خوش آمدگویی و اطلاعیه های آموزشی

 

تقویم آموزشی نیمسال اول 1402 دانشگاه شهید چمران اهواز 

 

ضمن عرض تبریک و خیر مقدم به پذیرفته‌شدگان گرامی مقاطع مختلف تحصیلی (کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، دکتری عمومی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی) دانشگاه شهید چمران اهواز در سال تحصیلی 1403-1402 به آگاهی می رساند، ثبت نام اولیه کلیه پذیرفته شدگان نو ورود در این دانشگاه بر اساس اطلاعیه های مربوط به هر مقطع انجام خواهد شد. بنابراین در انتظار انتشار اطلاعیه های مربوط به زمان بندی، شرایط و نحوه ثبت نام که در همین وبگاه درج خواهد شد، باشید و از مراجعه حضوری و تماس تلفنی خودداری کنید.

مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری

 

 
باسمه تعالی
قابل توجه پذیرفته شدگان کنکور سراسری « با آزمون و با سوابق تحصیلی» کارشناسی پیوسته و دکتری عمومی دامپزشکی ۱۴۰۲/۱۴۰۳ دانشگاه شهید چمران اهواز
 
ضمن عرض خیر مقدم و تبریک به پذیرفته شدگان آزمون سراسری مقطع کارشناسی پیوسته، دکتری عمومی دامپزشکی  سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲،
 
بدینوسیله بازه زمانی ثبت نام حضوری بر اساس حروف الفبا نام خانوادگی به شرح زیر اعلام می‌گردد: 
 

                روز و تاریخ ثبت نام

ترتیب بر اساس حرف اول نام خانوادگی

دوشنبه 1402/8/1

الف تا ذ

سه شنبه 1402/8/2

ر تا غ

چهارشنبه 1402/8/3

ف تا ی

 
خاطر نشان می سازد برای ثبت‌نام حتماً مدارک خواسته شده مطابق این اطلاعیه ثبت نام باید به دست اندرکاران ثبت‌نام ارائه گردد . در غیر این صورت دانشگاه از ثبت‌نام پذیرفته‌شدگانی که نقص پرونده  داشته یا فاقد مدرک و ... باشند،  معذور است.
همچنین تمامی پذیرفته شدگان ورودی جدید به ویژه با (سوابق تحصیلی) همانطور که در دفترچه راهنمای ثبت نام تذکر داده شده، عواقب بی توجهی نسبت به صحت درج اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی یا معدل کتبی و کل داوطلبان و سایر موارد  در تقاضانامه ثبت نامی کنکور، تماماً به عهده شخص داوطلب خواهد بود و پذیرفته شدگان با علم بر این قضیه ، حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت.
 
 بنابر این هر زمان مشخص شود که داوطلب، حقایقی را کتمان کرده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام
نیست، در هر مرحله اعم از ثبت نام، پذیرفته شدن، حین تحصیل در دانشگاه و ...) متخلف شناخته شده و از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.
 
برای دریافت اطلاعیه و مدارک مورد نیاز ثبت‌نام بر روی  فایل زیر  کلیک کنید

 

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان نو ورود کنکور سراسری سال تحصیلی 1402 (جهت رویت کلیک نمایید)

 
 
 
تذکر مهم:
امکان ثبت نام برای پذیرفته شدگانی که فاقد مدرک لازم هستند یا دروس مردودی داشته و دیپلم خود را دریافت نکرده، وجود ندارد.
اطلاعات لازم برای خوابگاه در منوی سمت راست بخش «اطلاعات خوابگاه و اقامت» درج شده است

قابل توجه پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال 1403-1402

 

طبق دستورالعمل ثبت نامی سازمان سنجش آموزش کشور باید تاریخ اخذ دیپلم (3-3-6 و پیش دانشگاهی) هر یک از رشته های تحصیلی حداکثر تا پایان 1402/6/31 باشد، در غیر این صورت قبولی فرد در کنکور «باطل» خواهد بود.

از این رو، دانشگاه از ثبت نام پذیرفته شدگانی که هنوز موفق به اخذ مدرک دیپلم (3-3-6) یا پیش دانشگاهی نشده اند، معذور است.

خواهشمند است از مراجعه حضوری به دانشگاه جداً خودداری فرمایید.

 

مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

 

 

امور دانشجویی، اجتماعی و فرهنگی

 

به اطلاع می رساند کلیه پذیرفته شدگان تمام مقاطع تحصیلی در دانشگاه شهید چمران اهواز لازم است که کارنامه سلامت جسم و نیز کارنامه سلامت روان را پس از انجام ثبت نام اینترنتی، از طریق پورتال سازمان امور دانشجویان (لینکهای زیر) تکمیل نمایند. سپس از خروجی آنها در سامانه پرینت گرفته و پس از اتمام ثبت نام حضوری در دانشگاه شخصأ به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه مراجعه و کارنامه را تحویل دهند. زمان مراجعه به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه برای دانشجویان نیمه اول سال تحصیلی از اول مهرماه تا پایان آذرماه و برای دانشجویان نیمه دوم تا 15 اسفند ماه سال جاری از ساعت 9 الی 18 به جز ایام تعطیل می‌باشد.

با توجه به شیوع چند بیماری مهم "آنمی(کم‌خونی)، اختلالات تیروئید، کمبود ویتامین دی و دیابت" در سنین دانشجویی، انجام آزمایشات فوق و ارائه نتایج آن همراه با خروجی کارنامه به مرکز بهداشت توصیه می‌گردد.

دانشجویان می‌تواند آزمایشات را در شهر محل سکونت و یا شهر محل تحصیل انجام دهد.

 

آدرس کارنامه سلامت جسم: https://portal.saorg.ir/physicalhealth

آدرس کارنامه سلامت روان: https://portal.saorg.ir/mentalhealth

راهنمای ثبت نام در سامانه سجاد: https://b2n.ir/450546

 

معرفی مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه (کلیک نمایید)

 

دانشجویانی که علاقه مند به فعالیتهای ورزشی و یا عضویت در تیم های ورزشی دانشگاه هستند فرم علایق ورزشی (کلیک کنید) را تکمیل کرده و به آدرس زیر ارسال کنند:

آدرس: اهواز- بلوار گلستان- روبروی حوزه نظام وظیفه قدیم- معاونت دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز – اداره تربیت بدنی کد پستی: 6135783151

نحوه اخذ معافیت نظام وظیفه

 

* تذکر مهم: معافیت دانش آموزی صادر شده در زمان تحصیل در مدرسه قابل استفاده نیست و باید حتماً از طریق سایت پلیس اقدام به اخذ معافیت تحصیلی دانشجویی گردد.

نحوه اخذ معافیت نظام وظیفه (جهت رویت کلیک نمایید)

 

پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر

قابل توجه دانشجویان نو ورود شاهد و ایثار گر

 با تبریک پذیرش شما عزیزان در دانشگاه شهید چمران  اهواز، قطب توسعه آموزش عالی در منطقه جنوب غرب کشور و شروع سال تحصیلی جدید، جهت تشکیل پرونده ایثارگری دانشجویان عزیز، مدارک ذیل مورد نیاز می باشد.

1- اسکن کارت ایثارگری          2- اسکن کارت ملی           3- اسکن عکس پرسنلی  

دانشجویان نو ورود عزیز شاهد و ایثارکر جهت اطلاعات بیشتر  می توانند با مدیریت اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر با شماره تماس 06133226515 تماس حاصل نمایند.