اجرای سیاستها و خط مشی های دانشگاه درزمینه های مربوط به امور اداری و استخدامی.
اداره و انجام امور استخدامی، انتصابات، انتقال، ترفیع، مرخصی، ماموریت و بازنشستگی کارکنان و اعضاء هیات علمی.
صدور احکام استخدامی کارکنان و اعضای هیات علمی.
تهیه و تنظیم آئین نامه ها، بخشنامه ها و دستورالعملهای اداری لازم جهت ارائه به مقامات ذیربط بر اساس ضوابط و مصوبات دانشگاه و ابلاغ به کلیه واحدها پس از تائید.
مراقبت در اجرای مقررات انضباطی و رسیدگی به تخلفات کارکنان و ارجاع مراتب به هیات های رسیدگی به تخلفات داری.
مطالعه و بررسی رسته های شغلی مشاغل دانشگاهی و ارائه نظرات و پیشنهادات اصلاحی به مراجع ذیربط با همکاری مدیریت بودجه و تشکیلات و تحول اداری.
ایجاد و نگهداری بانک اطلاعاتی پرسنلی و سوابق خدمتی و اداری کلیه پرسنل دانشگاه.
برنامه ریزی در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه و ارائه طرح ها و پیشنهادهای لازم و همچنین انجام امور مربوط به استخدام آنها اعم از هیات علمی و غیر هیات علمی.
پیش بینی ترفیع و تغییر گروه سالانه کارکنان با کمک واحدهای مربوط.
تهیه طرحهای مربوط به رفاه عمومی کارکنان و نظارت بر حسن اجرای طرحهای مزبور.
برنامه ریزی و نظارت بر روشهای مطلوب اداره امور استخدامی دانشگاه.
نظارت بر اجرای صحیح مقررات استخدامی و ارائه راهنمایی های لازم.
همکاری با دفتر بودجه و تشکیلات و تحول اداری در تدوین دوره های آموزشی مورد نیاز کارکنان.
همکاری در امر تهیه و تنظیم و اصلاح مجموعه شرح وظایف، نمودار و پستهای سازمانی دانشگاه با مدیریت بودجه و تشکیلات و تحول اداری.
نظارت بر امور حضور و غیاب کارکنان.
نظارت بر انتصاب کارکنان(هیات علمی و غیر هیات علمی).
انجام امور بیمه کارکنان
نظارت بر امور فروشگاههای تعاونی کارکنان و انجام امور تعاون.