مالی

شرح وظایف

واحد اداری و مالی :

شرح وظایف

-          تشکیل پرونده و صدور کارت ایثارگری ( در حال بررسی است )

-          ارسال و مراسالات نامه های اداری و دانشجویان تحت پوشش و ثبت مراحل آن

-          تهیه لیست و آمار های لازم

-          پاسخگویی به مراجعین به نحو مطلوب و راهنمایی آنان

-          تنظیم برنامه های کاری و اداری مدیریت

-          تنظیم برنامه های مالی جهت بهینه کردن هزینه ها و مخارج

-          پیگیری بودجه و سندهای مالی

-          ایجاد فضای مناسب برای مراجعین و پرسنل اداره

-          پیگیری نیازهای اداری و پشتیبانی اداره از طریق واحدهای ذیربط دانشگاه

-          نگهداری اموال و اقلام تهیه شده و توزیع آنها بین دانشجویان تحت پوشش

-          عقد قراردادهای تقویت بنیه علمی و حق التدریس اساتید مشاور و جهت پرداخت هزینه ها

-          پرداخت وام های ضروری به دانشجویان

حق الزحمه استاد مشاور

پرداخت هزینه اجرای طرح منوط به ارائه صورت وضعیت عملکرد(لیست اسامی دانشجویانی که تحت پوشش استاد مشاور بوده اند)و لیست مشخصات اساتید مشاوردانشگاه  می باشد پرداخت هرگونه اعتباری درقبال ارائه صورت وضعیت عملکرد در هر ترم تحصیلی بوده و قبل از آن هیچ گونه اعتباری پرداخت نخواهد شد

پرداخت هزینه از طریق فرمول وزارت می باشد و هزینه کرد اعتبارات تخصصی صرفا جهت پرداخت حق الزحمه اساتید مشاور بوده و استفاده از این اعتبارات برای سایر فعالیت ها ممنوع می باشد.

شرایط وام قرض الحسنه دانشجویان شاهد و ایثارگر:

 

1- دانشجوی شاهد و ایثارگری که در دانشگاه شهیدچمران اهواز در زمان تقاضای وام به تحصیل اشتغال داشته باشد.

2- تنبیه انضباطی نشده باشد.

3- یک نفر دانشجوی شاهد و ایثارگ را بعنوان ضامن معرفی نماید که طبق گواهی آموزش دانشکده مربوطه تا 3 ترم تحصیلی (تقریبا تا 45 واحد) به پایان تحصیلات او باقیمانده باشد.

4- دانشجو متعهد می شود تا پایان تحصیلات مبلغ وام را بصورت اقساط یا یکجا پرداخت نماید

5-مبلغ وام تا سقف ششصد هزار ریال می باشد.

 

اعتبارات و منابع مالی

اعتبارات و منابع مالی :

برابر قانون مصوب ، ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه ها مسئولیت رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان شاهد را بعهده داشته و وظیفه بنیاد شهید نظارت بر این امر است و در عین حال به منظور مشارکت و همراهی با ستادهای شاهد و ایثارگر با رعایت موارد ذیل اعتبار مشخص و محدودی جهت پرداخت بخشی از هزینه ها تخصیص و پرداخت می گردد .

õاعتبارات فعالیت برای دانشگاه های هر استان در ابتدای سال مالی تعیین و در موافقتنامه بودجه بنیاد شهید استان منظور می گردد و تخصیص آن در طول سال و طی مراحلی انجام می پذیرد .

1- تقویم زمانی تشکیل کلاسهای تقویتی در ابتدا هر نیمسال تحصیلی در جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه با حضور مدیر کل یا معاون فرهنگی بنیاد شهید استان یا نماینده تام الاختیار ایشان مورد بررسی قرار گرفته و هزینه های مصوب تا سقف تعیین شده از محل اعتبارات قابل پرداخت خواهد بود .

2- حداکثر سرانه طرح تقویت بنیه علمی به ازاء هر دانشجو در طی یک نیمسال تحصیلی به مبلغ 000/500 ریال می باشد.

3- دانشجویان شاهد تحت پوشش فعالیت عبارتند از 30% آمار کل دانشجویان شاهد شاغل به تحصیل دانشگاه در هر نیمسال تحصیلی .

4- کلیه اعتبارات اعطایی بر اساس این دستورالعمل و در موارد  مربوط توسط ادارات کل شاهد و ایثارگر دانشگاهها هزینه خواهد شد .

