منو اصلی
EN
FA
AR
FR
منو اصلی
صفحه اصلی
درباره دانشگاه
افتخارات عظیم و باشکوه تاریخ تمدن و فرهنگ ایرانزمین، بیانگر وجود مراکز دانش در انواع علوم بوده است. مراکز برجستهی علمی همچون دانشگاه جندیشاپور در استان خوزستان که در 530 میلادی بنیانگذاری شد، دلیلی بر این مدعاست. پس از پیروزی ایرانیان بر امپراتور روم، یکی از شاهان ساسانی (شاپور اول) دستور داد شهر جندیشاپور در 18 کیلومتری جنوب غرب دزفول بنا شود. وی این شهر را «بهاندیو» یعنی بهتر از انطاکیه (پایتخت روم شرقی) نام نهاد، سپس در این شهر، دانشگاهی به همین نام تأسیس شد. در آن ایام علوم مختلفی ازجمله پزشکی، فلسفه، الهیات، ریاضیات، موسیقی، کشورداری و کشاورزی در این دانشگاه تدریس میشد. مدارک تاریخی همداستاناند که دانشکدهی پزشکی دانشگاه جندیشاپور یکی از قدیمیترین دانشگاههای پزشکی جهان بوده است و دانشمندان زیادی از ملیتهای ایرانی و هندی در آن تدریس و پژوهش میکردهاند. پس از آن دورهی چشمگیر، حیات دوبارهی دانشگاه جندیشاپور از سال 1334 خورشیدی با ایجاد دانشکدهی کشاورزی آغاز شد. سپس در سال 1335، مقدمات ایجاد دانشکدهی پزشکی فراهم آمد و بهتدریج سایر دانشکدهها نیز در پی آن فعال شدند. تا پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 1357 نزدیک به چهار هزار دانشجو در 40 رشتهی تحصیلی مقطع کارشناسی و 17 رشتهی تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه، مشغول به تحصیل بودهاند. پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس این دانشگاه یکی از پایگاههای اصلی رزمندگان به شمار میرفت و مقر اصلی شهید دکتر چمران بود. پس از به شهادت رسیدن این سردار بزرگ و بهپاس بزرگداشت او، دانشگاه جندیشاپور به شهید چمران اهواز تغیر نام داد. در حال حاضر دانشگاه شهید چمران اهواز، دارای 17 دانشکده، یک پردیس صنعتی و یک پردیس بینالملل است. دانشگاه دارای 60 گروه آموزشی شامل 25 گروه انسانی، 9 گروه علوم پایه، 10 گروه فنی و مهندسی، 14 گروه علوم کشاورزی و دامپزشکی و 2 گروه هنر است. این گروهها مجموعاً شامل 3 رشته کارشناسی مقطع ناپیوسته، 55 رشته کارشناسی در مقطع پیوسته، 182 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 95 رشته در مقطع دکتری و یکرشته در مقطع دکترای حرفهای است. بیش از 600 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه مشغول آموزش و پژوهشاند که حدود 91 درصد از آنها رتبهی استادیاری و بالاتر دارند. همچنین بیش از 14 هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکترای تخصصی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد بیش از 4500 نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند. از کل رشتهها 45 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 18 رشته در مقطع دکترای تخصصی مربوط به پردیس بینالمللی است. در حال حاضر دانشگاه شهید چمران اهواز با در اختیار داشتن فضای آموزشی بسیار وسیع و مناسب بزرگترین دانشگاه جنوب غرب کشور و در زمرهی 10 دانشگاه جامع برتر ایران به شمار میآید.
