شرح وظایف مدیریت امور پژوهشی

  • - دبیر شورای پژوهشی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات این شورا
  • - انجام بررسی های لازم برای شناخت نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه با توجه به سیاست­های صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور از طریق گردآوری و محاسبه شاخص­ها و معیارهای مربوط
  • - بررسی طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام شده توسط اساتید از نظر کیفیت و هزینه های پیش بینی شده
  • - گردآوری، تجزیه و تحلیل آماری فعالیت­های پژوهشی اعضاء هیات علمی، گروه­ها و دانشکده­ها براساس شاخص­ها و معیارهای موثر در رتبه بندی دانشگاه­ها با هدف ارتقاء رتبه دانشگاه
  • - پیگیری ایجاد و ارتقاء واحدهای پژوهشی همانند گروه­های پژوهشی، هسته های پژوهشی و ...
  • - برقراری ارتباط با اساتید و صاحب نظران و متخصصان و ترغیب آنان جهت ارائه مقالات، ترجمه و تالیفات علمی جهت بررسی و نشر در مجلات علمی دانشگاه­ها
  • - برگزاری نشست ها، گردهمایی های تخصصی و کارگاههای آموزشی به منظور تبادل نظر، ارائه یافته های پژوهشی وتبادل تجربیات و افزایش دانش در خصوص راهبری بهتر انجمنهای علمی.
  • - تهیه و تنظیم و جمع آوری آمار و اطلاعات پروژه های انجام شده و در دست اجراء و ارسال آن به مراجع ذیربط.
  • - برنامه ریزی و همکاری با اعضای هیات علمی در انتشار، تالیفات و کتب ترجمه شده
  • - برنامه ریزی و نظارت بر مجلات علمی- پژوهشی دانشگاه
  • - دبیر کمیته علمی هفته پژوهش و فناوری دانشگاه و استان
  • - پیگیری و انجام امور مربوط اعطای پژوهانه وحق التالیف اعضاء هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی
  • - برنامه ریزی جهت افزایش سرانه استنادات و Hindex دانشگاه
  • - انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
.

 

فلوچارت مدیریت امور پژوهش و فناوری