منشور اخلاقی واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه

 

واحد بازرسی با استعانت از درگاه لایزال خداوند خود را متعهد به خدمت صادقانه، مشفقانه، مجدانه و بعنوان خدمتگزاری صدیق و امین و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌داند.

 

1-در همه حال خدا را ناظر بر امور دانسته و انجام کار ارباب رجوع را بر هر کار دیگری ارجح می‌دانند و درجهت رضای خداوند، بندگان خدا و صلاح سازمان تلاش می‌نمایند.

2- کرامت انسانی ارباب رجوع را ارج نهاده و جلب رضایت الهی و عمل در چهارچوب مقررات و قوانین را وظیفه شرعی خود می‌دانند.

3- رعایت نزاکت و اخلاق اسلامی, عدالت و انصاف را سرلوحه برخورد با ارباب رجوع، مقامات مافوق، مسئولین وهمکاران قرار داده و احترام به شاکی و حفظ آبروی متشاکی را از اهم وظایف خود می‌دانند.

4- نظم و ترتیب در امور, مدیریت زمان , جدیت و تلاش مستمردر انجام وظایف محوله با رعایت قوانین و مقررات و ریز بینی راسرلوحه کار خود قرار میدهند.

5- حفظ و تقویت ارزش‌های اخلاقی, اسلامی و اجتماعی در محیط کار , احقاق حقوق مراجعین ، شفاف سازی امور، ایجاد فضای صمیمیت و اعتماد، رعایت پوشش اداری و اسلامی ، حفظ شعائر و اخلاق اسلامی ، دقت در استفاده و حفظ اموال بیت المال، انجام فرائض دینی، پرهیز از هرگونه ایجاد جو شایعه سازی، تهمت، غیبت و.... را وظیفه مسلم خود می داند.

6-امانتداری, رازداری, حفظ اسرار ارباب رجوع, انتقادپذیری , رفتار یکسان و برابر با ارباب رجوع را هرگزاز یاد نمی برد.

7- براساس آموزه های دینی در مقابل تند مزاجی وخشونت ارباب رجوع سعه صدر، شکیبائی و آرامش را بر می گزیند.

8- پاسخگویی به مردم، سرعت و دقت در ارائه خدمات به آنان را وظیفه خود دانسته وهمواره درایجاد فضای مطلوب جهت افزایش اطمینان مراجعین کوشش می‌نمایند.

9- خود داری از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاص غیر مربوط را از اصول مهم کار در اداره می‌داند.

10- استفاده درست وقانونی از اختیارات و قدرت سازمانی، رعایت دقیق قوانین و مقررات را از اهم وظایف خود می دانند.

11- نسبت به عدم دخالت شایعات بی اساس وجریان های سیاسی ومنطقه ای در امور محوله متعهد می‌باشد.

12- از آنجا که قضاوت یک طرفه و نسنجیده آفت دین و ارزش‌های اسلامی است غایت تلاش خود را جهت اجتناب وپرهیز از قضاوتهای آنی وعجولانه بکار می بندد.

13- ارائه اطلاعات لازم به مراجعین ومشاوره وراهنمایی آنان به منظور سهولت انجام امور، توجه به درخواستهای معقول و قانونی، تلاش درجهت برآورده نمودن آنها را ازاهم وظایف خود می‌داند.

14- از هرگونه تبعیض نژادی، قومی، خویشاوندی، مذهبی، جنسی، اخاذی، تجسس در زندگی شخصی دیگران، چشم داشت و کاغذ بازی‌های بی مورد و آزار دهنده اجتناب نموده و پرهیز از هرگونه مظاهر فساد اداری مانند هدیه غیر متعارف و وجه نقد را وظیفه خود می‌داند.

15- حفظ حرمت و منزلت، رعایت سلسه مراتب، انتقاد پذیری، ارائه نظریات کارشناسی ، عدم ارائه گزارش خلاف و رعایت امانت در گزارشات، تلاش در جهت حفظ اسرار شغلی، کوشش، ارتقای دانش و آگاهی را سرلوحه کارهای خود قرار می دهند.

16- در بازرسی‌ها و مأموریت‌های محسوس و نامحسوس و تنظیم گزارشات و صورتجلسات مربوط همواره هم حقوق سازمان  و هم حقوق ارباب رجوع را مد نظر قرار می دهد .