تاریخچه
ریاست دانشگاه
دانشگاه به روایت آمار
کتاب راهنمای دانشگاه
تماس با دانشگاه
چارت سازمانی
نقشه دانشگاه
سرود دانشگاه
تورمجازی دانشگاه
شرح وظایف دانشگاه
هیات امنای دانشگاه
موسسات عضو هیات امنای منطقه جنوب غرب:1 – دانشگاه شهید چمران اهواز 2 – دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر 3 – دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان 4 – دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول 5 – دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان
اعضای هیأت امنا
موسسات عضو
اعضای کمیسیون دائمی
قوانین و مقررات
وظایف و اختیارات
مصوبات
کارکنان
مدیریت
ریاست دانشگاه
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
معاونت پشتیبانی
معاونت پژوهش و فناوری
معاونت دانشجویی
معاونت فرهنگی و اجتماعی
دانشکدهها
در حال حاضر دانشگاه شهید چمران دارای ۱4 دانشکده با ۵4 گروه آموزشی شامل ۲۲ گروه علوم انسانی، ۷ گروه علوم پایه، ۷گروه فنی و مهندسی، ۱۳گروه علوم کشاورزی و دامپزشکی و ۲گروه هنر میباشد.
اقتصاد و علوم اجتماعی
مهندسی
علوم ریاضی و کامپیوتر
دامپزشکی
ادبیات و علوم انسانی
کشاورزی
الهیات و معارف اسلامی
علوم
علوم ورزشی
علوم زمین
علوم تربیتی و روانشناسی
مهندسی آب و محیط زیست
مهندسی عمران و معماری
گروه معارف اسلامی
هنر شوشتر
حقوق و علوم سیاسی
پردیس دانشگاهی و آموزش های آزاد
پردیس صنعتی شهدای هویزه
مراکز تحقیقاتی و قطب ها
قطب علمی نماد فعالیت سازمان یافته گروهی از اعضای هیات علمی در یک مؤسسه با توان علمی بالاست که با برتری در یک زمینه علمی - تخصصی در علوم بنیادی یا کاربردی شناخته می شود و از طریق تمرکز و انسجام بخشیدن به فعالیتهای خود در آن زمینه، برای نوآوری و دستیابی به کیفیت برتر علمی در سطح ملی، منطقه ای یا بین المللی و پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور تلاش می کند.
قطب علمی آموزش مداوم
قطب علمی بهداشت و بیماری های آبزیان
قطب علمی بهسازی و نگهداری شبکه
قطب علمی پژوهش در فناوری حفاری
مرکز پردازشهای سریع
مرکز رشد واحد های فناور
مرکز آزفا
مرکز زبان دانشگاه
مرکز تحقیقات زمینشناسی و زمینشیمی نفت
وظایف مراکز تحقیقاتی و قطب ها
مرکز تحقیقات لیزر و پلاسما
مرکز تحقیقات معماری و برنامه ریزی محیطی
پژوهشکده میادین و تجهیزات نفت و گاز
پردیس علم وفناوری دانشگاه
روابط عمومی
تور مجازی
هفته پژوهش وفناوری 1403
یکشنبه، ۲ دی ۱۴۰۳
اعضای هیئت علمی
اعضای هیات علمی
عسکر آتش افروز
عسکر آتش افروز
(EN Page)
دانشیار
گروه روانشناسی
پست الکترونیکی:
پروفایل در گوگل اسکولار
مقالات و کتب
پایان نامه ها و رساله ها
تماس ها
مقالات
مقایسه سلامت عمومی، استرس شغلی و فرسودگی شغلی معلمان مدارس استثنایی و عادی ، مهناز مهرابی زاده هنرمند : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : نویسنده دوم,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده سوم,شبنم رضایی : نویسنده چهارم, ، روانشناسی بالینی و شخصیت (دانشور رفتار) ، 1392/10/21 ، 53-65 ، ایران - تهران - تهران
طراحی و آزمودن الگویی از برخی پیشآیندها و پیامدهای هدفگزینی در دانشآموزان پسر دبیرستانهای شهر اهواز ، عسکر آتش افروز : نویسنده اول, ، دست آوردهای روان شناختی ، 1393/10/10 ، 225-254 ، ایران - خوزستان - اهواز
