میز خدمت مراجعان

 


 

 

 

   

   

                                                     

 

                                                                   منشور حقوق مراجعه‌کنندگان دانشگاه شهید چمران اهواز    

1- دریافت خدمت از دانشگاه به نحو شایسته حق مراجعان است و باید به‌گونه‌ای ارائه شود که:
- بر پایه‌ صداقت، انصاف، ادب و همراه با برخورد مناسب باشد.
- بر اساس نظم و انضباط، وجدان‌کاری و پرهیز از هرگونه سهل‌انگاری باشد.
- عادلانه و فارغ از هرگونه تبعیض ناروا از جمله جنسیتی، قومی، فرهنگی، مذهبی و نوع وضعیت جسمی باشد.
- برابر با آخرین نسخه‌ی روش‌های اجرایی و شیوه‌نامه‌های مصوب وزارت عتف و مصوبات هیئت‌امنای دانشگاه باشد.
- پاسخ مراجعه‌کننده در زمان تعیین‌شده آماده و ارائه گردد.
- اطلاعات موردنیاز مراجعه‌کنندگان هنگام حضور در دانشگاه یا استفاده از سامانه‌های الکترونیک به سهولت در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
- از شرایط فیزیکی (صندلی، وسایل سرمایشی، گرمایشی و...) رضایت داشته باشند.
2- اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار مراجعان قرار گیرد و باید شامل موارد زیر باشد:
- نام و مسئولیت افراد ارائه‌دهنده‌ی خدمات
- دسترسی آسان مراجعه‌کنندگان به کاربرگ‌ها (فرم‌ها) و مراحل انجام کار
- ضوابط و هزینه‌های خدمات
 3– خدمات دانشگاه باید مبتنی بر احترام به حریم خصوصی مراجعان و رعایت اصل رازداری و امانت‌داری باشد.
     -   رعایت اصل رازداری در مورد تمامی اطلاعات مربوط به مراجعان الزامی است.
- در همه‌ی مراحل باید به حریم خصوصی مراجعان احترام گذاشته شود.
4- دسترسی به‌نظام کارآمد رسیدگی به شکایت‌ها و پیشنهاد‌ها حق مراجعان است.
- بر اساس این منشور هر فرد حق دارد در صورتی‌ که حقوق وی نقض شود، بدون اختلال در کیفیت دریافت خدمات شکایت خود را طرح کند.
- افراد حق دارند که از نحوه‌ی رسیدگی و نتایج شکایت خود آگاه شوند.
- پس از رسیدگی و اثبات خطا می‌باید ارائه‌کنندگان خدمت‌ برابر مقررات در کوتاه‌ترین زمان ممکن خسارت را جبران کنند.
- خواسته‌های معقول و در چارچوب قانون و مقررات از کارشناسان دانشگاه داشته باشند.