18 03 2023 00:11
کد خبر : 1576320
تعداد بازدید : 720

تشریح برنامه‌های روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز در سال ۱۴۰۱

 

 
رئیس اداره‌ی روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز به تشریح فعالیت‌های این اداره در سال 1401 پرداخت.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، حبیب‌الله محمدی در این باره بیان کرد: تدوین دومین برنامه‌ی راهبردی دانشگاه فرصتی را فراهم آورد تا بتوانیم در روابط عمومی این نهاد فرهنگی و علمی با ترسیم اهداف، برنامه‌ای قابل تحقق را برای معرفی هرچه بهتر جامعه‌ی علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در حوزه‌های مختلف و همچنین انجام مسئولیت‌های اجتماعی ترسیم نماییم.
 
وی افزود: اداره‌ی روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز از بخش‌های مختلفی از جمله «ارتباطات و مستندسازی»، «امور هنری، طراحی و گرافیک»، «واحد سمعی و بصری»، «خبر و اطلاع‌رسانی»، «خبر» و... تشکیل شده است که در یک سال گذشته همه‌ی کارشناسان این واحد تلاش کرده‌اند به رسالت خود در قبال دانشگاه و جامعه عمل کنند که این مسئله جای تقدیر دارد.
 
رئیس اداره‌ی روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از مسئولیت‌های این اداره را آشنا ساختن هرچه بیشتر جامعه با فعالیت‌های دانشگاه دانست و افزود: پردیس دانشگاهی شهید چمران اهواز با قدمت بیش از 60 سال همواره از نهادهایی بوده شناخت آن برای جوانان به لحاظ فرهنگی، علمی و آموزشی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است.
 
محمدی ادامه داد: در حوزه‌ی تببین دستاوردهای دانشگاه روابط عمومی در سال 1401 علاوه بر تهیه‌ی اینفوگرافی و موشن‌گرافی‌های مختلف  در بخش‌های آموزشی و پژوهشی ،اقدام به راه‌اندازی اردوهای راهیان پیشرفت دانشگاهیان با همکاری قرارگاه تببین دانش‌آموزی استان خوزستان نمود که از این طریق بالغ بر 10000دانش آموز از بخش های مختلف دانشگاه دیدن نمودند وبا دستاوردهای علمی ،پژوهشی وفرهنگی دانشگاه آشنا شدند.
 
وی، بیان کرد: در یک سال گذشته تلاش کردیم با اطلاع‌رسانی به موقع  وجامع از فعالیت‌های دانشگاه بتوانیم اقدامات انجام شده را انعکاس داده و سایت دانشگاه به عنوان مرجع ومحل رجوع همگان باشد. در همین راستا در این مدت بیش از یک هزار و 100 خبر و اطلاعیه در تارنمای دانشگاه منتشر وهمزمان در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های مجازی دانشگاه نیز هم‌رسانی شده است.
 
وی افزود: در بخش چندرسانه‌ای نیز بیش از 327 گزارش تصویری و 72 ویدئوی تولیدی و پوششی در روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز تهیه شده است.
 
رئیس اداره‌ی روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز درباره‌ی فعالیت‌های امور هنری (طراحی و گرافیک) نیز عنوان کرد: همچنین در این مدت بیش از 170عنوان بنر محیطی، فضای مجازی، اینفوگرافیک، استند، تراکت و... در روابط عمومی دانشگاه تهیه و هم‌زمان نیز در فضای مجازی منتشر شده است.
 
محمدی گفت: انتشارات بخش دیگری از فعالیت‌های روابط عمومی دانشگاه است که در این مدت کتابچه‌ی نوورودان دانشگاه، دو شماره ویژه‌نامه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه و دو کتاب گزارش عملکرد در این اداره منتشر شده است.
 
وی درباره‌ی پاسخگویی دانشگاه به کاربران در سامانه‌ی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نیز گفت: این سامانه به عنوان پلی ارتباطی و بدون واسطه میان دستگاه‌های اجرایی و مخاطبان است که این دانشگاه نیز توانسته است در زمان مشخص شده از سوی کمیسون مربوطه (10 روز کاری) به 10 درخواست ثبت شده در این سامانه پاسخ دهد.
 
رئیس اداره‌ی روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، خاطرنشان کرد: ارسال بیش از 25 هزار پیامک به اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان، حضور در 14 پیام‌رسان، شبکه‌ی مجازی و سایت‌های اشتراک ویدئو و عضویت بیش از 17 هزار نفر در شبکه‌ها، پیام‌رسان‌ها و... از دیگر فعالیت‌های انجام شده این اداره در یک سال گذشته است.
 
محمدی بیان کرد: از دیگر اقدامات مهم روابط عمومی دانشگاه شهید چمران راه‌اندازی تور مجازی دانشگاه برای اشنایی با بخش های مختلف دانشگاه به ویژه دانشجویان بین الملل و راه‌اندازی نرم‌افزار اندروید «چمران من»برای سهولت در دسترسی به خدماتن الکترونیک دانشگاه وپاسخگویی برخط به مخاطبان ، راه‌اندازی موقعیت یاب اتوبو‌های دانشگاه برای رفاه حال دانشجویان و نقشه‌ی راهنمای دانشگاه به صورت برخط است که با رضایت مخاطبان نیز همراه بوده است.
 
وی در پایان از دانشگاهیان شهید چمران اهواز خواست با شرکت در نظرسنجی برخط بررسی فعالیت‌های روابط عمومی دانشگاه به نشانی https://survey.porsline.ir/s/TJJLxZ8Z این اداره را در هرچه بهتر شدن فعالیت ها وبرنامه‌های آینده یاری نمایند.
درج شده توسط: مدیر سایت