Effectiveness of Cognitive-Behavioral Programs Training on Reducing Emotional Abuse and Neglect by the Mothers of the Children with Mild Intellectual Disability , خلیل توفانی زاده : First author,Gholamhossien MAKTEBI : second author,Askar Atashafrooz : Third author, , International Journal of Review in Life Sciences (IJRLS) , 2015-06-30 , 883-8900 , India - Tamilnado - dasd
Effectiveness of Cognitive-Behavioral Programs Training on Reducing Emotional Abuse and Neglect by the Mothers of the Children with Mild Intellectual Disability , خلیل توفانی زاده : First author,Gholamhossien MAKTEBI : second author,Askar Atashafrooz : Third author, , International Journal of Review in Life Sciences (IJRLS) , 2015-06-30 , 883-890 , India - Tamilnado - dasd
Effectiveness of Cognitive-Behavioral Training Plan on Reduction of Child Abuse Behavior of Mild Mental Retarded Children’ Mothers in Shadegan City , خلیل توفانی زاده : First author,مجید نعیماوی : second author,Gholamhossien MAKTEBI : second author,Askar Atashafrooz : Third author,مجید نعیماوی : Fourth author, , International Journal of Review in Life Sciences (IJRLS) , 2015-07-23 , 0-0 , India - Tamilnado - dasd
Effectiveness of Cognitive-Behavioral Training Plan on Reduction of Child Abuse Behavior of Mild Mental Retarded Children’ Mothers in Shadegan City , خلیل توفانی زاده : First author,Gholamhossien MAKTEBI : second author,Askar Atashafrooz : Third author,مجید نعیماوی : Fourth author, , International Journal of Review in Life Sciences (IJRLS) , 2015-08-10 , 913-919 , India - Tamilnado - dasd
مدلی برای تبیین رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و بیصداقتی تحصیلی با میانجیگری باورهای خودکارآمدی تحصیلی و حرمت خودتحصیلی در دانشجویان ، سحر بارانیان : نویسنده اول,علیرضا حاجی یخچالی : نویسنده دوم,عسکر آتش افروز : نویسنده سوم, ، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی ، 1396/06/20 ، 23-34 ، ایران - تهران - تهران
رابطه علّی بین صفات شخصیتی و عملکرد تحصیلی با میانجی گری راهبردهای مطالعه در دانشجویان ، عسکر آتش افروز : نویسنده اول,شجاع عربان : نویسنده اول, ، دست آوردهای روان شناختی ، 1396/07/07 ، 78-98 ، ایران - خوزستان - اهواز
رابطه علّی بین صفات شخصیتی و عملکرد تحصیلی با میانجیگری راهبردهای مطالعه در دانشجویان ، عسکر آتش افروز : نویسنده اول,شجاع عربان : نویسنده دوم, ، دست آوردهای روان شناختی ، 1396/07/12 ، 78-98 ، ایران - خوزستان - اهواز
بررسی رابطه مدل کارکرد خانواده و استفاده مشکلزا از اینترنت با میانجیگری های خودکنترلی و هوش هیجانی ، عسکر آتش افروز : نویسنده اول, ، مجله مشاوره کاربردی ، 1396/08/01 ، 65-80 ، ایران - خوزستان - اهواز
بررسی رابطه هوش معنوی و جهتگیری مذهبی با شادکامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی ، عسکر آتش افروز : نویسنده اول,کامیار عظیمی : نویسنده دوم,مرضیه امینی : نویسنده سوم, ، نشریه اسلام و سلامت ، 1396/08/15 ، 7-14 ، ایران - مازندران - بابل
بررسی رابطه ی علّی هیجان خواهی و اعتیاد به اینترنت با میانجی گری تعلّق به همسالان منحرف در دانش جویان ، عسکر آتش افروز : نویسنده اول,ریحانه ملایی : نویسنده دوم,غلامحسین مکتبی : نویسنده سوم, ، دستاوردهای روان شناسی بالینی ، 1396/09/27 ، 211-224 ، ایران - خوزستان - اهواز
