برگزاری کارگاه آموزشی «مدیریت مصرف رسانه در خانواده» - دانشگاه شهید چمران اهواز

پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کارگاه آموزشی «مدیریت مصرف رسانه در خانواده» را برگزار میکند.
سرفصلها و محتوای دوره آموزشی:
چیستی و ضرورت سواد رسانه ای
چیستی والدگری رسانه ای، مهارت های عملی سواد رسانه ای در خانواده
شبکه های اجتماعی، خانواده و ارتباط آن با مهارت های سواد رسانه ای
ویژگی های عصر اطلاعات
ویژگی های خانواده در جامعه شبکه ای
وجوه تمایز والدگری مسُولانه و والدگری اینترنتی
خصوصیات خانواده سالم در جامعه شبکه ای
چالش والدین در استفاده فرزندان از تلفن های هوشمند، بازی های آنلاین و شبکه های اجتماعی
آشنایی والدین با انواع خطرات آنلاین
میانجیگری والدین در حضور کودکان در فضای مجازی
چارچوب مخاطب شناسی
تغییرات نسل رسانه ای و رسانه ی نسلی
مطالعات نوجوانان در جهان
ویژگی های نسل هزاره سوم یا دهه هشتادی ها و دهه نودی ها
نوع و میزان مصرف رسانه ای در میان اعضای خانواده
جایگاه و اهمیت لزوم مدیریت صحیح مصرف رسانه ای والدین در تنظیم مصرف رسانه ای فرزندان
ارایه گزارشی مستند از میزان و نوع مصرف رسانه ای خانواده های شهر تهران
چالش های والدگری در عصر رسانه
نیازهای حیاتی خانواده ها در عصر رسانه (روانشناسی رسانه)
برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به نشانی Mata.ihcs.ac.ir مراجعه نمایید.
کانال سروش مرکز: sapp.ir/tamihcs