5- دستگاههایی که اعتبار مربوط را به هزینه می گیرند موظفند اسناد مثبته را به ذیحساب مربوط تحویل و گزارش تفصیلی و مشروح آنرا به اداره کل بنیاد شهید استانها ارائه نمایند .

6- اداره کل بنیاد شهید استان باید بمنظور نظارت بر نحوه هزینه کرد اعتبارات تخصیصی اسناد مربوط  را بررسی نماید .

7- کلیه اعتبارات تخصیصی به حساب اعلام شده ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه یا آموزشکده های فنی و حرفه ای از طریق بنیاد شهید استان حواله می گردد که باید زیرنظر رئیس ستاد و براساس این دستورالعمل هزینه شود .

8- ادارت کل شاهد و ایثارگر وزارتین علوم ، بهداشت و اداره کل دفتر امور مدارس عالی فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش بر چگونگی عملکرد ستادهای شاهد نظارت و گزارش پیشرفت امور و شرح هزینه کرد اعتبارات در دانشگاهها و آموزشکده های فنی را در پایان هر نیمسال تحصیلی به اداره کل آموزش عالی بنیاد شهید ارائه می نمایند .

9- با عنایت به تأسیس دفاتر رسیدگی به امور دانشجویان شاهد در آموزشکده های فنی و حرفه ای و آمار اندک دانشجویان شاهد در این آموزشکده ها ، شایسته است ادارات کل بنیاد شهید استان ها پس از تصویب ضرورت تشکیل کلاسهای تقویتی ، نسبت به تخصیص سرانه 000/500 ریال برای کلیه دانشجویان شاهد آموزشکده هایی که تعداد دانشجویان آنها تا سقف 30 نفر می باشد اقدام نمایند .

10-  با توجه به افزایش روزافزون آمار دانشجویان شاهد در دانشگاههای پیام نور ، غیرانتفاعی  ، آزاد اسلامی و سایر موسسات آموزش عالی و ضرورت حمایت آموزشی از این عزیزان ، ادارات کل بنیاد شهید استانها می تواننددر صورتیکه مراکز آموزشی یاد شده اقدام به تاسیس دفاتر رسیدگی به امور دانشجویان شاهد نموده و عهده دار برگزاری کلاسهای تقویتی گردند ، طبق همین دستورالعمل نسبت به تخصیص اعتبارات فعالیت تقویت بنیه علمی در این دانشگاهها اقدام نمایند .

تبصره :

     õ در صورتیکه مراکز آموزش عالی مشمول بند 10 فاقد دفاتر رسیدگی به امور دانشجویان شاهد باشند ، ادارات بنیاد شهید استانها عنداللزوم و با تأیید بخش آموزش این مراکز می توانند با هماهنگی قبلی و در صورت موافقت نسبت به معرفی دانشجویانی که نیازمند به کلاسهای تقویتی هستند به ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاههای دولتی روزانه اقدام نموده و هزینه های مترتبه را با توجه به معرفی دانشجویان یادشده به آمار دانشجویان تحت پوشش فعالیت دانشگاه های مقصد اضافه نموده و از محل اعتبارات تقویت بنیه علمی آموزش عالی هزینه های یاد شده را تامین نمایند .

    õدر صورتیکه آمار دانشجویان شاهد کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تا سقف 30 نفر باشد ، ادارت کل بنیاد شهید استانها می توانند نسبت به تخصیص سرانه 000/500 ریال برای کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاهها و مراکز مبادرت ورزند .

11- ز آنجاییکه تشکیل برخی از کلاسهای ضروری و فعالیت های آموزشی ستادهای شاهد و ایثارگر از جمله برگزاری کارگاههای آموزشی ، روشهای صحیح مطالعه ، ایجاد تمرکز ، روشهای تندخوانی ، تحقیقات ضروری آموزشی منوط به داشتن اعتبارات لازم است ، ستادهای شاهد و ایثارگر می توانند پس از تصویب ستاد حداکثر تا 10% از اعتبارات تخصیصی تقویت بنیه علمی هر نیمسال تحصیلی را برای انجام امور فوق هزینه نمایند .

12-هزینه کرد اعتبارات تخصیصی تقویت بنیه علمی جهت خرید بن کتاب ، لوازم و وسایل اداری جهت ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاهها و آموزشکده های فنی ، و برگزاری اردوهای زیارتی ، سیاحتی ممنوع می باشد 

  امور دانشجویان شاهد و ایثار گر