تأثیر آموزش هوش موفق بر انگیزه پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی معلم در دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان ، علی بابایی : نویسنده اول,غلامحسین مکتبی : نویسنده دوم,ناصر بهروزی : نویسنده سوم,عسکر آتش افروز : نویسنده چهارم, ، روش ها و مدل های روان شناختی ، 1396/09/29 ، 159-176 ، ایران - فارس - مرودشت
رابطه علّی باورهای هوشی و برخی مؤلفه های خودتنظیمی با میانجیگری جهتگیری های هدف در دانش آموزان پسر دوره متوسطه دوم شهر اهواز ، عسکر آتش افروز : نویسنده اول, ، مطالعات روانشناسی تربیتی ، 1397/03/15 ، 1-37 ، ایران - سیستان و بلوچستان - زاهدان
The Effectiveness of Chess on Problem-Solving, Working Memory, and Concentration of Male High School Students , Askar Atashafrooz : First author, , Iranian Evolutionary and Educational Psychology Journal , 2019-12-22 , 249-259 , Iran - hormozgan - bandar abbas
مدل یابی رابطة ساختاری امنیت و شادکامی اجتماعی با نقش o واسطه ای سرمایه های روانشناختی: مورد مطالعه شهر اهواز ، یاسر گراوند : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : نویسنده دوم,علی عنبری : نویسنده سوم, ، مجله روانشناسی،فصلنامه انجمن ایرانی روانشناسی ، 1398/10/15 ، 334-350 ، ایران - تهران - تهران
تأثیر صدای سفید بر یادگیری واژههای جدید, حافظۀ فعال دیداری و توجه انتخابی در دانشآموزان مقطع ابتدایی ، سعید بنایی زاده : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : نویسنده دوم,غلامحسین مکتبی : نویسنده سوم, ، مجله علوم روانشناختی ، 1399/01/06 ، 25-32 ، ایران - تهران - تهران
مقایسۀ خلاقیت, هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان یک زبانه و دوزبانه پسر پایه ششم ابتدایی شهرستان رامهرمز ، عسکر آتش افروز : نویسنده اول,روح الله درخشان فر : نویسنده دوم,غلامحسین مکتبی : نویسنده سوم, ، پیشرفت های نوین در روانشناسی, علوم تربیتی و آموزش و پرورش ، 1399/05/01 ، 31-46 ، ایران - ایلام - ایلام
تأثیر صدای سفید بر اضطراب امتحان دانشآموزان مقطع ابتدایی ، سعید بنایی زاده : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : نویسنده دوم,غلامحسین مکتبی : نویسنده سوم, ، رویش روانشناسی ، 1399/07/09 ، 147-154 ، ایران - تهران - تهران
Hearing Aids Maintenance Training for Hearing- Impaired Preschool Children with the Help of Motion Graphic Tools , maryam mokhtarzade : First author,Sayed Mohammad taheri qomi : second author,Mohammad Nikafrouz : Third author,Askar Atashafrooz : Fourth author, , World Academy of Science, Engineering and Technology , 2020-10-10 , 1064-1067 , england_united kingdom - - london
اثر توانمندی منش بر اشتیاق و بهزیستی تحصیلی دانشآموزان با میانجیگری استفاده از توانمندیهای منش ، امین طاهری : نویسنده اول,عبدالزهرا نعامی : نویسنده دوم,آزیتا امیر فخرایی : نویسنده سوم,عسکر آتش افروز : نویسنده چهارم, ، فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی ، 1399/08/10 ، 79-96 ، ایران - تهران - تهران
بررسی رابطهی علّی سرمایههای تحولی و بهزیستی روانشناختی با میانجیگری سرمایه روانشناختی در دانشآموزان دختر ، نسیم اسکندری : نویسنده اول,غلامحسین مکتبی : نویسنده دوم,عسکر آتش افروز : نویسنده سوم, ، مجله مشاوره کاربردی ، 1400/06/01 ، 79-100 ، ایران - خوزستان - اهواز
