15 03 2023 07:45
کد خبر : 1576350
تعداد بازدید : 641

تشریح برنامه‌های روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز در سال 1401

 

 

رئیس اداره‌ی روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز به تشریح فعالیت‌های این اداره در سال ۱۴۰۱ پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، حبیب‌الله محمدی در این‌باره بیان کرد: تدوین دومین برنامه‌ی راهبردی دانشگاه فرصتی را فراهم آورد تا بتوانیم در روابط عمومی این نهاد فرهنگی و علمی با ترسیم اهداف، برنامه‌ای قابل تحقق را برای معرفی هرچه بهتر جامعه‌ی علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در حوزه‌های مختلف و همچنین انجام مسئولیت‌های اجتماعی ترسیم نماید.

وی افزود: این اداره در یک سال گذشته تلاش کرده است برای تحقق ماموریت‌ها و راهبردهای ترسیم در این برنامه، با توجه به مسئولیت ذاتی گام‌های مهمی بردارد. بدون تردید در این مسیر اهتمام و سخت‌کوشی همکاران جای تقدیر دارد.

رئیس اداره‌ی روابط عمومی یکی از مسئولیت‌های این اداره را آگاهی هرچه بیشتر جامعه با فعالیت‌های دانشگاه دانست و افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز با قدمت بیش از ۶۰ سال فعالیت علمی، آموزشی و پژوهشی همواره از نهادهایی بوده است که شناخت آن برای جوانان و همه‌ی مخاطبان آن از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است.

محمدی اضافه کرد: در حوزه‌ی تببین دستاوردهای دانشگاه،روابط عمومی در سال ۱۴۰۱ علاوه بر تهیه‌ی اینفوگرافی و موشن‌گرافی‌های گوناگون در بخش‌های آموزشی و پژوهشی، اقدام به راه‌اندازی اردوهای راهیان پیشرفت دانشگاهیان با همکاری قرارگاه تبیین دانش‌آموزی استان خوزستان نمود، که بالغ بر ۱۰ هزار دانش‌آموز از بخش‌های مختلف دانشگاه دیدن کردند و با دستاوردهای علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آشنا شدند.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته تلاش شده است با اطلاع‌رسانی به موقع و کاملی از فعالیت‌های دانشگاه بتوانیم اقدامات انجام شده را از طریق سایت دانشگاه به عنوان مرجع و محل رجوع مخاطبان بهتر معرفی کنیم؛ در همین راستا در این مدت بیش از یک هزار و ۱۰۰ خبر و اطلاعیه در تارنمای دانشگاه منتشر و همزمان در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های مجازی دانشگاه نیز هم‌رسانی شده است.

وی افزود: در بخش چندرسانه‌ای نیز بیش از ۳۲۷ گزارش تصویری و ۷۲ ویدئوی تولیدی و پوششی در این اداره تدوین و تهیه شده است.

رئیس اداره‌ی روابط عمومی درباره‌ی فعالیت‌های امور هنری (طراحی و گرافیک) نیز عنوان کرد: همچنین در این مدت بیش از ۱۷۰عنوان بنر محیطی، فضای مجازی، اینفوگرافیک، استند، تراکت و... تهیه و هم‌زمان نیز در فضای مجازی منتشر شده است.

محمدی گفت: انتشارات بخش دیگری از فعالیت‌های این اداره است که در این مدت کتابچه‌ی نوورودان دانشگاه، دو شماره ویژه‌نامه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه و دو کتاب گزارش عملکرد در آن منتشر شده است.

وی درباره‌ی پاسخگویی دانشگاه به کاربران در سامانه‌ی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نیز گفت: این سامانه به عنوان یک پل ارتباطی بدون واسطه میان دستگاه‌های اجرایی و مخاطبان است که توانسته است در زمان مشخص شده از سوی کمیسون مربوطه (۱۰ روز کاری) به ۱۰ درخواست ثبت شده در این سامانه پاسخ دهد.

رئیس اداره‌ی روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، خاطرنشان کرد: ارسال بیش از ۲۵ هزار پیامک به اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان، حضور در ۱۴ پیام‌رسان، شبکه‌ی مجازی و سایت‌های اشتراک ویدئو و عضویت بیش از ۱۷ هزار نفر در شبکه‌ها، پیام‌رسان‌ها و... از دیگر فعالیت‌های انجام شده این اداره در یک سال گذشته بوده است.

محمدی بیان کرد: از دیگر اقدامات مهم روابط عمومی دانشگاه شهید چمران راه‌اندازی تور مجازی دانشگاه برای آشنایی با بخش های مختلف دانشگاه به ویژه دانشجویان بین الملل و راه‌اندازی نرم‌افزار اندروید «چمران من»برای سهولت در دسترسی به خدمات الکترونیک دانشگاه و پاسخگویی برخط به مخاطبان ، راه‌اندازی موقعیت‌یاب اتوبو‌س های دانشگاه برای رفاه حال دانشجویان و نقشه‌ی راهنمای دانشگاه به صورت برخط است که با رضایت مخاطبان نیز همراه بوده است.

 

وی در پایان از دانشگاهیان شهید چمران اهواز خواست با شرکت در نظرسنجی برخط بررسی فعالیت‌های روابط عمومی دانشگاه به نشانی https://survey.porsline.ir/s/TJJLxZ۸Z این اداره را در هرچه بهتر شدن فعالیت ها وبرنامه‌های آینده یاری نمایند.


درج شده توسط: مدیر سایت