفندماه در تالار اجتماعات حوزه‌ی ریاست دانشگاه برگزار شد هدف از برگزاری این دوره‌ی آموزشی را هم‌اندیشی و هم‌افزایی و تدوین و اجرای برنامه‌ی روابط عمومی حرفه‌ای و موفق دانست.

وی پاسخگویی، پویایی و یادگیرنده بودن را از ویژ‌گی‌های سازمان موفق دانست و افزود: در تعریف روابط عمومی از جملات بسیاری مانند «روابط عمومی معرف واقعی یک سازمان است»،  «روابط عمومی ابزار اطلاع‌رسانی و پاسخگویی سازمان»، روابط عمومی قلب تپنده سازمان» و... استفاده می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز اولین گام برای موفقیت روابط عمومی هر سازمانی را تعریف و تعیین چیستی و گستره‌ی روابط عمومی در آن سازمان دانست و اظهار کرد: از روابط عمومی به عنوان «علم مدیریت چرخه‌ی اطلاعات میان یک فرد یا سازمان با عموم»، «دریچه‌ای برای انتقال و تجزیه و تحلیل اطلاعات و نظرات مدیریت سازمان به مخاطبان و برعکس» و «مجموعه‌ای از اقدامات و تلاش‌های حساب ‌شده‌‌ی هر سازمان برای برقراری ارتباطات مؤثر و هدفمند با گروه‌هایی که با آنها در ارتباط ‌هستند» یاد می‌شود.

درزیان عزیزی با بیان اینکه روابط عمومی مدیریتی تخصصی است، اظهار کرد: روابط عمومی مجموعه‌ای از فعالیت‌های ارتباطی آگاهانه مبتنی بر برنامه و تحقیق است که با استفاده از شیوه‌های عملی و هنری به دنبال ارتباط با مردم و اطلاع‌یابی از نظرهای آنان، تجزیه و تحلیل گرایش‌های مخاطبان و افکار عمومی برای گفتگو با آنان برای رسیدن به تفاهم با کاربرد روش‌ها و ابزارهای ارتباطی نوشتاری گفتاری دیداری و شنیداری است.

وی از «معرفی و شناساندن نقاط مثبت یک سازمان»، «پاسخ‌گویی صادقانه و شفاف به رسانه‌ها و سازمان‌ها»،  «به وجود آوردن تفاهم و بر طرف نمودن سوء تفاهم‌ها»، «آماده‌سازی عموم برای اجرای برنامه‌های سازمان»، «ایجاد هماهنگی و نظم در فعالیت‌های درون سازمانی»، «بررسی بازخورد فعالیت‌های سازمان در جامعه (پژوهش)» به عنوان وظایف روابط عمومی سازمان‌ها نام برد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: گفت‌وگو و ایجاد تفاهم با مخاطبان، برقراری ارتباط دوسویه میان مخاطبان و همفکران، تحقیق و بررسی و برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی از ارکان روابط عمومی محسوب می‌شود.

دزیان عزیزی خوشنامی و نگرش مثبت ذینفعان نسبت به سازمان را ثمره‌ی تلاش روابط عمومی موفق دانست و گفت: روابط عمومی موفق و حرفه‌ای باید دارای دانش، مهارت، تجربه، ابزار، اخلاق، رفتار و بینش باشد.

وی در پایان بر این نکته تاکید کرد که موفقیت اتفاقی نیست و به دانش، برنامه و تلاش نیاز دارد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی که به همت روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد کارکنان روابط عمومی و رابطان خبری دانشگاه حضور داشتند.

 

 

درج شده توسط: مدیر سایت