THE EFFECT OF SOCIAL PERCEPTION TRAINING ON SOCIAL COMPETENCE (SOCIAL SKILLS AND BEHAVIORAL PROBLEMS) OF EIGHTH GRADE MALE STUDENTS , abdolreza akbari biyabani : First author,Gholamhossien MAKTEBI : second author,Morteza Omidian : Third author,Askar Atashafrooz : Fourth author, , Turkish Journal of Computer and Mathematics , 2021-10-25 , 485-495 , turkey - -
ویژگی های روان سنجی پرسشنامه "چگونه من فکر می کنم" برای سنجش تحریف های شناختی در دانش آموزان ایرانی ، عبدالرضا اکبری بیاتیانی : نویسنده اول,غلامحسین مکتبی : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم,عسکر آتش افروز : نویسنده چهارم, ، اندازه گیری تربیتی ، 1401/01/30 ، 55-73 ، ایران - تهران - تهران
رابطۀ توانمندی شخصیتی با بهزیستی اجتماعی, روانشناختی و معنوی با میانجی گری استفاده از توانمندی منش ، امین طاهری : نویسنده اول,عبدالزهرا نعامی : نویسنده دوم,آزیتا امیرفخرائی : نویسنده سوم,عسکر آتش افروز : نویسنده چهارم, ، مجله علوم روانشناختی ، 1401/02/01 ، 419-435 ، ایران - تهران - تهران
آزمایش مدل رابطه التزام تحصیلی با اهمالکاری تحصیلی, غیبت از مدرسه و عملکرد تحصیلی از طریق نقش میانجیگری پایستگی تحصیلی در دانشآموزان ، ولی پیری : نویسنده اول,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده دوم,عسکر آتش افروز : نویسنده سوم, ، مجله روانشناسی ، 1401/10/10 ، 327-336 ، ایران - تهران - تهران
مقایسه اثربخشی روش تحریک فراجمجمهای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی حرکتی بر کارکردهای اجرایی (انعطافپذیری شناختی و بازداری پاسخ) دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص ، فاطمه مهرولی : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : نویسنده دوم,مرتضی امیدیان : نویسنده سوم, ، فصلنامه ناتوانی های یادگیری ، 1402/06/01 ، 99-114 ، ایران - اردبیل - اردبیل
تحلیل چندسطحی رابطه ادراک مهارتهای تشخیصی معلم, سطح چالشانگیزی کلاس, کیفیت تدریس معلم و هیجانات پیشرفت مثبت با عملکرد ریاضی در دانش-آموزان پایه نهم ، آرش اخش : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : نویسنده دوم,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده سوم,مرتضی امیدیان : نویسنده چهارم, ، روش ها و مدل های روان شناختی ، 1402/06/01 ، 1-20 ، ایران - فارس - مرودشت
اثربخشی بازی پازل (دستی و الکترونیکی) بر حافظۀ فعال دیداری, تجسم فضایی و چرخش ذهنی در دانشآموزان مقطع ابتدایی ، فاطمه عسکری : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : نویسنده دوم,علیرضا حاجی یخچالی : نویسنده سوم, ، مطالعات آموزشی و آموزشگاهی ، 1402/06/01 ، 87-106 ، ایران - تهران - تهران
بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی مقیاس غربالگری ارزیابی خطر رفتار اجتماعی, تحصیلی و هیجانی ، خدیجه جعفرنژاد : نویسنده اول,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده دوم,عسکر آتش افروز : نویسنده سوم,مرتضی امیدیان : نویسنده چهارم, ، رویش روانشناسی ، 1402/08/01 ، 35-44 ، ایران - تهران - تهران
رابطه راهبردهای نظم بخشی شناختی هیجان, ادراک مهارت های تشخیصی معلم, سطح چالش انگیزی کلاس و کیفیت تدریس معلم با هیجانات پیشرفت در دانش آموزان پایه نهم: یک تحلیل چندسطحی ، آرش اخش : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : نویسنده دوم,منیجه شهنی ئیلاق : نویسنده سوم,مرتضی امیدیان : نویسنده چهارم, ، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی ، 1402/09/19 ، 9-24 ، ایران - تهران - تهران
بررسی نقش مؤلفه های اجتماعی بازی های رایانه ای برخط (گیم های آنلاین)گروهی در زندگی ونوجوانان: یک مطالعه کیفی ، سعید بنایی زاده : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : نویسنده دوم,غلامحسین مکتبی : نویسنده سوم,مرتضی امیدیان : نویسنده چهارم, ، مجله روانشناسی اجتماعی ، 1403/01/20 ، 27-39 ، ایران - خوزستان - اهواز
مقالات (از کنفرانس)
طراحی و آزمون الگویی از روابط علّی بین ویژگیهای شخصیتی و پیشرفت تحصیلی با میانجی گری رویکردهای مطالعه در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز ، عسکر آتش افروز : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : ارائه دهنده, ، اولین کنگره ملی خانواده سالم ، 1394/08/27 ، ایران - خوزستان - اهواز
مقایسه عملکرد خانواده و کیفیت رابطه والد-فرزندی در دانش¬آموزان با و بدون افت ¬تحصیلی پایه دهم دوره دوم متوسطه شهر خرم¬آباد ، شجاع عربان : نویسنده اول,یوسف جهان نژادی : نویسنده دوم,عسکر آتش افروز : نویسنده سوم, ، اولین کنگره ملی خانواده سالم ، 1394/08/27 ، ایران - خوزستان - اهواز
مقایسه میزان تنیدگی، سبک های مقابله ای و کیفیت زندگی مادران دارای کودکان پرخاشگر و مادران دارای کودک عادی شهر اهواز ، عسکر آتش افروز : نویسنده اول,شجاع عربان : نویسنده دوم, ، اولین کنگره ملی خانواده سالم ، 1394/08/27 ، ایران - خوزستان - اهواز
تاثیر آموزش هوش موفق بر تفکر انتقادی و تحمل ابهام دانشجویان ، علی بابایی : نویسنده اول,غلامحسین مکتبی : نویسنده دوم,ناصر بهروزی : نویسنده سوم,عسکر آتش افروز : نویسنده چهاردهم, ، سومین کنفرانس بین المللی روان شناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی ، 1395/06/04 ، ایران - خراسان رضوی - تربت حیدریه
بررسی پیامد استفاده ی بی رویه از فضای مجازی در خانوادهها ، عسکر آتش افروز : نویسنده دوم,ریحانه ملایی : ارائه دهنده, ، کنگره بین المللی روانشناسی خانواده در بستر ارزش های دینی و فرهنگی ، 1395/10/08 ، ایران - خوزستان - اهواز
مقایسه هراس اجتماعی، احساس تنهایی و رضایت از زندگی سالمندان سرای سالمندان و سالمندان ساکن در منزل ، عسکر آتش افروز : نویسنده اول,زینب زاهدیان : نویسنده دوم, ، کنگره بین المللی روانشناسی خانواده در بستر ارزش های دینی و فرهنگی ، 1395/10/08 ، ایران - خوزستان - اهواز
رابطه فشار کاری و راهبردهای حل تعارض با رضایت زناشویی در بین دبیران زن متأهل ، عسکر آتش افروز : نویسنده اول,شجاع عربان : نویسنده دوم, ، کنگره بین المللی روانشناسی خانواده در بستر ارزش های دینی و فرهنگی ، 1395/10/08 ، ایران - خوزستان - اهواز
اثربخشی بازی بر رشد شناختی کودکان با نگرش عصب شناختی ، عسکر آتش افروز : نویسنده اول, ، دومین همایش ملی علوم ورزشی- یافته های کاربردی در ورزش ، 1396/12/02 ، ایران - خوزستان - اهواز
اثربخشی بازی های فکری بر تقویت هوش فضایی کودکان ، عسکر آتش افروز : نویسنده اول, ، دومین همایش ملی علوم ورزشی- یافته های کاربردی در ورزش ، 1396/12/02 ، ایران - خوزستان - اهواز
بررسی رابطه شیوه های فرزندپروری و هیجان خواهی به عنوان پیش بین های گرایش به خرابکاری دانش آموزان پسر دبیرستان های شهر آبادان ، ناصر بهروزی : نویسنده اول,رضیه سامری : نویسنده دوم,عسکر آتش افروز : نویسنده سوم, ، 10th international conference on psychology and sociology ، 1396/12/06 ، ایران - البرز - کرج
تحلیل رمان ته کلاس, ردیف آخر, صندلی آخر از دیدگاه روانشناسی کودک و نوجوان ، سعید بنایی زاده : نویسنده اول,عسکر آتش افروز : نویسنده دوم, ، دومین همایش ملی فناوری آموزشی: چالش ها, فرصت ها و دستاوردها ، 1399/08/07 ، ایران - همدان - همدان
Evaluation and comparison the effect of acute and chronic stress on memory, motor activity and depression-like behavior in adult rat , مهرناز غلامی : First author,Askar Atashafrooz : second author,Zohreh Ghotbeddin : Third author, , 10th basic and clinical neuroscience congress , 2021-12-22 , Iran - Tehran - Tehran
نام و نام خانوادگی
عنوان پروژه
مقطع
خلاصه پایان نامه
تاریخ دفاع
آرش اخش
تحلیل چندسطحی رابطه ادراک مهارت های تشخیصی معلم، سطح چالش انگیزی کلاس، کیفیت تدریس معلم، راهبردهای نظم بخشی شناختی هیجان و مهارت های مطالعه ریاضی با هیجانات پیشرفت و عملکرد ریاضی در دانش آموزان پایه نهم
دکتری
1402/08/22
راضیه الاله
رابطه علی انسجام و انطباق خانوادگی با فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه دوم با میانجیگری حس تعلق به مدرسه و سرمایه روانشناختی
کارشناسی ارشد
1403/04/13
سعید بنائی زاده
شناسایی مؤلفه های اجتماعی، هیجانی و شناختی مرتبط با بازی های رایانه ای برخط گروهی و مقایسه متغیرهای استخراج شده در دانش آموزان نوجوان گیمر و غیرگیمر شهر اهواز
دکتری
مجید جعفری
طراحی و آزمون مدل سبک های فرزندپروری، ادراک از محیط کلاس و ذهن آگاهی با آداب گریزی و دلزدگی تحصیلی در دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهرستان خرم بید با نقش میانجی خردورزی و امیدتحصیلی
دکتری
1403/07/02
سکینه جهانی
مقایسه تأثیر آموزش تنظیم هیجان (ERT) و مداخله مبتنی بر شفقت (CFT) بر نظم جویی هیجانی، خودانتقادی، خودتوانمندسازی اجتماعی و افزایش تحمل پریشانی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم دارای رفتارهای پرخطر شهر بهبهان
دکتری
1403/07/15
سیده اکرم خادمی
اثربخشی برنامه خودنظارتی بر انگیزش تحصیلی، تفکر انتقادی و حل مسئله در نوجوانان دارای اختلال نارسایی توجه - بیش¬فعالی
کارشناسی ارشد
سامان رحمانی
تأثیر برنامه توانبخشی شناختیرایانهای کاپتانلاگ بر مدل علی رابطه حافظهکاری با حافظه آیندهنگر از طریق نظریهذهن و کنترلشناختی دانشآموزان مدارس متوسطه اول شهرستان مسجدسلیمان: یک مدل نشانگرهای چندگانه چندعلتی
دکتری
نرگس روغنی
رابطه علی بین رضایت از آموزش مجازی و خشنودی از زندگی تحصیلی با میانجی¬گری عواطف و انگیزش تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
کارشناسی ارشد
1402/07/12
حسین سجادیان
مقایسه ی اثر بخشی آموزش تفکر انتقادی و آموزش مهارت حل مسئله ی اجتماعی بر بهزیستی روانشناختی، سازگاری اجتماعی و انعطاف پذیری شناختی نوجوانان دختر شهرستان آبدانان
کارشناسی ارشد
1402/11/30
نیلوفر سراج پور
رابطه علی جو آموزشی خلاق و متغیرهای فناورانه با تمایل به آموزش مجازی در دوره پساکرونا با میانجی گری رضایت از آموزش مجازی و راهبردهای یادگیری خودتنظیم در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
کارشناسی ارشد
1402/07/26
مرجان عربانی
رابطه علی الگوهای ارتباطی خانواده و هیجان خواهی با وابستگی به فضای مجازی از طریق نیازهای اساسی روان شناختی با نقش تعدیل کنندگی جنسیت در دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر خرم آباد
دکتری
1403/07/14
فردوس فلاطونی
آزمون و مقایسۀ مدل رابطۀ علّی ادراک عضویت روان شناختی مدرسه و الگوهای ارتباطی خانواده با سازگاری و نمرۀ تراز کنکور با میانجیگری معنا در زندگی، سرمایۀ روانشناختی و شکفتگی در دانشآموزان دختر پایۀ دوازدهم مدارس استعدادهای درخشان و عادی شهر دزفول
دکتری
احمد مرادی
مقایسه اثربخشی آموزش تنظیم هیجان و آموزش خودمهارگری بر خودکنترلی، پرخاشگری، مسؤلیت-پذیری و سازگاری هیجانی دانش آموزان دارای اختلال رفتار مقابله ای
دکتری
سیما مرشدی
مقایسه کارکردهای اجرایی(حافظه فعال، میزان توجه و بازداری پاسخ) دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه با شاخص توده بدنی متفاوت در شهر مسجدسلیمان
کارشناسی ارشد
فاطمه مهرولی
مقایسه اثربخشی روش تحریک فراجمجمه ای مغز با استفاده از جریان الکتریکی مستقیم و برنامه یکپارچگی حسی حرکتی بر کارکردهای اجرایی و هیجان های تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص
دکتری
1402/07/24
دنیا اسعدی
رابطه علی پیوند والد- نوجوان با میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی از طریق کیفیت زندگی و ارتباط با همسالان در دانش آموزان دختر
کارشناسی ارشد
1401/06/20
مژده اطاقی
تدوین بسته آموزشی فرزندپروری مبتنی بر دایره امنیت و بررسی تأثیر آن بر خودکارآمدی والدگری، استرس فرزندپروری و تابآوری مادران دارای کودک دچار اختلال نقص توجه-بیشفعالی
کارشناسی ارشد
1402/11/07
فریده اورکی کوه شوری
رابطه علی سبک های والدینی و احساس وانمودگرایی با میانجی گری عزت نفس و مهارت های خودتنظیمی در دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
کارشناسی ارشد
1400/06/20
سعید بنایی زاده
تاثیر صدای سفید بر یادگیری واژه های جدید، حافظه فعال دیداری و توجه انتخابی در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان باوی
کارشناسی ارشد
1398/06/31
روح الله درخشان فر
مقایسۀ خلاقیت، هوش هیجانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر یک زبانه و دو زبانه پایۀ ششم ابتدایی شهرستان رامهرمز
کارشناسی ارشد
1395/04/12
فاطمه عسکری
اثربخشی بازی پازل (دستی و الکترونیکی) بر حافظه فعال دیداری، تجسم فضایی و چرخش ذهنی دانش آموزانکلاس دوم ابتدایی در شهر اهواز
کارشناسی ارشد
1398/04/24
فاطمه غزالی
مقایسه تأثیر روشهای بازی درمانی شناختی رفتاری (CBPT) و آموزش دقیق (PT) بر توجه، حافظه فعال، مهارت خواندن و مهارت نوشتن کودکان دیرآموز دوره ابتدایی
کارشناسی ارشد
1402/11/30
مهرناز غلامی
مقایسه اثر استرس حاد و مزمن بر حافظه، فعالیت حرکتی و رفتار شبه افسردگی در موش صحرایی بالغ
کارشناسی ارشد
1400/07/19
ابوذر فتاحی اصل
مقایسه عملکرد تحصیلی، سازگاری اجتماعی و نگرش تحصیلی کودکان دوزبانه دارای معلم همزبان و ناهمزبان با زبان مادری در مقطع ابتدایی شهر اهواز
کارشناسی ارشد
1399/07/23
احمد مرادی
بررسی رابطه ی ویژگی های شخصیتی و مولفه های هوش شناختی با هوش هیجانی در دانش اموزان کلاس نهم
کارشناسی ارشد
ریحانه ملایی
بررسی رابطه علی مؤلفه های خلق و خو و اینترنت مشکل زا با میانجی گری تعلق به همسالان منحرف و عزت نفس در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
کارشناسی ارشد
پست الکترونیکی: